Estimert levering august / september

Startet av Nicholai, torsdag 14. juni 2018, klokken 09:16

« forrige - neste »

georglu

Juhu! Gode nyheter:
SitatDin Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

Tesla Model S 75D

Bestilt: 11.06
Låst: 18.06
VIN: 19.06
Lastet på skip: 02.07
Ankommet havn i Europa: 08.08
Estimert ankomst Drammen havn: 23.08
Estimert levering: Tidlig september (kanskje i slutten av august)
Pick up: Drammen
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

sevalds

Bestilte inventory(S75D) for 2 uker siden. Fikk TLF i dag om at bilen hadde ankommet Belgia med båt og estimert leveringstid var første uke september, så det lover veldig bra!

Nicholai

Pratet med tesla delivery på telefon i dag. De kunne fortelle bilen sto i zeebrygge og forventet ankomst Trondheim begynnelsen av september. Virker som det ikke blir noen leveringer i august.

What-a-watt

Vet ikke sikkert, men det ser ut som om Tesla fremdeles driver med oppsamlingsheat i forbindelse med kvartalsavslutning. Så da kommer det garantert drøssevis av biler i september.

georglu

Sitat fra: Whatwatt på fredag 10. august 2018, klokken 12:04
Vet ikke sikkert, men det ser ut som om Tesla fremdeles driver med oppsamlingsheat i forbindelse med kvartalsavslutning. Så da kommer det garantert drøssevis av biler i september.

Jeg er blitt forespeilet en mulig utlevering i slutten av august, men at de ikke kunne love noe. Mest sannsynlig blir det utlevering i september. Bilen skal etter sigende komme til Drammen mot slutten av august, så det spørs vel hvor lang tid de trenger på klargjøring?

Mabe

Final invoice har dukket opp i løpet av dagen. Estimert levering 07/09.

Noen som vet om det er mulig å fortsatt bestille FSD til 24700 før levering, eller må det betales 51000 etter levering?

X100D
Bestilt 28/04

Nicholai

Sitat fra: Mabe på fredag 10. august 2018, klokken 17:51

Noen som vet om det er mulig å fortsatt bestille FSD til 24700 før levering, eller må det betales 51000 etter levering?

X100D
Bestilt 28/04

Ring og spørr. Burde gå ann. Jeg sendte mail og ba dem legge det til. Tror jeg vil annbefale å gjøre det! :)

Hvor kom final invoice? My tesla?

georglu

Sitat fra: Nicholai på fredag 10. august 2018, klokken 22:31

X100D
Bestilt 28/04

Ring og spørr. Burde gå ann. Jeg sendte mail og ba dem legge det til. Tror jeg vil annbefale å gjøre det! :)

Jeg tror definitivt nå er tiden for å inkludere FSD på bilen. Vi kommer ganske snart (Tesla/Elon-snart? ;) ) se forskjell på EAP-biler og FSD-biler. Kanskje ikke så mye i starten, men mer vil komme etter hvert. Og når Tesla endelig får sendt en bil kyst-til-kyst uten input fra føreren, så får vi definitivt nye FSD-features i bilen slik at vi selv kan gjennomføre kjøreturer uten input fra føreren. Pga. reguleringer og midlertidig sikkerhetsforanstaltninger vil vi sannsynligvis fortsatt måtte holde i rattet og følge med som om vi kjørte selv, men bilen vil selv kunne navigere gjennom lyskryss, rundkjøringer, ut på og av motorveien og alle småveier vi kan finne på å kjøre. Det krever trening, trening og atter trening for det/de nevrale nettverk(ene), men det kommer garantert.

Mabe

Sitat fra: Nicholai på fredag 10. august 2018, klokken 22:31

X100D
Bestilt 28/04

Final invoice ligger sammen med de andre dokumentene i MyTesla.

Jeg har allerede sendt e-post angående FSD, men ikke mottatt svar enda. Får ta det med de over telefon på mandag. Synes FSD nå har blitt interessant, var ikke det når jeg bestilte.

Kim-

Hvor ser dere estimert levering? Har bestilt inventory tmx, hos meg står det bare «administrer» i mytesla
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Chaf

Hvordan stemmer estimert beregning på «final invoice» med faktisk levering ? Pleier det å stemme med virkeligheten ?

What-a-watt

Sitat fra: kim.milde på lørdag 11. august 2018, klokken 18:33
Hvor ser dere estimert levering? Har bestilt inventory tmx, hos meg står det bare «administrer» i mytesla
Når bestilte du?

Kim-

Sitat fra: Whatwatt på lørdag 11. august 2018, klokken 19:00
Sitat fra: kim.milde på lørdag 11. august 2018, klokken 18:33
Når bestilte du?

I dag.. hehe, liker å følge med å ha kontroll. De sa september, men de så at det stod oktober på pcen. De mente kanskje at ikke systemet hadde tatt høyde for at båten går direkte til Norge.
2023 Tesla Model Y LR

What-a-watt

Kim-

Sitat fra: Whatwatt på lørdag 11. august 2018, klokken 19:16
Den skal nok først til Tiburg i Nederland:

http://www.lydogbilde.no/nyheter/teknologi/tesla-apner-bilfabrikk-i-europa

Men vet ikke om det gjelder Inventory-biler

gi meg styrke.. Håper min kommer med direkterute rett til forhandler!
2023 Tesla Model Y LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA