Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kupévarmer til I-MIEV

Startet av Hans Håvard Kvisle, torsdag 22. september 2011, klokken 13:45

« forrige - neste »

obertjunior

Takk for info Electrolux. Til tross for at batteriet er forseglet så tenker jeg som så at det kan det gjerne være. Fabrikken i Sveits bør helt klart være i stand til å bryte forseglingen på korrekt måte. I prisen 2490,- EURO ligger det at verkstedet i Sveits åpner og skifter to stk celler.
Om jeg kan spare 15000,- NOK som RøhneSelmer skal ha for å ta batteriet ut og sette det inn igjen, samt teste at reparert batteri funker påtar jeg meg gjerne dette selv. Uansett veier batteriet ca 300 KG, så lett å håndtere er det ikke. Noen som har noen erfaring med å ta ut batteriet? Hva trengs av utstyr?

Om jeg kan kutte de 15000,- står jeg kun igjen med frakt på ca 9500,- eks mva (har prutet ytterligere), pluss reparasjonen på 2490,- EURO (ca 20000,- NOK) pluss at jeg må ordne tollpapirer og fargodsdeklarasjon pluss trafikkuhellskort for bil. Røhneselmer kan hjelpe meg med tollpapirer for 1500,- NOK men det forutsetter antar jeg at de tar ut batteriet og har dialogen med lastebil og fabrikk. Om jeg velger å ta ut batteriet selv og sette det inn igjen har jo ikke RøhneSelmer egentlig noen rolle i dette.

Det eneste som gjør at jeg fortsatt er fristet til å gjøre dette gjennom RøhneSelmer er om det på ett senere tidspunkt skulle oppstå noe med batteriet. VIl tro det da er en fordel at RøhneSelmer har batteriet i sine systemer. Garanti får jeg kun ett år av gangen ved reparsjon. 
Think C!ty 2008, 35000 KM

elektrolux

Kan sende deg en arbeidsbeskrivelse fra Think manualen på demontering av batteriet.

Uten å ha lest den, går jeg ut fra at det er snakk om å trykke på hvilknappen for å sette batteriet i dvalemodus, og så demontere 2 luftslanger noen el-ledninger, og masse skruer i bunn.

Sammenlignet med Think Classic som tar meg ca 17 min å demontere virker det nye batteriet noe enklere å ta ned.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Sitat fra: elektrolux på mandag 05. september 2011, klokken 12:31
Kan sende deg en arbeidsbeskrivelse fra Think manualen på demontering av batteriet.

...og hvor er det så mulig å få tak i noe slikt?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

obertjunior

Hei igjen. Det er supert. Du kan sende manualen til ow@tdc.no

Meget interessant! På forhånd takk:-)
Think C!ty 2008, 35000 KM

hkaspenberg

Sitat fra: obertjunior på mandag 05. september 2011, klokken 13:44
Hei igjen. Det er supert. Du kan sende manualen til ow@tdc.no

Meget interessant! På forhånd takk:-)
Hvis ikke det er noen restriksjoner på distribusjon bør denne legges på elbilwiki!

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

elektrolux

Sitat fra: obertjunior på mandag 05. september 2011, klokken 13:44
Hei igjen. Det er supert. Du kan sende manualen til ow@tdc.no

Meget interessant! På forhånd takk:-)

Er for stor til å legges inn her, men er sendt til obertjunior ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hkaspenberg

Sitat fra: elektrolux på mandag 05. september 2011, klokken 16:01
Er for stor til å legges inn her, men er sendt til obertjunior ;)
Snakket ikke om her men på Wiki. Sender du den til meg på epost (hans@aspenberg.no) skal jeg sørge for at det skjer.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

obertjunior

Takk for mange gode tips og råd.

Jeg har sendt en mail til bilkilden i Stavanger og bedt om pris på at de håndterer sending, ta ut batteri og sette inn batteri men avventer svar. Om de er billigere må jeg uansett sende bilen til Stavanger først. Det mest irriterende er ikke de 20000,- for å reparere batteriet men faktisk de 15000,- for å ta ut og sette inn batteriet. Føles litt som om RS ønsker å dra mest mulig ut av hver forbruker som havner i problemer da RS sikkert ikke akkurat har gjort noen gullgruve på Th!nk salg og håndtering og ser nå sitt snitt til å få mest mulig kroner for å kompensere for tidligerre tap. Jeg har desverre ikke tid eller anledning til tvunget bilferie til Sveits.

Har forresten snakket med Forbruker Europa, en enhet innen Forbrukerrådet. De sjekket saken min og i løpet av en dag konkluderte de med at jeg ikke har noen som helst rettigheter. I følge de er det kun 2 års reklamasjonsrett i Italia og Sveits.

Har lest litt om Lithium batterier. Kan man skifte til Lithium batteri på en Thi!nk City kjøpt i 2009 (en 2008 modell)? Hva koster evnt dette? Om dette gir 3 års garanti VS 1 års garanti ved reparasjon kan jeg være villig til å betale noe mer enn for selve reparasjonen.




Think C!ty 2008, 35000 KM

Carl Anton Stenling

Ser at det kan være litt surt å betale såpass for demontering/montering. Imidlertid gjør vi nok klokt å være rause i forhold til RS. De har satset friskt og tar ansvar for å sørge for at vi holder bilene på veien. Forresten har jeg opplevd langt surere hendelser med Møller og Volkswagen.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

obertjunior

Jeg er helt enig. Opplever fortsatt RøhneSelmer som veldig service minded og løsningsorientert. Har en svært god dialog med RøhneSelmer i Sandvika.
Think C!ty 2008, 35000 KM

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA