Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drivaksel.

Startet av Griffel, tirsdag 27. september 2011, klokken 05:07

« forrige - neste »

Griffel

TU:
http://www.tu.no/motor/article290246.ece
Peugeots konsept HX1 som de tar med seg til bilmessen i Frankfurt i september.

Under panseret har hybriden den samme dieselmotoren som finnes i dagens 508 GT. Det vil si en 2,2-liter HDI som yter 150 kW/458 Nm. I HX1 har den godt selskap av en 70 kW elmotor på bakakslingen. HX1 er ladbar (plug-in-hybrid). Litiumionebatteriet holder til cirka 30 kilometer på en lading.



"turbinblad" som felles ut i fart , beskytter mot Slaps og søle som er en plage for biler som bremser mest med elmotor.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

POSi411

Bør vel også nevnes at den er designet av en nordmann, Per Ivar Selvaag!  :D
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA