Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Hei, jeg tror dere som diskuterer forbruk/rekkevidde og sammenligning med Model 3 har forvillet dere inn i feil tråd. :)

Øyvind.h

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 08. april 2019, klokken 18:35
Hei, jeg tror dere som diskuterer forbruk/rekkevidde og sammenligning med Model 3 har forvillet dere inn i feil tråd. :)
Point taken :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Gordon Retriever

Electric cars in Norway

Ja, mitt spørsmål jeg svarer på selv

advale

Til sitt bruk er Kona absolutt verdt pengene. Og fortsatt mye bedre kjøp en Ampera.

Men prisene på Finn er fortsatt overpriset. De som kjøpte i vinter for 420-440 000 har brent seg stygt på kun 3-5 mnd. Mange som ønsker å kansellere Kona-kontrakten men blir værende pga bruddgebyr. Kjedelig å ta ut en bil man ikke ønsker å ha. Disse går jo rett på Finn.

Model 3 SR som kommmer til sommeren vil nok gjøre slutt på overpris på elbilene på Finn.

Counterpointer

Da glemmer en at Ae er MYE mer romslig og har app

trykkertor

Hvis app er så sinnsykt viktig, og en digger plass, så er e-NV200 evalia bilen midt i blinken.
Kona Electric går uansett Ampera-e en høy gang til tross for manglende app, og litt mindre plass.
Mer utstyr, og mindre pris gjør den enda mer attraktiv.
(Appen til Ampera-e er heller ikke noe veldig stort å skryte av sånn sett.)

arthur

Sitat fra: advale på tirsdag 09. april 2019, klokken 16:26
Men prisene på Finn er fortsatt overpriset. De som kjøpte i vinter for 420-440 000 har brent seg stygt på kun 3-5 mnd.

Ligger en grå bil til salgs på FB til 350.000 med vinterdekk som har gått 2.000 og registrert for kort tid siden så at prisene er på vei nedover er det ingen tvil om. Nesten så jeg luyrer på om, eller når, jeg skal slå til på en Kona.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

creal

Tror ikke man skal se bort i fra at Kona nå er i nederste sjikt på priskurven for en stund. En del flippere hadde tidlige bestillinger, og må kvitte seg med bil. Men de som har tatt bestillinger fra Q2-Q3 2019 og senere, er nok utelukkende folk som skal ha bilen selv. Samtidig ser vi at Kia e-Niro og Opel Ampera leveres tregt, og ikke helt konkurrerer med Kona på pris. Sånn at når flipperne må svelge nedturen, og flippelageret er tømt, så kan både prisen stabilisere seg, og tilogmed stige litt.

ID4

Sitat fra: creal på torsdag 11. april 2019, klokken 13:33
Tror ikke man skal se bort i fra at Kona nå er i nederste sjikt på priskurven for en stund. En del flippere hadde tidlige bestillinger, og må kvitte seg med bil. Men de som har tatt bestillinger fra Q2-Q3 2019 og senere, er nok utelukkende folk som skal ha bilen selv. Samtidig ser vi at Kia e-Niro og Opel Ampera leveres tregt, og ikke helt konkurrerer med Kona på pris. Sånn at når flipperne må svelge nedturen, og flippelageret er tømt, så kan både prisen stabilisere seg, og tilogmed stige litt.

I tillegg kommer det få biler nå. Sammenlignet med januar/februar og mars så har nå leveransen nesten stoppet opp.

trykkertor

Noe av det som er inne og rocker prisene på finn.no-Kona Electric er alle de importbilene med varierende utstyr som ligger blandet inn i mengden.

Electric cars in Norway

Creal, jeg håper du har rett i din vurdering.

Noe helt annet...
Disse parallell importbilene feks denne under til 349'.

Hva tjener importør på en slik en?

Er det noen her inne som vet dette?

https://www.finn.no/144715512

ID4

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 12. april 2019, klokken 00:32
Creal, jeg håper du har rett i din vurdering.

Noe helt annet...
Disse parallell importbilene feks denne under til 349'.

Hva tjener importør på en slik en?

Er det noen her inne som vet dette?

https://www.finn.no/144715512

Spørs om ikke de nye Tesla model 3 prisene som kom i dag ødelegger for makedet for Kona på finn.

Når du nå kan kjøpe Tesla for 367000, så er det vel færre som ønsker å betale overpris for Kona.

trykkertor

Det vi må ta med er noen av fordelene til Kona Electric.
Den er mer "crossover" aktig = sitter høyere, lettere å stige inn og ut av.
Langt mindre bil for dem som ønsker det.
Kjører meget langt i rekkevidde i forhold til "billige" TM3.
Bare det at Kona Electric har varmepumpe er en stor fordel.
Ser hvor mye strøm min TM3 bruker straks jeg har behov for herlige 20 grader i kupeen, i forhold til hva min Kona Electric klarer å gi av god varme med lite energi.
Luken bak går det lett å ha Kona Electric med middels hundebur for dem (av oss) som styrer med slikt.
Takrails som er lett å montere av og på er ikke dumt.
Ca halv pris å forsikre i forhold til TM3.
Et serviceapparat som er parat til å hjelpe deg innenfor få dager med eventuelle problemer på Hyundai-bilen.

En bil som Kona Electric, opplever jeg som mer kvalitetsmessig skrudd sammen.

Jeg eier begge bilene (TM3 LR), og må si begge har sine fordeler og ulemper.
Men Kona Electric virker som det trygge, praktiske og fornuftige valget for min del.
Mye gøy med TM3, men krysser fingrene for at jeg ikke skal få behov for hurtig verksted. Det gruer jeg meg til.
Og med hver eneste softwareoppdatering jeg har fått, så er en eller to feil fikset, og så har det dukket opp en eller to nye feil.
Er møkk lei softwareoppdateringer på TM3. "Alltid" en ny feil som dukker opp.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA