Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilsk - elbilismens språk /sosiolekt

Startet av 4jazz, mandag 26. september 2011, klokken 10:16

« forrige - neste »

4jazz

Jeg har i flere år fulgt forumet og spesielt Kewet/Buddy da jeg nå har min Buddy nr 2. Det siste halvåret er det få innlegg. Det må da bare skyldes at denne bilen enten er veldig bra med få, tekniske feil. Eller at buddyeierne er moderat beskjedne og ikke behøver å bedyre sin fornøydhet med bilen. Jeg støtter begge leire fordi jeg har særdeles god erfaring med nest siste og siste modell - som bare går og går.

Du som lurer på å kjøpe en Buddy, nå vet du hvorfor det er så stille på forumet i forhold til de andre merkene. ;D
Oslo
Buddy
Ny mai 2011

hens

Hei,
Nå er det gjerne eierene som skriver innleggene, så det er fritt frem for å få litt mer fart på siden! ;)
Velprøvet teknologi har sine fordeler!
Kan hende jeg kan komme med litt godt nytt, Reacc prøver nå med vannfylling på agm-batterier, det kan hende levetiden kan tøyes litt!
forsøk med noen Concorde Chairmanbatterier ser lovende ut.

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

commiesoft

For etpar timer siden kjørte det en knall orange Buddy forbi uti gata. Kult, det
tyder på ennå en elbilfan i nabolaget..  :)

Lunde

Og jeg har hatt en sort en denne hælja  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

RoadRunner

RoadRunneren har hatt pause i 3 måneder - men av naturlige årsaker er den nå iferd med å få nye batterier (Thinken er død).

Junior kjører fortsatt i Kewet'n selv om det bråker og er slakke i aksling/drivverk.
Jeg synes Buddy/Kewet er knallbra! Perfekt i byen (faktisk bedre enn Think med tanke på parkering).

Blir sikkert mer aktivitet nå når vinteren nærmer seg, og det blir mer "mekke-tid" i den mørke årstid?
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

sveander

Helt riktig
Har man en Buddy har man også et behagelig liv, uten problemer med bilholdet.
OG det er ikke fleip en gang...
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA