Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valgkamp i Stavanger og løfter fra politikere.

Startet av Griffel, fredag 16. september 2011, klokken 21:12

« forrige - neste »

BE

@bno, vi er jo praktisk talt gamle kjente etter et par treff i krysset Eiganesveien/Wesselsgaten  ;D

Dersom du skulle ha behov for å låne en ladekabel noen dager i forbindelse med ombygning av din egen, vil jo jeg snart ha en 10A-kabel til overs etter installasjon av Pod-point i garasjen. Denne vi da bare bli tatt med på turer hvor kapasiteten på stikket er ukjent. Det er ingenting i veien for at du låner denne i en periode mens din egen kabel blir bygget om.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

bno

#301
Sitat fra: BE på torsdag 22. mars 2012, klokken 15:54
@bno, vi er jo praktisk talt gamle kjente etter et par treff i krysset Eiganesveien/Wesselsgaten  ;D

Dersom du skulle ha behov for å låne en ladekabel noen dager i forbindelse med ombygning av din egen, vil jo jeg snart ha en 10A-kabel til overs etter installasjon av Pod-point i garasjen. Denne vi da bare bli tatt med på turer hvor kapasiteten på stikket er ukjent. Det er ingenting i veien for at du låner denne i en periode mens din egen kabel blir bygget om.

@be, jammen bra "timing"  de møtene der  ;D

Er veldig takknemlig for den håndsrekningen. Takk skal du ha! Da vet jeg at det er en åpning for det om dette blir situasjonen og det skulle passe slik inn. Holder på med noe research. Ser at trillingene levers i Tyskland. Tenkte å stikke innom en forhandler der ifm. påskeuken. Ser at det der reklameres med 16A / 6 timers ladetid. Det jeg er usikker på om en slik går å bruke i Norge. Forresten noen som vet?

Igjen tusen takk for ditt generøse tilbud om hjelp. TAKK!
bno
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

erikf

Er en litt vel uoversiktlig lang tråd dette nå, men legger nå til enda en post til:

Hvordan er det med tilgjengeligheten på 16A-kladd-fronten?
Går prisene nedover?
Blir det produsert kladder hvor man kan switche mellom 10 eller 16 ampere-modus?

Jeg vil ha en 16A-kladd til bruk på offentlige stasjoner, men bruke min 10A-kladd på hytten etc.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

jog

Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

sven erik

Sitat fra: bno på torsdag 22. mars 2012, klokken 18:44
Sitat fra: BE på torsdag 22. mars 2012, klokken 15:54
@bno, vi er jo praktisk talt gamle kjente etter et par treff i krysset Eiganesveien/Wesselsgaten  ;D

Dersom du skulle ha behov for å låne en ladekabel noen dager i forbindelse med ombygning av din egen, vil jo jeg snart ha en 10A-kabel til overs etter installasjon av Pod-point i garasjen. Denne vi da bare bli tatt med på turer hvor kapasiteten på stikket er ukjent. Det er ingenting i veien for at du låner denne i en periode mens din egen kabel blir bygget om.

@be, jammen bra "timing"  de møtene der  ;D

Er veldig takknemlig for den håndsrekningen. Takk skal du ha! Da vet jeg at det er en åpning for det om dette blir situasjonen og det skulle passe slik inn. Holder på med noe research. Ser at trillingene levers i Tyskland. Tenkte å stikke innom en forhandler der ifm. påskeuken. Ser at det der reklameres med 16A / 6 timers ladetid. Det jeg er usikker på om en slik går å bruke i Norge. Forresten noen som vet?

Igjen tusen takk for ditt generøse tilbud om hjelp. TAKK!
bno
du kann ikke bruke de i tyskland eller en del andre land da de ikke har vanlig kontakt 

Go-carter

Sitat fra: sven erik på tirsdag 17. april 2012, klokken 20:05
Sitat fra: bno på torsdag 22. mars 2012, klokken 18:44
Sitat fra: BE på torsdag 22. mars 2012, klokken 15:54
@bno, vi er jo praktisk talt gamle kjente etter et par treff i krysset Eiganesveien/Wesselsgaten  ;D

Dersom du skulle ha behov for å låne en ladekabel noen dager i forbindelse med ombygning av din egen, vil jo jeg snart ha en 10A-kabel til overs etter installasjon av Pod-point i garasjen. Denne vi da bare bli tatt med på turer hvor kapasiteten på stikket er ukjent. Det er ingenting i veien for at du låner denne i en periode mens din egen kabel blir bygget om.

@be, jammen bra "timing"  de møtene der  ;D

Er veldig takknemlig for den håndsrekningen. Takk skal du ha! Da vet jeg at det er en åpning for det om dette blir situasjonen og det skulle passe slik inn. Holder på med noe research. Ser at trillingene levers i Tyskland. Tenkte å stikke innom en forhandler der ifm. påskeuken. Ser at det der reklameres med 16A / 6 timers ladetid. Det jeg er usikker på om en slik går å bruke i Norge. Forresten noen som vet?

Igjen tusen takk for ditt generøse tilbud om hjelp. TAKK!
bno
du kann ikke bruke de i tyskland eller en del andre land da de ikke har vanlig kontakt 

Sikker? Jeg vet iallefall at Mennekes stolpene i tyskland også har schuko-støpsel.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

sven erik

det er bare noen få som har det   jeg har innom å spurte i tyskland hva den de brukte kostet å da kostet den med menneske kobling 3000 å de hadde ikke noe annet  men kunne muligens skaffe fra  norge  eller noe men de ble dyre  men bare å høre

bno

Nå ble det mye å gjøre så jeg fikk ikke stukket innom forhandler i Tyskland, men i slutten av måneden bærer det nedover igjen. Kan da avmontere mennekses og erstatte med schuko-støpsel.

bno
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

sven erik

men du får ikke brukt den sor du har ikke  styrings enheten på den  det er kunn en ledning  du finner bilde av disse på nett

Go-carter

...som Svein Erik så fint sier her ja, så vil kabelen isåfall se slik ut:



Og da funker den dårlig i Norge. Pass på å få en med kladd på.(som da også vil ha en vanlig schuko kontakt)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

sven erik

ja nettop bare den de har i tyskland til salgs er oransj  spiral kabel
å får du disse til å funke på noe måte i norge på Leaf  må du ha en sikring på mer en 22 ampær
men en mangler kominikasjonen  på å få strømmen på

kvignes

Er dert nokon som har erfaringar med 16A kladd levert frå EVSE upgrade i USA? Eg lurer veldig på å gå til anskaffelse, det blir for snaut å ikkje ha tilgang på anna enn 10A-ladinga. Dei ledningane som har vore for salg i Norge er ikkje lenger tilgjengelege på grunn av eit branntilløp i ein garasje ein eller annan stad i verda...
Leaf sidan mars 2012

sven erik

har du prøvd på mitsubitsi  men det er nissan som trekker maks av 16 ampær  å had ødelakt litt

jkirkebo

Sitat fra: kvignes på torsdag 19. april 2012, klokken 22:05
Er dert nokon som har erfaringar med 16A kladd levert frå EVSE upgrade i USA? Eg lurer veldig på å gå til anskaffelse, det blir for snaut å ikkje ha tilgang på anna enn 10A-ladinga. Dei ledningane som har vore for salg i Norge er ikkje lenger tilgjengelege på grunn av eit branntilløp i ein garasje ein eller annan stad i verda...

Jeg har en. Den har fungert prikkfritt. Den er egentlig bedre enn den europeiske varianten da den har 1.5m ledning på "støpsel-siden" og dermed blir den ikke hengende etter støpselet.. Vær bare obs på at du må sette på støpsel selv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

klumpen

Har bestilt meg en leaf i dag, og har dermed begynt å se etter en 16A kladd som jeg kan bruke til å lade på jobben. Jeg er avhengig av en 16A siden jeg kommer til å bruke bilen en del i jobb. Har også 6 Mil hjem ;-)

Har snakket med mitsubishi i Kristiansand i dag for å kjøpe en 16A kladd av dem, men fikk som svar at dem kun fører 10A til "husbruk".
An fastmontert pod point o.l er ikke mulig på jobben.

Av muligheter jeg har sett på er:
EVSEUPGRADE - Ca 8000 kr ferdig levert for ny kladd(?)
Elbilhjelpen - Portabel - 5000 kr + levering. Ser ganske uaktuell ut siden den ser hjemmelaget ut, og ref det jeg har lest om i andre tråder (følge med kontinuerlig om man bruker 16A o.l)
Elbilhjelpen - Semiportabel  - 8000 kr + levering. Ser mer aktuell ut for hjemmebruk, men kanskje litt stor hvis jeg skal ha den med meg?

Hvilken andre alternativer finnes det "enkelt" tilgjengelig i Norge?

En annen ting, jeg har lest en på forumet inntil jeg registerte en bruker i går kveld. For nye brukere så virker forumet ganske rotete m.t.p på å finne slik informasjon som jeg etterspør. Ville det vært aktuelt å samlet slik info i en sticky tråd?

Takker.
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA