Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: blanding av nye og gamle blokker i et batteri

Startet av Håkon, mandag 22. oktober 2007, klokken 22:53

« forrige - neste »

Håkon

Jeg foreslår at Norstart tar initiativ til en elbilparade i Oslo som del av feiringen av Nobelprisen til Al Gore 10.desember.

Norge og Oslo har stor biltetthet, tross alt, og spesielt Thinkene er velkjent i USA. Det kommer til å bli mye medieoppmerksomhet rundt feiringen og en parade vil helt sikkert bli lagt merke til.
Sarpsborg/Rygge: Think som nr 2-bil (fra mai 07). City Bee (i jobb) fra 1995 - 98
Kjører ellers VW Passat TDI, og VW K70 + Audi 80 veteraner

goggo

Jeg dumper innom forumet idag  etter et langt fravær og ser til min forferdelse at ingen har svart på dette innlegget. Det er jo et kjempebra forslag som vi alle burde støtte opp om.

Jeg setter dette litt i sammenheng med den andre tråden som beskriver hvor vanskelig det er å bli medlem i Norstart.

Jeg lurer på: Er Norstart først og fremst en klubb for de entusiastene som har hatt elbil i "alle år", og ikke for oss som er nysgjerrige på hva dette er for noe og som er sultne på informasjon og nyheter om temaet?
Jeg tenker: Hvorfor i all verden har ikke Norstart en stand på bilutstillingen i Lillestrøm som går i disse dager?  Hvis Norstart for eksempel hadde forsøkt å få til en felles-stand for alle elbil aktørene så burde det vel ha vært overkommelig??

Jaja; jeg har nå funnet ut at for en som meg så er www.evworld.com god å ha (29 USD/år for medlemskap) og dessuten så er jeg imponert over www.evguide.nu som jeg har forstått drives på helt frivillig basis.
Og Hans i Elbil Norge gjør jo en fantastisk jobb med informasjon, men hvor er Norstart oppi alt dette?

mvh Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

janhelge

Helt enig i at dette er et godt forslag. Gikk det an å kontakte Nobelkomiteen og spørre om ikke vi kunne bidra på en eller annen måte. - Mister Gore skal sikkert fraktes ett eller annet sted, og jeg låner veldig gjerne ut Th!nken min til en eller annen politisjåfør. Tror sikkert at Al Gore gjerne ønsker en slik markering i en eller annen form. Kanskje er det noen som kjenner noen?

Mvh Jan Helge
Først Th!nk, men nå iMiev.

Håkon

Fint. Da er vi i alle fall fire som har sagt vi vil stille.

Jeg holder av kvelden den 10.desember og håper Norstarts styre tar utfordringen.
Sarpsborg/Rygge: Think som nr 2-bil (fra mai 07). City Bee (i jobb) fra 1995 - 98
Kjører ellers VW Passat TDI, og VW K70 + Audi 80 veteraner

elektrolux

Det ryktes at Gore også skal innom Stavanger.

I så fall hadde det vært kult å gjort en lignende kortesje her på kysten. Kan sikkert nå mange flere ved å henge opp invitasjon på typiske ladeplasser, så som St. Olav
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

espen

Hei,

Forslaget er glimrende, vi jobber med saken og prøver å få til et opplegg i samarbeid med arrangøren.

Når det gjelder Norstarts arbeid:
Jeg har også svart på den andre tråden, men vil gjerne tilføye et par ting her. Norstart er foreløpig en meget liten organisasjon, ifjor var vi ca 300 betalende medlemmer. Men allerede neste år regner vi med å runde 1000 medlemmer. Vi er allerede meget proffe og har fått utrolig bra gjennomslag for våre saker gjennom å bruke andre miljøorganisasjoner, samarbeide med de som jobber med elbil, og også ved direkte lobbyvirksomhet.

Det vi må forbedre er informasjon og tilstedeværelse for medlemmene, samt på sikt å øke vår egen synlighet i media gjennom arrangementer og utspill. Hittil har vi prioritert å vinne sakene og ofte latt andre få æren for det. Når det gjelder BIL07 så er miljø og elbil blitt godt profilert særlig gjennom Think og Petter Stordalen, dermed ville det kanskje ikke vært fornuftig av Norstart å bruke ressurser på dette i tillegg, om vi hadde hatt muligheten.

Så en beklagelse/unnskyldning:
Første halvår i år har vi ikke hatt orden i innmeldingsrutinene. Jeg trodde vi var ajour med dette i August, men ser nå at vi ikke var helt i mål likevel. Dette skal ordnes nå! Jeg lover! Og igjen, takk for tålmodigheten!

Innspill ønskes:
En uutnyttet styrke er også at vi har en uhyre kompetent medlemsmasse med kunnskap om elbil både teknisk og som brukere. Tar gjerne innspill spesielt på hvordan dette bedre kan utnyttes til fordel for elbilsaken og miljøet.

bosonic

Sitat fra: espen på torsdag 08. november 2007, klokken 17:31
Innspill ønskes:
En uutnyttet styrke er også at vi har en uhyre kompetent medlemsmasse med kunnskap om elbil både teknisk og som brukere. Tar gjerne innspill spesielt på hvordan dette bedre kan utnyttes til fordel for elbilsaken og miljøet.

Ja reine verdikommisjonen spør du meg. :)

Keep up the good work 8)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Lars C. Krogenæs

Det blir et Norstart arrangement 10. desember. Det jobbes med program, men hold av dagen. Hold deg oppdatert på www.elbil.no for mer info.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

hens

Vi stiller. Dagen er markert med grønt i kalenderen.
H
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Lars C. Krogenæs

Da er opplegget klart for elbil-parade.

Mandag 10. desember kl 10.30 - 11.10

Se www.elbil.no for mer info.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

hens

Gore er ankommet.
Ta gjerne en tur til sentrum hvis det passer!

H
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA