Hovedmeny

Salg av reservasjoner

Startet av corvy, tirsdag 15. mai 2018, klokken 10:36

« forrige - neste »

corvy

Hei, vi har en reservasjon på Model 3 men vurdere å avlyse eventuelt å selge den. Ikke fordi vi ikke vil ha bilen men vi må kanskje prioritere å selge våre Model S og erstatte den med en X. Total pengeinvestering i bil blir for høy med enda en Tesla da så vi strekker heller strikken på Nissanen vår....

Noen med erfaring? Går det å selge reservasjonen og hvordan ville dere gått frem i så tilfelle?
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

geear

https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_reservation_agreement_no.pdf

Punkt 4.

Du kan prøve å få samtykke, hvis ikke må du bestille og hente ut bilen, og overdra den til ny eier som bruktbil.

corvy

Ja nå fant jeg samme tråd om deg. Salg av ny-bil innen 2mnd ser ut som den beste løsningen. Men om det er noe særlig å tjene på det? For noen enkle tusenlapper kan man kanskje finne på noen triks i ludo men det må jo være litt grunker i det for å orke det...
Tesla Model S85, 2013 (10.12.2013)
Nissan Leaf, hvit 2012 modell (09.06.2012)

"hel-elektrisk familie med slekt på vestlandet ... det går fint!"

Vesel

Sitat fra: corvy på tirsdag 15. mai 2018, klokken 10:45
Ja nå fant jeg samme tråd om deg. Salg av ny-bil innen 2mnd ser ut som den beste løsningen. Men om det er noe særlig å tjene på det? For noen enkle tusenlapper kan man kanskje finne på noen triks i ludo men det må jo være litt grunker i det for å orke det...
Vanskelig å si hvor mye du kan tjene, men du skal ikke se bort i fra at når bilen faktisk kommer på veiene i Norge, når folk får sett den, så vil etterspørselen stige, og plutselig er det mange som helst skulle hatt bilen i går og er villige til å betale for det. Jeg tror bilen har potensial til å bli en klassiker, litt som T-Forden. Jeg hadde ihvertfall beholdt reservasjonen om jeg hadde eierprioritet.  :)
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

emurof

Jeg er ingen ekspert på dette, men hvis jeg hadde sittet med en Model 3-reservasjon jeg ikke trengte lenger så hadde jeg likevel beholdt den og hentet bilen for så å selge den igjen med en gang. Selv nye Leaf ser ut til å koste mer på Finn enn hvis man bestiller ny selv.

Model 3 er jo utrolig populær, og jeg vil tro at det finnes folk der ute som er villig til å betale en god del ekstra for å få den akkurat nå i stedet for å måtte vente i 6-12 måneder.

Jeg vil i det minste regne med at du vil få tilbake det du har betalt for den.

Men jeg er altså ingen ekspert.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA