Resette tall på kjørecomputer etter stopp eller lading?

Startet av Mippen, tirsdag 15. mai 2018, klokken 23:06

« forrige - neste »

Mippen

Savner å kunne resette denne skjermen etter stopp eller ladepause. Liker å starte på 0 av og til. Grunnen er at det er lettere å følge med hvor mye strøm jeg har brukt i forhold til hvor langt det er igjen. Hvis jeg slik som i dag har kjørt i 6 timer med 2 ladepauser pluss 2 ferge pauser er det ikke alltid like lett å se hvor mye strøm bilen bruker i snitt fra du startet opp bilen på nytt, siden den regner ut fra hele turen. På den ene etappen i dag for eksempel falt rekkevidden veldig kjapt uten at snitt forbruker gikk noe særlig ned på skjermen. Jeg måtte trykke meg fram til snittforbruket på speedometeret i stedet, men da fikk jeg ikke se rekkevidden som var igjen i kilometer siden jeg hadde gps oppe. Ble mye trykking fram og tilbake.
Fremtiden er elektrisk.

cmniels

gjøres på vindusvisker hendel. Finn verdien for de forskjellige tingene du vil resette, og hod inne knappen under hendelen i 2-3 sekunder

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA