Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

Samco

Har fulgt litt med på Kona. Tror problemet med pris nedgang på Finn.no er nyhetene om sakte vinter hurtig lading og lade luke snø problemet i media.

Pepsipepsi

Ja, det kan være ladeproblemer virker inn. Men mest påvirkning tror jeg priser og ikke minst leveringstid på Tesla Model 3 hadde. Før priser og levering på TM3 ble klare hadde jeg for min Kona tilbud på kr 425 fra en oppkjøper. Etterpå var høyeste kr 380. Nå er det sikkert enda lavere. Jeg solgte den privat for noe midt i mellom.

Noen som nok også sliter er de som ingikk avtale om kjøp av paralellimporttert bil for kr 399 med levering i mars. De håpet vel å gjøre gunstig kjøp da norske biler kostet opp mot kr 440 da.

Trond.m

349.000 med sommer og vinterhjul er det nede på nå !!   Riktignok uten skinn, men med teknikkpakke.
Regner med at dette er import, men de selges jo fra en seriøs forretning, så ville ikke vært veldig bekymret for det.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140082710

Korrigert:  Ser nå at tilbudet var for godt til å være sant. Det var biler med 39 kwh batteri !!

dudeldei

Sitat fra: TM på fredag 15. februar 2019, klokken 10:58
349.000 med sommer og vinterhjul er det nede på nå !!   Riktignok uten skinn, men med teknikkpakke.
Regner med at dette er import, men de selges jo fra en seriøs forretning, så ville ikke vært veldig bekymret for det.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140082710

Korrigert:  Ser nå at tilbudet var for godt til å være sant. Det var biler med 39 kwh batteri !!

Dette er liten batteripakke, så det forklarer prisen...(ser også at du så dette selv) :P

emurof

Sitat fra: Løve på søndag 27. januar 2019, klokken 12:47
Sitat fra: emurof på søndag 27. januar 2019, klokken 11:57
Har Kona app til f.eks. forvarming av bilen? OTA? Hvor stor er hovedskjermen? Må man fortsatt trykke på haugevis av knapper?

Knapper er gull. Knapper gjør at en kan betjene hele bilen i blinde. En trenger ikke ta blikket vekk fra veien for å justere på noe som helst. OTA kommer nok når Hyundai har funnet en forsvarlig måte å gjøre dette på. Endringer i bilens oppførsel sånn ut av det blå er ikke det klokeste en kan finne på fra sikkerhetsperspektiv. Så kan vi nok regne med kommer rett i hælene på OTA.

Det er sånn verden fungerer der en jobber kontrollert og ansvarlig.

Hvis du kjører en bil i blinde så tror jeg du har atskillig større problemer. Selvsagt må du ta blikket fra veien for å trykke på knapper også. Og jo flere knapper, desto mer tid må du bruke på det.

Bortforklaringen din på OTA er syltynn. Men hvis du mener Hyundai ikke er i stand til å jobbe kontrollert og ansvarlig med OTA så er det kanskje like greit at de holder seg unna ja.

Og så er det problemet med manglende app og forvarming.

tuono

Gjester fra Teslaseksjonen er inne og forskjønner hverdagen. Artig at du er nyskjerrig på hva som rører seg blandt røkla. Ikke lenge igjen før du får nybilen din nå. Storskjerm med full pakke. Blir vel stas.

Det med knapper vs skjerm er vel en subjektiv sak. De fleste av knappene på Kona synes jeg er ganske så intuitive og opereres fint "i blinde". Spesielt dem i midtkonsollen og på rattet. De på venstresiden er litt verre. Synes jeg da......

emurof

Nå er det Løve som tydeligvis mener at Hyundai ikke er i stand til å gjøre OTA på en kontrollert og ansvarlig måte. Jeg skjønner ikke hvorfor han er så negativ til dem.

Skulle gjerne kjøpt Kona, men jeg forventer app og skikkelig forvarming på en elbil i dag.

tuono

Løve er sint på alle biler han.  :)

andy99

Passert 100 stk til salgs nå (p.t 104 stk). Det er vel rekord? Begynner jo å bli greie priser for de som ikke vil vente også.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

arthur

De med greiest pris har ofte delskinn seter, vinterdekk er ekstra og/eller kjørt noen kilometer. Fortsatt en del fortjeneste igjen til de prisene som vises. Men ja, ingen tvil om at det er ny rekord i antall biler.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Zuexi

Kommet endel importbiler med lavere utstyrsgruppe og uten vinterdekk, så kan fort bli vanskelig for en fersk elbil eier å vite hva en skal se etter. Søker man etter norsk bil er man safe på utstyrslisten, selv om de fortsatt ligger noe over pris av importbilene.

ca119

Hva er dette for noe? Ei KONA med 50km og 1.gang registrert 4.2.2018???
OK, det er 39KWH Modell ..... til 349 000 kr - men fantes den allerede i feb 2018  det var tidlig, men only 50km???

Zuexi

Sitat fra: ca119 på onsdag 20. februar 2019, klokken 19:27
Hva er dette for noe? Ei KONA med 50km og 1.gang registrert 4.2.2018???
OK, det er 39KWH Modell ..... til 349 000 kr - men fantes den allerede i feb 2018  det var tidlig, men only 50km???

Gjelder sikkert førstegangsregistrering i landet den kommer fra.

pilt

Oj. Nå er den bilen jeg først lurte på om jeg skulle kjøpe satt opp med 40 000 kr til 425 000 kr. Blir den lettere å selge da?  ???
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

trykkertor

Kan være selger er lei pruting og "skambud".
Priser opp og lar eventuelt folk som ringer prute den ned til selgers opprinnelige ønskede pris.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA