Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

Gordon Retriever

Nytt innlegg om Kona på finn.  Deal with it.

Dark knight med skinnseter og vinterhjul - 429t - bud på 415 avslått.
Tommel opp for å være ivrig etter å fotografere bilen tidlig. :)

andy99

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 26. august 2018, klokken 19:41
Nytt innlegg om Kona på finn.  Deal with it.

Dark knight med skinnseter og vinterhjul - 429t - bud på 415 avslått.
Tommel opp for å være ivrig etter å fotografere bilen tidlig. :)
Denne er fra en av forumets medlemer, ligger også annonse på seksjonen for kjøp og salg. Ser forøving at det er flere annonser der. Så det begynner å bli endel ute tilsalgs.
https://elbilforum.no/forum/index.php?board=11.0
Ikke ment som en oppfordring til å plage medlemmene som har biler for salg!
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Limodriver

Jeg våger meg frempå med en spådom om at Kona med skinn og vinterhjul kommer til å stabilisere seg på +- 400 når det kommer flere biler i markedet. Det kommer tross alt til å bli levert en del biler og mange er nok fristet til å legge dem ut for salg for en rask gevinst.

Mr Oizo

Bilene som ligger til 440 og 450 ser ut til å ha strukket strikken for langt hvertfall.
De har vel tålmodighet til å vente noen uker på den ene "tullingen" som glatt punger ut 450.
For man trenger jo bare en kjøper.

Counterpointer

Sitat fra: Limodriver på søndag 26. august 2018, klokken 20:52
Jeg våger meg frempå med en spådom om at Kona med skinn og vinterhjul kommer til å stabilisere seg på +- 400 når det kommer flere biler i markedet. Det kommer tross alt til å bli levert en del biler og mange er nok fristet til å legge dem ut for salg for en rask gevinst.
Med forbehold om hvor lang tid du mener det går, så tror jeg prisen vil legge seg høyere.
Dette basert på Ae prisene slik de var når den kom og antallet Kona totalt i Norge.

Ser mer ut som +- 430

Tiger123

Prisene vil ihvertfall ligge langt over salgspris fra Hyundai så lenge leveringstiden er så lang. I tillegg - grunnen til at mange vil betale 50-60-70-80 tusen ekstra er nok at en del har valgt å kvitte seg med dieselbilen nå i sommer pga (berettiget) redsel for ytterligere verditap.
Og da er det ganske lett å regne hjem en ganske betydelig ekstrakostnad. Kjører du f eks 30-40 000 km i året og kanskje pendler til Oslo, så er det 50-60 000 spart på ett år, bare i drivstoff + bom,

Limodriver

Spådommen gikk på hvor mye over nyprisen markedet vil ligge i annenhåndsmarkedet. At annenhåndsprisen vil være over nypris en god stund tror jeg er konsensus.

Når det gjelder dieselspådommen til Tiger123 tror jeg en vil se at dieselbiler vil få en "renessanse". Foruten småbiler som i hovedsak bør erstattes av elbiler har diesel etter min mening langt bedre egenskaper. Drivstoffgjerrige og fin motorkatakteristikk. Til langdistanse tror jeg vi lenge vil ha drivstoffbiler.

Bård Fjukstad

Jeg undres om ikke Tiger123 har rett i at det blir vanskeligere å selge unna diselbiler når vinteren setter inn med fokus på forurensningsproblematikk. Jeg blir ikke forbauset om en eller to episoder med svært dårlig luftkvalitet langs innfartsveiene til de store byene fører til en ny diskusjon om forbud mot dieselbiler på slike dager. Og da sitter man der med dieseldyret......

Perl09

Nok en kona til salg på finn. Selges av ikke Hyundai forhandler. Her kommer vinterhjul i tillegg tipper jeg.

hELgenen

Elbilmarkedet for småbiler rundt de store byene vil før eller siden mettes....
Tipper dette er siste runde for flippere med småbiler
En skal være temmelig desperat for å gå inn på priser på 400++ for en liten Kona når det både kommer og ER flere
andre i samme segment med god nok rekkevidde for de aller fleste i småbilsegmentet til en rimeligere penge.
Venter i spenning på å se utviklingen på finn.no

Leifen1980

Spennende med den forhandleren som har lagt ut for 439.000 uten vinterdekk. God fortjeneste der tenker jeg.
Sitter og flikker på min egen annonse for tilsvarende i hvit metallic jeg hentet i formiddag, og ser at pristaket kanskje nå er nådd med disse på 430 - 450k.
Hmmm... what to do....
Kun fossilbiler akkurat nå.
ex Tesla MY 2021
ex Tesla M3 base performance 2019
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

Perl09

Sitat fra: Leifen1980 på mandag 27. august 2018, klokken 13:24
Spennende med den forhandleren som har lagt ut for 439.000 uten vinterdekk. God fortjeneste der tenker jeg.
Sitter og flikker på min egen annonse for tilsvarende i hvit metallic jeg hentet i formiddag, og ser at pristaket kanskje nå er nådd med disse på 430 - 450k.
Hmmm... what to do....

Pris messig, du bør konkurrere med forhandleren. Selger du m/ vinter hjul?
Lykke til:)

Gordon Retriever

Hmmm... what to do....

Med fare for å gjenta meg selv; selger du for lavt, plukkes bilen opp av noen som spekulerer i å videreselge den med fortjeneste. Legger du prisen for høyt, risikerer du å oppfattes som grådig og får grei beskjed om dette i innboksen.
Foreløpig er det vel for få biler på markedet til at vi kan si noe om geografiske forskjeller på hvor lettsolgt bilene er.

Perl09

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 27. august 2018, klokken 13:41
Hmmm... what to do....

Med fare for å gjenta meg selv; selger du for lavt, plukkes bilen opp av noen som spekulerer i å videreselge den med fortjeneste. Legger du prisen for høyt, risikerer du å oppfattes som grådig og får grei beskjed om dette i innboksen.
Foreløpig er det vel for få biler på markedet til at vi kan si noe om geografiske forskjeller på hvor lettsolgt bilene er.

Enig her. Hvis pris en er lav, ende du med å selge til en oppkjøper som igjen selger med stor fortjeneste.

Leifen1980

Takker.
Ser det ligger en for salg i Naustdal til 429 000, men denne har vinterhjul. Bilen er ikke utlevert til selger enda
Kanskje lettere å selge en bil i Vestfold med alle som er pendlere i distriktet.
Kun fossilbiler akkurat nå.
ex Tesla MY 2021
ex Tesla M3 base performance 2019
ex 2xNissan Leaf + div fossilbiler

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA