Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Selektiv ladestasjon ved Høgskolen i Ålesund?

Startet av PetterW, onsdag 28. september 2011, klokken 13:45

« forrige - neste »

PetterW

Henter i-Miev'en om ca 3 uker og planlegger strømopplegget.
I brosjyren sies det at strømkretsen må ha "reststrøm effektbryter".
Hva er dette?
i Miev siden sept 2011 (11000 km feb 2012)
Volvo XC 70
Land Rover Defender

Lunde

Jordfeilbryter. Kjøp kombivern som er sikring og jordfeilbryter i et. Om du har sikringskursen klar kan du nøye det med et vanlig jordfeilbryter om du har en liggende. Den kan monteres i en kapsling ved strømuttaket ditt.


Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Griffel

#2
"reststrøm effektbryter" er nok bare en dårlig oversettelse fra Engelsk "residual current circuit breaker" som baserer seg på at strømmen i begge ledere skal være lik, altså ikke noe strøm skla finnee en annen vei hjem, foreksempel gjennom kroppen og til jord.

Ganske riktig på norsk heter jordfeilbryter eller kombivern.

Husk at i Norge må disse ha topolet brudd og at kombivern skal ha overstrømsvern i begge poler.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA