Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kupévarmer til I-MIEV

Startet av Trond.Strom, torsdag 22. september 2011, klokken 12:27

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Har du prøvd tennant? De ser på (i hvertfall gjorde de det før) antall år du har kjørt skadefritt, og gir deg en høy bonus basert på det, selv om bilen har stått på en annen person.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Aspiranten

Oslo forhandleren tilbød oss Enter´s forsikring, til 3000,- i året. Ny bil innen 3 år etc.

Vi kjøpte ny bil i fjor, og Enter er kjent for å bare være billige det første året så vi er spent på hva den endelige prisen blir. Den står nemlig ikke i kontrakten, og jeg mistenker at "vi brukte opp vårt billige år" i fjor, på Audien.
Nissan Leaf

sven erik

hei hvorfo ikke bruke elbil forsikringen  fri kjørelengde  full kasko 4200 i året
brk det vi har mulighet til

Go-carter

Sitat fra: sven erik på mandag 26. september 2011, klokken 18:44
hei hvorfo ikke bruke elbil forsikringen  fri kjørelengde  full kasko 4200 i året

Vel, alle har ikke den muligheten. F.eks. oss under 25. :(
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Aspiranten

Jeg synes den var dyr, så den er ikke aktuell for oss ihvertfall. Får se hva Gjensidige tilbyr, vi har ikke hørt med de enda.
Nissan Leaf

jkirkebo

Sitat fra: Aspiranten på mandag 26. september 2011, klokken 18:55

Jeg synes den var dyr, så den er ikke aktuell for oss ihvertfall. Får se hva Gjensidige tilbyr, vi har ikke hørt med de enda.

Jeg synes også den er dyr, betaler jo ikke mer enn 1900,- for full kasko. Dog med 12.000km kjørelengde, men jeg trenger jo ikke mer så...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sven erik

det er ikke dyrt med fri kjørelengde ikke noe bonus tap om en har skade å full kasko  på ny bil  men ok kjører man 8000 i året er det mye

Aspiranten

Sitat fra: sven erik på mandag 26. september 2011, klokken 19:19
det er ikke dyrt med fri kjørelengde ikke noe bonus tap om en har skade å full kasko  på ny bil  men ok kjører man 8000 i året er det mye

Det med "ikke bonustap" hørtes bra ut, jeg får ta en nærmere kikk en dag da.

50,000 i tapt bonus over en del år, eller 10,000 ekstra over 10 år for ikke å tape de 50,000... Risikobildet endret seg  :D
Nissan Leaf

Go-carter

..til sammenligning måtte jeg betalt mellom 10 og 15.000 i året, hadde jeg ikke hatt nybilsforsikringa jeg fikk hos Ford  :o
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Aspiranten

http://www.dagbladet.no/2011/09/27/tema/motor/klikk/bil/18324211/

Denne siden vil bli ferdigutviklet mtp. bilforsikring ila. høsten.

Jeg sjekket og Leaf er ikke lagt til enda, men det kommer nok snart :-)
Nissan Leaf

Nyzeta

Sitat fra: ElRey på lørdag 24. september 2011, klokken 23:20
Fikk tilbud fra Sparebank1 skade om kr 4550 for toppforsikring med 70% bonus og 20 000km årlig

Har du mulighet til å PM-e meg litt mere info om forsikringen. Muligens polisenummer om du kan?
Jeg fikk nemlig tilbud på 9500 fra Sparebank1 skade. Og det var med samme forutsetninger som deg.
El-Biler:
  • Nissan Leaf 2012/24kwh(solgt)
  • Nissan Leaf 2017/30kwh
  • Nissan Leaf 2018/40kwh(solgt)
  • Nissan Leaf 2020/62kwh

BE

Nyzeta, hvorfor ikke bare bruke et annet selskap. Når et forsikringsselskap tilbyr deg en så dårlig pris, er de tydeligvis ikke interessert i å ha deg som kunde.

Er du kanskje bundet opp mot en av disse tvilsomme totalpakkene som betinger forsikring for å få beste lånerente? I så fall er dette en knakende god anledning til å vurdere ditt kundeforhold med banken.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Nyzeta

Sitat fra: BE på mandag 03. oktober 2011, klokken 15:43
Nyzeta, hvorfor ikke bare bruke et annet selskap. Når et forsikringsselskap tilbyr deg en så dårlig pris, er de tydeligvis ikke interessert i å ha deg som kunde.

Er du kanskje bundet opp mot en av disse tvilsomme totalpakkene som betinger forsikring for å få beste lånerente? I så fall er dette en knakende god anledning til å vurdere ditt kundeforhold med banken.

Heisann.
Er et totalkundeprogram som jeg til nå har vært veldig fornøyd med. Jeg er ikke bunnet til å beholde mer enn hus+innbo og en livsforsikring for å ha gunstige lånevilkår. Jeg synes likevel det er greit å ha oversikten over alt på en nettside og kunne derfor tenke meg å beholdt Sparebank1 til alt. Er selvfølgelig fremdeles på jakt etter gunstige forsikringer og kommer til å ta den som dekker mest for minst kost :)
El-Biler:
  • Nissan Leaf 2012/24kwh(solgt)
  • Nissan Leaf 2017/30kwh
  • Nissan Leaf 2018/40kwh(solgt)
  • Nissan Leaf 2020/62kwh

Kristian

Forsikret nå min hos if; kr. 4.300, kjørelengde 8.000, bonus 50% (startbonus), ellers alle rabatter for alarm, garasje, ingen sjåfører under 24 år osv.

Dette er da ca samme pris som El-Bil forsikringen fra Norsk Elbil forening. Men hos if stiger bonusrabatten med tiden, og det blir forhåpningsvis billigere med tiden.

Er forøvrig litt i tvil om 8000km holder, bør nok juster opp denne. Ser ut som jeg går over det på bilen jeg bruker nå.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Rilum

Sitat fra: Kristian på mandag 07. november 2011, klokken 13:16
Forsikret nå min hos if; kr. 4.300, kjørelengde 8.000, bonus 50% (startbonus), ellers alle rabatter for alarm, garasje, ingen sjåfører under 24 år osv.

Dette er da ca samme pris som El-Bil forsikringen fra Norsk Elbil forening. Men hos if stiger bonusrabatten med tiden, og det blir forhåpningsvis billigere med tiden.

Er forøvrig litt i tvil om 8000km holder, bør nok juster opp denne. Ser ut som jeg går over det på bilen jeg bruker nå.

Et lite "triks" du kan bruke er å bytte selskap om 6 mnd, du vil da få 60% bonus, samt "nye" 8000km. Sånn kan du fortsette så lenge du gidder. Fordelen er at du kan kjøre dobbelt så lang som du betaler for og at bonusen går opp dobbelt så fort  ;D
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA