Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valgkamp i Stavanger og løfter fra politikere.

Startet av Griffel, fredag 16. september 2011, klokken 21:12

« forrige - neste »

elektrolux

Det rare er at de ikke nevner virkelig farlige ting:

F.eks å kjøre på snø, eller is. Det e falig det, og burde absolutt vært noe en kunne signert på at en ikke skal gjøre. ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: elektrolux på søndag 13. november 2011, klokken 15:22
Det rare er at de ikke nevner virkelig farlige ting:

F.eks å kjøre på snø, eller is. Det e falig det, og burde absolutt vært noe en kunne signert på at en ikke skal gjøre. ;D

Egentlig burde de vell advare folk mot å kjøre bil, siden en kan komme ut for ulykker og bli påkjørt både bakfra og forfra. For ikke å snakke om at man kan skade andre. Anbefalingen bør derfor være at bilen blir stående i garasjen, siden det er tryggest, dermed slipper en også å bekymre seg om lading.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

RogerB

Det er farlig å leve, en kan risikere å dø  ;D
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Aspiranten

Det er dumt når ansvarsfraskrivelsen går ut over produktopplysningen, tenker jeg.

Er spent på å høre dine erfaringer Saxo. Du setter selvsagt hageslangen over EVSE``n mens du lader slik at du tester dette ut for oss andre?  ;D
Nissan Leaf

Saxo

Interessante spørsmål:

Thanks Kurt,

SInce this is shipping to Norway will need to invoice you for the additional shipping which will be about $40. We use US cord ends on the units but we can ship with a bare cord end so you can attach your own plug as desired. PLease let us know how much you want us to declare the value of the unit for shipping and customs as this will be the max insured value.

Regards,

Mark
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

jkirkebo

Sitat fra: Aspiranten på søndag 13. november 2011, klokken 14:07
5. The EVSE may have originally been designed for outdoor use, however the power connectors are not, so I hereby agree to
only connect and/or operate the EVSE in a protected and dry environment and only after all other conditions in this agreement
have been met.

Så utelukker jo dette den kabelen isåfall, til bruk på offentlige ladestasjoner...

Niks. Pluggen som sitter på er nemlig en amerikansk 240V plugg, og disse er ikke beregnet til utendørsbruk. Ikke kan de brukes her i landet heller. Så det er bare å kjøpe en vanntett Shuko-plugg og montere på denne.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Aspiranten

Nissan Leaf

daggad

Jeg har bestilt en Mitsubishi kabel 16A. Den kostet 6800,- inkl moms.
Da gjør jeg som Electrolux anbefaler og bruker 10A originalen hjemme og tar med denne i bilen. Jeg har 16A på jobb og det er mange 16A ladepunkter.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

BE

#53
Daggad!! Den vil jeg også ha, hvor kjøpte du til den prisen?

Du får den kanskje enda billigere dersom jeg kjøper 2 og slenger den ene inn i bilen din på Ålgård Auto før de sender den til deg :)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

daggad

#54
Sitat fra: BE på mandag 14. november 2011, klokken 14:05
Daggad!! Den vil jeg også ha, hvor kjøpte du til den prisen?

Du får den kanskje enda billigere dersom jeg kjøper 2 og slenger den ene inn i bilen din på Ålgård Auto før de sender den til deg :)

Jeg bare ringte til Mitsubishi her i Ålesund og bestilte den der ! :)
(5480,- pluss moms. )
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Aspiranten

Kan den brukes da? Trenger du ikke en ny dingseboms inni den?
Nissan Leaf

MARIUS_EL

Den skal jeg også kjøpe meg!

Sa de noe om leveringstid?

Men var det ikke sånn at det ikke var MVA på tilbehør til el-bil?


akseln

Smart! Tenker jeg også skal bestille en slik.

Hvis jeg skal bruke en slik 16A kabel hjemme, anbefales det da en egen kurs med 20A sikring? Jeg har i dag en tre-fas 16A kurs til garasjen. Selv om kabel er tykk som pokker, står det i sikringsskapet at den er 2,5 kvadrat. Det er kanskje like greit å få lagt ut en ny 4 kvadrat kabel på 20A eller 25A med en gang? Lengden er ca. 30 meter som kanskje også har noe å si i dette tilfellet?

Marius, mva fritak gjelder kun tilbehør som kjøpes sammen med bilen dvs. på samme faktura.

MARIUS_EL


Marius, mva fritak gjelder kun tilbehør som kjøpes sammen med bilen dvs. på samme faktura.
[/quote]

Ahh, en lærer så lenge man lever :)

jkirkebo

Sitat fra: Akseln på mandag 14. november 2011, klokken 14:37
Smart! Tenker jeg også skal bestille en slik.

Hvis jeg skal bruke en slik 16A kabel hjemme, anbefales det da en egen kurs med 20A sikring? Jeg har i dag en tre-fas 16A kurs til garasjen. Selv om kabel er tykk som pokker, står det i sikringsskapet at den er 2,5 kvadrat. Det er kanskje like greit å få lagt ut en ny 4 kvadrat kabel på 20A eller 25A med en gang? Lengden er ca. 30 meter som kanskje også har noe å si i dette tilfellet?

Du må gjerne legge ut en ny 4mm2 kabel, men om du ikke har tenkt å kappe av pluggen på ladekabelen og montere en 32A CEE-kontakt (evt. koble den fast) må du holde deg til 16A sikring. Shuko-kontaktene tåler maks 16A og skal ikke sikres med mer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA