Hovedmeny

Kona - "billig" interiør?

Startet av Polarbjorn, tirsdag 12. juni 2018, klokken 18:50

« forrige - neste »

Polarbjorn

Prøvekjørte en Kona (manuell bensin) her forleden. Må si jeg sitter igjen med blandede følelser etter den turen. Eksteriørmessig var den grei nok, men dashboard i hardplast så litt kjipt ut. Setene var i skinn og helt grei, men ikke mer enn det. Satte meg inn i en Leaf (gammel type) etterpå, og skinnsetene der var langt bedre, noe som overrasket meg.

Har lavt nummer i køen og er usikker på om jeg skal bestille. Men er det dette man kan vente seg om man bestiller en fullspec'et versjon av elbilen? Har lest noe om at man vil få mer eksklusiv utførelse av dashbordet, for eksempel, om man velger skinn - men hvis det er samme som man får når man velger skinn på bensinbilen, så lurer jeg litt på hva som er den vanlige utførelsen :D

HPSE

Sjekk ut EV interiør videoer på youtube
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

geear

Har ikke sett på bilen live enda, venter fortsatt på at forhandler skal ta kontakt, men håper VIRKELIG at det ser bedre ut enn i denne videoen, for det ser helt krise ut...

https://youtu.be/G0Gw-g-uKGw?t=5m41s

:o

andy99

Sitat fra: gr på torsdag 14. juni 2018, klokken 13:07
Har ikke sett på bilen live enda, venter fortsatt på at forhandler skal ta kontakt, men håper VIRKELIG at det ser bedre ut enn i denne videoen, for det ser helt krise ut...

https://youtu.be/G0Gw-g-uKGw?t=5m41s

:o

Kommer bare i sort interiør til Norge, så da blir det ikke så synlig at det er endel billig utseende/følelse på materialene. Men det er en Hyundai, så hva forventer du egentlig?
For min del synes jeg det er helt greit, men utseende/følelse kan ikke måle seg med volvo, mercedes etc.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Touring

325.000 med over 60 kwh batteri. Kan ikke regne med at det er BMW 7-serie nivå på resten

sveink

Jeg begynte også å lure. Jeg bestilte med stoffseter, vil dette se ut som på youtube, eller kommer denne med sort interiør. Med unntak av setene, ventilasjon, hva annet er forskjell hvis jeg velger skinn?

Limodriver

Fra e-posten Hyundai sendte 31. mai med prisinformasjon:

"Biler med skinninteriør får i tillegg oppgradert dashbord med myke materialer og skinntrekk i dører"

LFC

Selvfølgelig bestiller man ventilerte skinnseter med skinn i dører og mykere dashbord for 10.000,- ekstra.
Det er garantert penger man får igjen ved et eventuelt videresalg.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

Trond.m

Sitat fra: sveink på torsdag 14. juni 2018, klokken 17:34
Jeg begynte også å lure. Jeg bestilte med stoffseter, vil dette se ut som på youtube, eller kommer denne med sort interiør. Med unntak av setene, ventilasjon, hva annet er forskjell hvis jeg velger skinn?
Elektrisk justering av setene og korsryggstøtte følger også med skinnseter.
At justeringen er elektrisk betyr også at det er mulig å justere vinkelen på sitteputen. I følge instruksjonsboken for bensinutgaven er det ikke mulig å heve sitteputen i forkant for å få god støtte hvis man velger stoffseter med manuell justering.

Limodriver

Det er riktig at skinnsetene har gode justeringsmuligheter. Det er imidlertid ikke memory på setene.

biggern

Sitat fra: Limodriver på torsdag 14. juni 2018, klokken 20:00
Det er riktig at skinnsetene har gode justeringsmuligheter. Det er imidlertid ikke memory på setene.

Jeg syntes det skulle vært ulovlig med el.seter uten minne, og syntes det er synd at dette ikke er standard når en velger skinn og må ha El. seter. :)

Cral

Er det bekrefter at det ikke kommer minne på setene?

Niro kommer jo med?
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

andy99

Ja kona er uten memory. Bensin har det heller ikke.
På Niro har bensin/hybrid det allerede.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Jakal

Kona el kommer uten app, hengerfeste og minne på setene. Jeg vil antagelig savne app, hengerfeste kanskje hvert annet år, men aldri minne siden jeg er eneste faste sjåfør. Så vi har forskjellige behov og ønsker gitt familiestatus. Personlig gleder jeg meg over knallpris på en bil med markedets beste rekkevidde og utstyrsnivå i dette pris-segmentet. Og da aksepterer jeg lett bakdelene. Hvis ikke hadde jeg (kanskje) ventet på Tesla 3, som vil koste 100-200 000,- mere.

Gordon Retriever

Sitat fra: Cral på fredag 15. juni 2018, klokken 07:53
Er det bekrefter at det ikke kommer minne på setene?

Niro kommer jo med?

Niro har manuell regulering av passasjersetet, i likhet med Ioniq.  Kona har elektrisk.
Leaf og Gålf har kun manuell regulering av begge forseter.

Kona er den eneste B-segmentbilen, den andre tilhører segmentet over. 
Det skal ikke overraske om Hyundai sitter på tallmateriale som viser at B-segmentbiler sjeldnere brukes som familiebiler, og dermed disponeres oftere av kun en fører - ergo mindre behov for minne på setejusteringen.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA