Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kona på finn.no

Startet av Kjetil1986, søndag 03. juni 2018, klokken 18:12

« forrige - neste »

arthur

Det er en bil som er kjøpt ny i utlandet, importert og brukt her i landet en periode og som forsøkes solgt til en pris på rundt 30.000 over prisen på bilen som helt ny bil og uten norske rettigheter hva angår reklamasjon ef Forbrukerkjøpsloven.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Biff

Importert ja. To-farget karosseri og hvite skinnseter fins foreløpig ikke i Norge

tolapet

#527
Sitat fra: tolapet på torsdag 24. januar 2019, klokken 14:30
Godt mulig jeg "tråkker i baret". Spør du om denne bilen, ref vedlagt link finn-annonse, er bruktimport??
Den er  ikke bruktimport, i.h.t. Statens Vegvesen.
Men den er "billig", bare litt over kostpris.
Aha,"tråkka litt i baret der",   det visste jeg ikke, hvis en kjøper rett fra forhandler i utlandet, uten at den har vært registrert der, vil den bli nyreg her i Noreg. Der er jo 2 års reklamasjonsrett mot selgeren, hva nu det er verdt.
Men uansett er det jo Europagaranti, sa i alle fall selgerne på Mobile på Kokstad. De hadde heller ikke ha noen betenkeligheter/restriksjoner på å utføre garanti-utbedringer.
Mobile på Sotra, Lieco Auto, var litt mere "vanskelige", de ville bruke lengre tid, men de måtte innrømme at garanti er garanti.
Grunnpris i Norge i dag er vel 335 000 eller der omkring, med 2 hjulsett og antirustbehandlet er det vel
15000 ++ over norsk tilsvarende bil, å då er det jo ikke så hakkande gale..
Var selv inne på tanken om å importere, men er i køen, Q4 i år.....kanskje

navyelsen

Men har en spansk bil samme utstyrsnivå som i kalde Norge?
F.eks. varme i seter, varmepumpe, DAB+ osv?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

trykkertor

Jepp. Samme alt.
Bilen er solgt.
380.000,-

ProsjektX

Noen som har solgt i det siste? Skal selge min og lurer på hvordan responsen er for tida. Norsk med skinn. Hva har du evt solgt for?
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Løve

Sitat fra: daggad på tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:54
Gaaaalskap med tanke på Tesla M3 som kommer til samme pris om 4-6 mnd..

Nei. Bedre byggekvalitet på Kona, bedre forhandlernett, bedre service og 100k under. TM3 er en oppskrytt doning som ikke har annet enn rekkevidde å vise til.

trykkertor

Sitat fra: ProsjektX på lørdag 26. januar 2019, klokken 19:41
Noen som har solgt i det siste? Skal selge min og lurer på hvordan responsen er for tida. Norsk med skinn. Hva har du evt solgt for?
En kollega la ut en Kona Electric
Spansk-importert
skinn,
sommer og vinterhjul.
Kjørt 5.000km.
Registrert i november.
Ut på finn torsdag til 385.000,-
Solgt på finn torsdag til 380.000,-

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=138790804

arthur

Sitat fra: ProsjektX på lørdag 26. januar 2019, klokken 19:41
Noen som har solgt i det siste? Skal selge min og lurer på hvordan responsen er for tida. Norsk med skinn. Hva har du evt solgt for?

Jeg har logget alle Kona'r som har vært annonsert på finn og sletter fortløpende biler som merkes solgt. I går fjernet jeg ti biler fra listen, så ja, de selger. Har også fjernet biler fa listen som har vært annonsert av bilforhandlere og diee har vært anninsert til langt over 400' uten at jeg vet hva de gikk til, men folk vil tydeligvis betale rundt 20' mer til en forhandler enn til en privatperson.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

emurof

Sitat fra: Løve på lørdag 26. januar 2019, klokken 20:42
Sitat fra: daggad på tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:54
Gaaaalskap med tanke på Tesla M3 som kommer til samme pris om 4-6 mnd..

Nei. Bedre byggekvalitet på Kona, bedre forhandlernett, bedre service og 100k under. TM3 er en oppskrytt doning som ikke har annet enn rekkevidde å vise til.

Har Kona app til f.eks. forvarming av bilen? OTA? Hvor stor er hovedskjermen? Må man fortsatt trykke på haugevis av knapper?

DagfinnN

Sitat fra: emurof på søndag 27. januar 2019, klokken 11:57
Har Kona app til f.eks. forvarming av bilen? OTA? Hvor stor er hovedskjermen? Må man fortsatt trykke på haugevis av knapper?
Ingen hensikt å mate t.....
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Løve

Sitat fra: emurof på søndag 27. januar 2019, klokken 11:57
Sitat fra: Løve på lørdag 26. januar 2019, klokken 20:42
Sitat fra: daggad på tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:54
Gaaaalskap med tanke på Tesla M3 som kommer til samme pris om 4-6 mnd..



Nei. Bedre byggekvalitet på Kona, bedre forhandlernett, bedre service og 100k under. TM3 er en oppskrytt doning som ikke har annet enn rekkevidde å vise til.

Har Kona app til f.eks. forvarming av bilen? OTA? Hvor stor er hovedskjermen? Må man fortsatt trykke på haugevis av knapper?

Knapper er gull. Knapper gjør at en kan betjene hele bilen i blinde. En trenger ikke ta blikket vekk fra veien for å justere på noe som helst. OTA kommer nok når Hyundai har funnet en forsvarlig måte å gjøre dette på. Endringer i bilens oppførsel sånn ut av det blå er ikke det klokeste en kan finne på fra sikkerhetsperspektiv. Så kan vi nok regne med kommer rett i hælene på OTA.

Det er sånn verden fungerer der en jobber kontrollert og ansvarlig.

Aqua

Sitat fra: Løve på søndag 27. januar 2019, klokken 12:47
Sitat fra: emurof på søndag 27. januar 2019, klokken 11:57
Sitat fra: Løve på lørdag 26. januar 2019, klokken 20:42
Sitat fra: daggad på tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:54
Gaaaalskap med tanke på Tesla M3 som kommer til samme pris om 4-6 mnd..



Nei. Bedre byggekvalitet på Kona, bedre forhandlernett, bedre service og 100k under. TM3 er en oppskrytt doning som ikke har annet enn rekkevidde å vise til.

Har Kona app til f.eks. forvarming av bilen? OTA? Hvor stor er hovedskjermen? Må man fortsatt trykke på haugevis av knapper?

Knapper er gull. Knapper gjør at en kan betjene hele bilen i blinde. En trenger ikke ta blikket vekk fra veien for å justere på noe som helst. OTA kommer nok når Hyundai har funnet en forsvarlig måte å gjøre dette på. Endringer i bilens oppførsel sånn ut av det blå er ikke det klokeste en kan finne på fra sikkerhetsperspektiv. Så kan vi nok regne med kommer rett i hælene på OTA.

Det er sånn verden fungerer der en jobber kontrollert og ansvarlig.

:+1: :+1:

Øyvind.h

Neste gang du betjener setevarme, temperatur eller annet som gjerne er plassert med knapper nede på midten av dashen i en del biler: prøv å tenk på om du betjener den i blinde og om du sjekker at endringen ble rett eller ei.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

trykkertor

Hvis knappeløst er så fantastisk. Hvorfor har da Tesla knapper for å styre vinduene, åpne dørene, sette bilen i park, spyle vinduer, sette på nødblink osv.....

Klart det er pent uten knapper. Men å gå inn i en meny, velge en undermeny, og velge en funksjon tar langt mere tid og oppmerksomhet enn......Knapp ferdig!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA