Trilling happiness

Startet av goggo, fredag 01. juni 2018, klokken 11:47

« forrige - neste »

goggo

Hei, alle Trilling venner:

Jeg føler et sterkt behov for å dele min glede over mitt siste impulskjøp, derfor denne tråden og denne historien.
Hvis det er flere som har lyst til å dele sine glade Trilling historier så gjør det gjerne i denne tråden.

Rundt midnatt en dag i forrige uke ble det lagt ut en 2011 I-Miev på Finn for 52000,- kroner.
Klokka 10 neste morgen var den min.
Da betalte jeg 5000,- i forskudd på VIPPS, og VIPPS var den min :)
Uten å prute - jeg bød til og med 2000,- ekstra bare for å være sikker på å få den ;)
Usett ;)

Kjørte den fra Oslo til Sørlandet på onsdags ettermiddag.
30 grader i lufta.
5 ladestopper på 12-15 minutter hver.
Ingen rapidgate problemer med trillingene :)

Spørsmålet nå er jo hva jeg skal gjøre med 2 elbiler, når min husholdning består av kun meg selv...
Jeg er jo veldig glad i KIAen min også...

Foreløpig så står bruksbilen ytterst og finbilen innerst i carporten. Så får vi se hva det blir til.

mvh
Hugo

PS! Glemte nesten å si at denne I-Mieven fikk flunka nytt batteri med LEV50N celler på garanti i 2016. Kjørt under 15000 km siden det :)

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Stjerneglis

Gratulerer så mye!
Her i huset er vi på 7 året med 2011 i-Miev. Rundet 90k i forrige uke...
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

asbkar

Grattis! Min i-Miev 2011 runder 80k omtrent nå. Det er et bilkjøp jeg virkelig er storfornøyd med, til tross for at prisen falt betraktelig ikke lenge etterpå. Ga rundt 250k. Slet veldig med kombinasjonen østfoldbanen og hente i barnehage den gangen, var virkelig en drøm å bytte til elbil, ikke minst da man kunne suse forbi køen. Har en Toyota Avensis fra 2012, den har gått rundt 35k, ingen tvil om hvilken bil som brukes mest her!
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

65lars

Trilling, bestilt KIA

tomrh

Gratulerer! :)
Her blir det nok motsatt. Med tre biler i husholdningen allerede og enda en ny elbil i bestilling, må en ut. Hadde håpet at det ble fossilen, men den nekter å dø og er elsket av andre familiemedlemmer pga. sine gode egenskaper på langtur (plass, 4wd, rekkevidde..). Eller hadde håpet at dattera vår ville verdtsette å kunne overta en nesten gratis bil å kjøre, men neida - vil ikke ha, kan ikke kjøre på langtur sier hun. Leafen er vår pålitelige arbeidshest med plass til alle 5, så mjauen må nok dessverre ut. :( Det blir trist. Har gitt meg mye glede.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

erik e

I-MiEV er ikke med i undersøkelse om kundetilfredshet blandt EL-bil eiere. Og det skjønner jeg. Mitsubishi hadde vunnet lett. Det er vel bare en journalist som kan presenterer noe slik på trykk.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

elekTrond

I går hadde jeg lille mjau på seksårskontroll (PKK). Null hull etter 63.000 km.  :D :+1:

The end

@goggo: Ser ut som et fornuftig impulskjøp. Jeg synes du skal gjøre litt stas på den og deretter kjøre på den flest mulig km. Søndagsbilen kan du lagre med halv tank og selge som ... "søndagskjørt KIA, til og fra kjerka", med varetrekk på setene og lav km-stand om måneder og/eller tredve år.

En dag vil jeg ha meg en prosjektbil jeg kan "gjøre ting med". Større batteri, dobbel/trippel lader, "datasprut" (autopi.io), regen-ratthendlene fra MY18, usa-fangere, skjermbreddere, dassrullfelger, justérbare coilovers, ehm... uhm... ja. Andre seter og teleskopratt(stamme) står også på lista.
'13 Mjau

elektrolux

2 elbiler eliminerer til stor grad behov for hurtiglading. Det er raskere å bytte til fulladet bil, enn selv den raskeste hurtigladeren klarer å lade.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 19. juni 2018, klokken 10:12
2 elbiler eliminerer til stor grad behov for hurtiglading. Det er raskere å bytte til fulladet bil, enn selv den raskeste hurtigladeren klarer å lade.

Det er ikke alle som har parkeringsplass eller ladeplass til flere biler enn det de strengt tatt må ha. Vi har to, en til hadde blitt upraktisk trangt. Og når begge ofte brukes samtidig må det innimellom rask lading til.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA