Bytte bremser bak på egolf.

Startet av valvolainen, mandag 28. mai 2018, klokken 10:30

« forrige - neste »

Gogstad

Vi har nettopp skiftet bremser og klosser både foran og bak på e-golfen min! Trolig spart 7 tusen på arbeid på verksted. Delene var ca 2900 fra Skruvat + diagnoseverktøy 500kr.

Jeg anbefaler å gjøre det selv om man har utstyret: gode jekker/bommer, skiftenøkler, skraller, gummihammer, og diagnoseverktøyet. Den på biltema nevnt over var gull verdt!  :+1: :+1: Selvom den kun ble brukt et par minutter, kommer den nok hendig inn for evt feilmeldinger.

Bremseskivene satt godt på, og bakbremsene var vanskelige, og tok en del timer. Framakselen tok bare et par timer max. :)

mobie

Byttet nylig for- og bakbremser selv. M14 skruene satt godt med en del rust, men med en del pussing så fikk jeg nøkkelen innpå og med lang nok arm så gikk det fint å få opp.

Lånte en diagnosekabel på finn, så fikk jeg sjekket andre feilkoder i samme slengen :)

EvOslo

Kult å se at flere har spart mye!! til andre som skal bytte bremser bak i fremtiden m14 boltene kommer ikke løs med vanlig skralle. Man må nesten bruke en Latmannsarm.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA