Hovedmeny

2018.20.5 - Ny navi for Europa

Startet av MrBacardi, mandag 04. juni 2018, klokken 10:09

« forrige - neste »

geear

Jeg vil og ha, helst FØR jeg skal kjøre 2000km om noen dager..  :o

Sulle

Trekker bilen ifra ferjestrekninger nå? Tror nettopp jeg lokket kona til å tro at hun hadde et par mil (ferje) mer margin til superlader enn det hun faktisk har...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

fonberg

Sitat fra: Sulle på fredag 22. juni 2018, klokken 17:12
Trekker bilen ifra ferjestrekninger nå? Tror nettopp jeg lokket kona til å tro at hun hadde et par mil (ferje) mer margin til superlader enn det hun faktisk har...

Nei, min mente eksempelvis at den skulle bruke rundt 16% på Bodø-Moskenes her om dagen
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Jeronan

Still haven't received it. Been connected to the Home WiFi for over 3 weeks now since the last 2018.21 update.  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

MrBacardi

Sitat fra: 2new på torsdag 21. juni 2018, klokken 14:38
Vet dere om tunnelbildet i den lille skjermen er borte?
Blir blendet av denne, siden lyssensoren i bilen justerer seg for sakte (ref. mobiltelefoner).
Og hvis man er i tunnel så vet man stort sette det :-)

Ja, tunnelbildet er borte, har ikke sett det på den nye.

Opplever også nå at navien er robust i forhold til å "hoppe opp" til veier på overflaten over tunnelen man kjører i. Dette kunne skje av og til med den gamle, har ikke skjedd med den nye navien enda for min del, nå forholder den seg rolig i tunnelen man faktisk er i  :+1:
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

cra

Sitat fra: Jeronan på mandag 25. juni 2018, klokken 07:55
Still haven't received it. Been connected to the Home WiFi for over 3 weeks now since the last 2018.21 update.  ::)

Med unntak av å koble seg til Tesla Servicesenter sine WiFi så er det så vidt jeg vet ikke noen som har klart å påvise noen klar sammenheng mellom å være på WiFi og å få oppdateringene raskere. Sist jeg fikk kartoppdatering var jeg en snartur på butikken, og den kom over 3G mens jeg var inne og handlet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sjokomelk

Kartene lastes bare ned via wifi. Men etter at alle dataene er lastet ned skal bilen bearbeide filene og jobbe litt. Så du har nok bare fått meldingen om at alt er klart til bruk da du dro fra butikken. Alt ble lastet ned via wifi på et tidligere tidspunkt.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Simmelim

Heisann. Et kjapt spørsmål. Jeg har 2018.24.1 men vet ikke om jeg har fått ny navi eller kart? Hvordan kan jeg se det? Har ikke fått noe popup om at nye kart er lastet ned på lenge men bilen har vært på servicesenter for bytte av frontlykter så kan være det har skjedd da? Hvordan finner jeg det ut? Evt noen klare endringer som jeg kan se om jeg har fått?

MrBacardi

Sitat fra: Simmelim på fredag 29. juni 2018, klokken 18:17
Heisann. Et kjapt spørsmål. Jeg har 2018.24.1 men vet ikke om jeg har fått ny navi eller kart? Hvordan kan jeg se det? Har ikke fått noe popup om at nye kart er lastet ned på lenge men bilen har vært på servicesenter for bytte av frontlykter så kan være det har skjedd da? Hvordan finner jeg det ut? Evt noen klare endringer som jeg kan se om jeg har fått?

Her ser du en sammenligning av ny og gammel navi:

https://youtu.be/HiYkhpSvLJw

Hvis du ser slike pop-ups med vegnavn i hvert kryss, så har du fått den nye.
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Jeronan

Sitat fra: cra på fredag 29. juni 2018, klokken 10:50
Sitat fra: Jeronan på mandag 25. juni 2018, klokken 07:55

Med unntak av å koble seg til Tesla Servicesenter sine WiFi så er det så vidt jeg vet ikke noen som har klart å påvise noen klar sammenheng mellom å være på WiFi og å få oppdateringene raskere. Sist jeg fikk kartoppdatering var jeg en snartur på butikken, og den kom over 3G mens jeg var inne og handlet.

The new Navigation update requires WiFi! Since it's 5 GB in download. So if you are not connected to WiFi you will never get it!
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

geear

Jeg har et klart mønster i at jeg oftest får beskjed om oppdateringer når bilen er tilloblet saktelading, har stått urørt helst over natta, og har nådd charge limit. Kan selvfølgelig være tilfeldigheter, men etter en god uke på SuC så koblet jeg meg til 10A schuko på en hytte uten nett, og bang der kom den. Samme opplever jeg hjemme. Har bare en type 2-lader og to elbiler, så det kan gå noen dager uten at den er tilkoblet, og de popper som regel inn samtidig. Kan aldri huske å ha fått beskjed om oppdatering verken under bruk eller når bilen har stått parkert bare få timer eller mindre.

Larsebass

Fikk denne i natt. Synes også tekst på kartene er vanskeligere å lese, men håper dette er foreløpig inntil nye kart er lastet ned.
Tesla X75D.

KennethR

Jeg var nå i kontakt med support pr. telefon, og de sa at kartene blir tilgjengelige i batcher. Jeg har ikke fått noe enda på min TMS VIN269.2xx. Hun sa at jeg burde få det om ikke alt for lenge.

HKS

Sitat fra: Jeronan på lørdag 30. juni 2018, klokken 20:58
The new Navigation update requires WiFi! Since it's 5 GB in download. So if you are not connected to WiFi you will never get it!
That is not true.
My 2016 Model S 90D (AP1) got the new maps last week while I was in Japan on vacation, and it was no WiFi in the garage where it was parked. Only LTE.
Tesla Model 3 Long Range

o.b.lix

Godt mulig den var lastet ned før du parkerte, men at du ikke ble informert før etter parkering?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA