Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kupévarmer til I-MIEV

Startet av Trond.Strom, torsdag 22. september 2011, klokken 12:27

« forrige - neste »

Elmo

Jeg er ganske sikker på at det stod på denne siden tidligere http://www.elbil.no/praktisk/110-hva-trenger-du-som-elbilist.
Det var da "Elbilforsikringen" som igjen er http://www.codanforsikring.no

men så la jeg merke til her om dagen at det var kommet et icon/banner for Tryg forsikring på på forsiden på www.elbil.no.
Finner det ikke igjen nå men det førte hit http://www.tryg.no/forsikringer/fordeler-hos-tryg/norsk-elbilforening.html

EDIT: når du er logget inn så dukker Tryg-linken opp igjen (se bildet)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

snurre100

Og de var ikke spesiellt billige.Blir vel forsikring hos B.N.H Ski....
Venter på Kia E Niro

hkaspenberg

Sitat fra: Elmo på onsdag 25. januar 2012, klokken 16:47
Jeg er ganske sikker på at det stod på denne siden tidligere http://www.elbil.no/praktisk/110-hva-trenger-du-som-elbilist.
Det var da "Elbilforsikringen" som igjen er http://www.codanforsikring.no

men så la jeg merke til her om dagen at det var kommet et icon/banner for Tryg forsikring på på forsiden på www.elbil.no.
Finner det ikke igjen nå men det førte hit http://www.tryg.no/forsikringer/fordeler-hos-tryg/norsk-elbilforening.html
EDIT: når du er logget inn så dukker Tryg-linken opp igjen (se bildet)

Elbilforeningen dukker ikke opp i lista over valgbare foreninger som gir rabatt. Hvor er da samarbeidet?

;-// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Elmo

Sitat fra: hkaspenberg på onsdag 25. januar 2012, klokken 16:54
Elbilforeningen dukker ikke opp i lista over valgbare foreninger som gir rabatt. Hvor er da samarbeidet?

Ingen aning. Jeg bare refererte til egen observasjon i forrige uke.

Hvis du ringer Codan så har de sikkert den "gamle" Elbilforsikringen til 4200,- (eller hva det nå var) med fri kjørelengde, full kasko og ingen bonustap ved skade fremdeles.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

snurre100

Kansje noen fra Elbilforeningen kan svare på dette.Men det er vel det vanlige.Når man trenger noe er det borte >:( Skal ringe Codan i morgen.De stenger 1700
Venter på Kia E Niro

sven erik

med trygg blir min forsikring over dobbelt så dyr  ennå jeg har 75 % bonus så vorfor har  de endra  selskap

snurre100

Sitat fra: sven erik på onsdag 25. januar 2012, klokken 18:20
med trygg blir min forsikring over dobbelt så dyr  ennå jeg har 75 % bonus så vorfor har  de endra  selskap
Det var et svært godt spørsmål...
Venter på Kia E Niro

snurre100

Sjekket med Codan.Over 6000.- med full bonus.B.N.H  3200.- full bonus 20000 km.
Venter på Kia E Niro

Elmo

Sitat fra: snurre100 på torsdag 26. januar 2012, klokken 13:14

Det kan ikke stemme. Presiserte du at du skulle ha "Elbilforsikringen" ?
Den koster 4700,-  uansett type EL-bil. Den finnes kun i en variant som er full kasko, fri kjørelengde og ikke sjåfør under 23.

Men . . . 3200,- er jo enda minsre da, så valget er vel enkelt.

snurre100

Sitat fra: Elmo på torsdag 26. januar 2012, klokken 15:25
Sitat fra: snurre100 på torsdag 26. januar 2012, klokken 13:14

Det kan ikke stemme. Presiserte du at du skulle ha "Elbilforsikringen" ?
Den koster 4700,-  uansett type EL-bil. Den finnes kun i en variant som er full kasko, fri kjørelengde og ikke sjåfør under 23.

Men . . . 3200,- er jo enda minsre da, så valget er vel enkelt.
Jeg sa at det var elbil.Kansje selgeren var ny.
Venter på Kia E Niro

bno

Betaler 2200 full bonus 6 år 75%, ingen under 23. NB! Husk at ingen under 23 ikke gjelder ved øvelseskjøring. Dette som en dig..

Edit: Glemte å si at denne forsikringen er den som ble tilbudt meg fra Ålgård Auto og den greide jeg ikke i matche. Enter er selskapet som har denne.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

snurre100

Sitat fra: bno på torsdag 26. januar 2012, klokken 17:44
Betaler 2200 full bonus 6 år 75%, ingen under 23. NB! Husk at ingen under 23 ikke gjelder ved øvelseskjøring. Dette som en dig..
Forsikring er dyrt på østlandet.Kansje fordi det er så mange tullinger her med fossilbil  ;D
Venter på Kia E Niro

el-snorre

Ble av administrator gjort oppmerksom på den siste tids diskusjon på denne tråden, takk til Lars!

Medlemsgodet Elbilforsikring gjennom Codan opphørte 31/12. Grunnen er at Codan sa opp forsikringstilbudet etter å ha hatt en neggativ utvikling på portjefølgen og reele tap for hver krone i innbetalt premie. Codan slet med aldrende bilpark bestående av gamle PSA-biler, og få ny produserte biler. Eldre biler har som kjent noe større rednings andel enn nye og dro opp premieutbetalingen. Bilbranner i 2010 var også med på å dera opp premieutbetalingen.

De som var forsikret 31/12-2011 er fortsatt forsikret, men nå på ordinær måte da Codan ikke kan si opp den enkeltes forsikring, men kan prise de individuelt. De samme har fått eller vil få varsel om tildels relativt høy premieøkning på sin forsikring.

Som leder gjorde jeg et forsøk på reforhandling av avtalen, deretter finne ny aktør via vår agent. Dette misslyktes grunnet historikken.
Det vi derimot har lyktes med er å starte fra bunn, dvs at vi ikke drar med oss portjefølgen, med et sammarbeid med Tryg. Trygg har da et underselskap som heter Enter. Enter har avtale med bl.a. B.N.H. og andre nybilforhandlere. Målet er et langvarig sammarbeid med Tryg om gode forsikringstilbud. Utover det kan dere lese om samarbeidet på Tryg sin side. Sidene er ikke helt finpusset, hvor det som det påpekes mangler en lenke til Elbilforeningen.
Tryg klarer kanskje ikke å være best i alle tilfeller, men har mål av seg å være blandt de beaste. Så får tiden vise hva samarbeidet kan bringe med seg.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

herregud

Hadde i dag kontakt med forsikrings selger fra Tryg i forbindelse med gjennomgang av alle mine forsikringer.

Med samlerabatt fikk jeg tilbud på Leafen på kr 2211, uten samle rabatt kr 2366. Forsikring i Tromsø med 12000 km, 75% bonus 6 år og ikke bruker under 23 år. Ingen skader på mange år. 

Ny Leaf er i Transport fra Oslo i disse tider. Har ikke fått presisert hvilket tilbud som forhandler gir gjennom Enter, men det skal ligge i ca samme nivå og med prisgaranti i 3 år.
Leaf 2012
P85D 2015

Elvind

Prøvde å få tilbud fra Tryg på forsikring av Leafen vår via linken på elbil.no.

Fant fortsatt ikke Norsk elbilforeninger på listen over foreninger, og det er jo litt kjipt når en vil ha en avtalerabatt.

Det som er enda kjipere, er at jeg ikke finner Leaf på listen over modeller fra Nissan.

Denne medlemsfordelen er med andre ord ganske ubrukelig, iallefall på nettet.
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA