BMW i3 120 Ah, leveranser starter i November 2018

Startet av Tesla, fredag 04. mai 2018, klokken 14:14

« forrige - neste »

JorgenM

Sitat fra: Sarepta på tirsdag 29. mai 2018, klokken 20:18
selv om vekten blir litt høyere.

Der har de et problem.
BMW har alltid vært flinke til å holde vekten nede, men på elbiler er ting annerledes.

Mon tro om 2019 i3S slår pre-facelift i3 60Ah sine 0-100km/t på 7,2 sek :police:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 29. mai 2018, klokken 22:25

Der har de et problem.
BMW har alltid vært flinke til å holde vekten nede, men på elbiler er ting annerledes.

Mon tro om 2019 i3S slår pre-facelift i3 60Ah sine 0-100km/t på 7,2 sek :police:

Ikke noe problem om det går på et sekund eller to. Selv kjører jeg kostant i EcoPro da jeg synes bilen er på grensen til for sprek i forhold til stabilitet og komfort og for å spare motor og drivverk. Mer enn nok sprut  :+1:
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Sarepta

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 29. mai 2018, klokken 22:25

Der har de et problem.

Det burde gå bra. 4 kg batteri per kwt burde gi et tillegg på under 40 kg. Vektøkningen fra 60 til 94 ah var vel på 50 kilo og akselerasjonstiden gikk opp med 0,1 sekund.

Imagine

SE

Sitat fra: Olemann på fredag 18. mai 2018, klokken 17:04
Valgte å ikke vente etter å ha regnet ut at endringen jeg fikk innebar 57% økning i kapasitet, mens den nye som nå kommer kun er 27% opp fra 94 Ah

Og, det betyr at siden jeg nå kjører ca 20 mil med min, vil tilsvarende 120Ah klare drøyt 25 mil.   Lite å skryte av og lite å bytte bil for.
Takk for innlegget;   :)  Jeg var usikker, men landet på samme avgjørelse. Jeg byttet nå til 94Ah.  Det kommer jo alltid noe bedre senere, man kan ikke vente på det.  Etter 130' km i 60Ah, var det på tide å bytte  :D

Ingeniøren

Sitat fra: SE på fredag 01. juni 2018, klokken 06:49
Valgte å ikke vente etter å ha regnet ut at endringen jeg fikk innebar 57% økning i kapasitet, mens den nye som nå kommer kun er 27% opp fra 94 Ah

Og, det betyr at siden jeg nå kjører ca 20 mil med min, vil tilsvarende 120Ah klare drøyt 25 mil.   Lite å skryte av og lite å bytte bil for.
Takk for innlegget;   :)  Jeg var usikker, men landet på samme avgjørelse. Jeg byttet nå til 94Ah.  Det kommer jo alltid noe bedre senere, man kan ikke vente på det.  Etter 130' km i 60Ah, var det på tide å bytte  :D

Sier vel sitt at du velger samme bil igjen  :+1:

Personlig er jeg litt usikker da jeg ikke er så begeistret for alle krom detaljene som er kommet på Face liften... Uansett venter jeg på 120 ah og så får vi se hva annet finnes da. Med min kjøredistanse har jeg forsatt bil i maaange år.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Stifens

Kromlistene på faceliften er tykk folie av noe slag. De er bare limt på. Min fetter skal fjerne på sin når han får den levert.

Olemann

Nettopp.  Dessuten, selv om enkelte journalister sikkert får med seg deler av "massene" på at nå kommer "ny" i3 med nytt batteri og større rekkevidde igjen, er disse ekstra 5-6 milene for min del (og sikkert mange andre som bruker bilen som bybil) av mindre betydning.  Men, rekkevidde er jo blitt magisk i enkelte sammenhenger, det synes å være slik at jo mindre man vet om elbil (og jo færre elbiler man har hatt) jo mer doserer man rekkevidde.  Dette stopper nok ikke med det første.

Sitat fra: SE på fredag 01. juni 2018, klokken 06:49

Trond.m

Sitat fra: Stifens på fredag 08. juni 2018, klokken 02:24
Kromlistene på faceliften er tykk folie av noe slag. De er bare limt på. Min fetter skal fjerne på sin når han får den levert.
De burde legge inn "kromlister" som en fabrikk-kode  hvor det er mulig å ta den bort ved produksjon uten kostnad. Synes heller ikke at det kler bilen, og kostnaden ved å oppgradere til i3S for å unngå kromlister er litt i høyeste laget  ;) Interessant å høre om noen har fjernet det og om det er noen problemer med limrester etter det. Det er kanskje mulig å få forhandleren til å fjerne det før levering ?

Walker

Noe annet som forundrer, er at alle varianter leveres med svart tak og panser. La gå at dette er lite dekorativt; men svart absorberer også mer varme i sommersol og avkjøles raskere i vintermørke.

Burger

Olemann: Rekkevidde er alfa omega for oss som har gått helelktrisk. Nå har 94ah en fordel med at den lader hurtig til ganske full, noe som uansett blir faktoren på lang nok tur, men 5 mil ekstra så hadde det holdt med kun den ene ladestoppen på 15 minutter Stjørdal -> Stokkøya -> Stjørdal i går.

Det jeg håper mest på er at jeg kan montere inn større batteri om 8 år.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Trond.m

Sitat fra: Walker på søndag 10. juni 2018, klokken 13:06
Noe annet som forundrer, er at alle varianter leveres med svart tak og panser. La gå at dette er lite dekorativt; men svart absorberer også mer varme i sommersol og avkjøles raskere i vintermørke.
Det har nok ikke så stor praktisk betydning om panser og tak er sort. Så vidt jeg vet kan man nå bestille Marathon edition med mineralgrått panser. Den koster visst 1200 kr mer enn standard. Kanskje det er en indikasjon på at 2019 modellen vil gi mulighet for panser og tak i bilens farge ? Kanskje vi også kan håpe på at folien i sølv metallic langs taket kan velges bort.

Agmuns

Sitat fra: TM på lørdag 16. juni 2018, klokken 10:09
Kanskje vi også kan håpe på at folien i sølv metallic langs taket kan velges bort.
Jeg tenkte det samme da jeg hentet min i3, men den folien gjør mye for designet på bilen når den har sort takbøyle og tydelig farge på bilen. I går så jeg en eldre hvit i3 som var foliert med fake i3s-front, i3s-takbøyle (altså helt sort) og sorte felger. Eneste den manglet var sorte fendere. Det så helt jalla ut ...

Touring

Walker

Så lenge en har et praktisk kjøretøy, kan en alltids leve med noen smakløse fargekombinasjoner.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA