Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valgkamp i Stavanger og løfter fra politikere.

Startet av Griffel, fredag 16. september 2011, klokken 21:12

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Sitat fra: bno på fredag 24. februar 2012, klokken 15:08
Har bestilt 16A ladekladd ( C-Zero ) hos Bilsenteret Stavanger NOK 6700,-



Er du sikker på at det var 16A du får. Jeg prøvde å bestille fra Citroen men da sa delelagere at de bare kunne skafe 10A
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

bno

#256
Ja 16A. For tiden 14 dgs. lev. tid
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Rio

Hei,

Jeg snakket med dem i Stavanger for å bestille en, og de påstår den er 10A...
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jkirkebo

Sitat fra: Rio på fredag 09. mars 2012, klokken 11:27
Hei,

Jeg snakket med dem i Stavanger for å bestille en, og de påstår den er 10A...

Hvis det blir problemer med å få tak i 16A-enheter fra Mitsubishi kan de med dagens dollarkurs fåes for i underkant av 7400,- fra EVSEupgrade. Det inkluderer frakt og 25% mva.

Fordelen med disse enhetene er at de kommer med 1.5m kabel i den enden som skal kobles i stikkontakten. Dvs. at de ikke trenger å henge i ladestolpen men kan ligge på bakken, under panseret osv.

Ulempen er at de kommer uten stikk, så man må kjøpe et (kraftig, og helst vanntett) Shucko-stikk og montere selv. Evt. CEE-stikk om man ønsker det.

Leveringstiden er 1-2 uker etter hva jeg skjønner. Min har fungert 100% hele tiden, ingen problemer overhodet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

LarsE

Et lite tips  8)
Jeg kjøpte en Mitsub' 16Ah lader, men støpselet passer dårlig til de offentlige ladeboksene i forhold til støpselet som leveres med Leaf'en. Ser at eiere av "trillinger" med samme støpsel presser igjen ladeluken og lager en skikkelig knekk på kabelen. Jeg syntes ikke dette var så bra så - etter litt surfing så fant jeg det rette støpselet hos Kontakten A/S (http://kontakten.no/) og et par dager senere hadde jeg støpselet i posten. Passet godt på å stramme skruene skikkelig til og har sjekket for varmgang og det fungerer fint.

STØPSEL GUMMI VINKEL 16A SORT
http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/productdet.asp?gid=39&subgid=39&wwwalias=kontaktem&pid=670
Stavanger - Sky Blue Leaf med solcelle levert 13.01.12

Griffel

#260
Sitat fra: jkirkebo på fredag 09. mars 2012, klokken 12:07
Hvis det blir problemer med å få tak i 16A-enheter fra Mitsubishi kan de med dagens dollarkurs fåes for i underkant av 7400,- fra EVSEupgrade. Det inkluderer frakt og 25% mva.

Fordelen med disse enhetene er at de kommer med 1.5m kabel i den enden som skal kobles i stikkontakten. Dvs. at de ikke trenger å henge i ladestolpen men kan ligge på bakken, under panseret osv.

Sitat fra: Rio på onsdag 07. mars 2012, klokken 21:25
Forskjellen mellom Norge og Tyskland mtp kladd er kun at ledningen mellom støpsel og kladd er maks 30 cm i Norge (og andre land), og maks 2 m i Tyskland.
Og USA?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

bno

Sitat fra: Rio på fredag 09. mars 2012, klokken 11:27
Hei,

Jeg snakket med dem i Stavanger for å bestille en, og de påstår den er 10A...

Da jeg bestilte min var det to varianter 10A og 16A.  Det var utvetydig 16A. Vedk. sjekket dette og vi forsikret oss om den aktuelle 16A varianten oga t jeg understreket dette behovet etter som jeg har 10A. Så da så ;D
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

akseln

Sitat fra: LarsE på fredag 09. mars 2012, klokken 12:53
Et lite tips  8)
Jeg kjøpte en Mitsub' 16Ah lader, men støpselet passer dårlig til de offentlige ladeboksene i forhold til støpselet som leveres med Leaf'en. Ser at eiere av "trillinger" med samme støpsel presser igjen ladeluken og lager en skikkelig knekk på kabelen. Jeg syntes ikke dette var så bra så - etter litt surfing så fant jeg det rette støpselet hos Kontakten A/S (http://kontakten.no/) og et par dager senere hadde jeg støpselet i posten. Passet godt på å stramme skruene skikkelig til og har sjekket for varmgang og det fungerer fint.

I Oslo er de i full gang med å endre ladepunktene slik at kontakten peker skrått nedover. På disse punktene passer Mitsubishi-laderen faktisk bedre enn den som følger med Leaf.

Rio

Sitat fra: bno på fredag 09. mars 2012, klokken 15:18
Sitat fra: Rio på fredag 09. mars 2012, klokken 11:27
Hei,

Jeg snakket med dem i Stavanger for å bestille en, og de påstår den er 10A...

Da jeg bestilte min var det to varianter 10A og 16A.  Det var utvetydig 16A. Vedk. sjekket dette og vi forsikret oss om den aktuelle 16A varianten oga t jeg understreket dette behovet etter som jeg har 10A. Så da så ;D

Hei,

Jeg håper selvsagt at den er 16A, men selgeren sa at det var én i bestilling, men at den var 10A.  :-\
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jkirkebo

Sitat fra: Akseln på fredag 09. mars 2012, klokken 15:22
I Oslo er de i full gang med å endre ladepunktene slik at kontakten peker skrått nedover. På disse punktene passer Mitsubishi-laderen faktisk bedre enn den som følger med Leaf.

Det samme gjelder Garo-boksene. Jeg har rett støpsel på 16A-kabelen og vinklet på 10A-kabelen. I de aller fleste tilfeller passer rett støpsel best.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bno

Rio sa: Jeg håper selvsagt at den er 16A, men selgeren sa at det var én i bestilling, men at den var 10A.  :-\

Det håper jeg også for ellers blir det nok ingen handel.  Jeg får ta kontakt ...
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Rio

Sitat fra: bno på fredag 09. mars 2012, klokken 18:02
Rio sa: Jeg håper selvsagt at den er 16A, men selgeren sa at det var én i bestilling, men at den var 10A.  :-\

Det håper jeg også for ellers blir det nok ingen handel.  Jeg får ta kontakt ...

Det tror jeg er smart. Fortell gjerne om resultatet her (eller på PM), for jeg lette også etter en på 16A.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

keca

#267
Ved å bare la den tunge klumpen henge ned der eneste hold er ledningen/støpselet, føler jeg at det blir ganske stor belasting og knekk på ledningen akkurat ved støpselet. Så over tid vil man nok få dårlig kontakt/brudd på ledningen regner jeg med. Jeg har satt på en wire i de små hullene øverst på den store klumpen, slik at jeg kan henge den med wire'en. Enten kan man ta den rundt kontakten eller en krok som jeg har skrudd inn ved stikkkontaktene på jobben. Kommer jeg til steder der dette ikke fungerer, så lar jeg den jo bare henge da.

Jeg har kjøpt 16A hos Mitsubishi, satt på wire på begge (altså, også den originale også), så dette fungerer både med rett og vinklet støpsel.
Bruker 10A veldig sjelden, men fin å ha med seg allikevel da man plutselig kommer over en stikkkontakt man er usikker på om er 10A eller 16A.
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

bno

Sitat fra: Rio på fredag 09. mars 2012, klokken 18:04
Sitat fra: bno på fredag 09. mars 2012, klokken 18:02
Rio sa: Jeg håper selvsagt at den er 16A, men selgeren sa at det var én i bestilling, men at den var 10A.  :-\

Det håper jeg også for ellers blir det nok ingen handel.  Jeg får ta kontakt ...

Det tror jeg er smart. Fortell gjerne om resultatet her (eller på PM), for jeg lette også etter en på 16A.



Den er grei
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

snurre100

#269
Sitat fra: LarsE på fredag 09. mars 2012, klokken 12:53
Et lite tips  8)
Jeg kjøpte en Mitsub' 16Ah lader, men støpselet passer dårlig til de offentlige ladeboksene i forhold til støpselet som leveres med Leaf'en. Ser at eiere av "trillinger" med samme støpsel presser igjen ladeluken og lager en skikkelig knekk på kabelen. Jeg syntes ikke dette var så bra så - etter litt surfing så fant jeg det rette støpselet hos Kontakten A/S (http://kontakten.no/) og et par dager senere hadde jeg støpselet i posten. Passet godt på å stramme skruene skikkelig til og har sjekket for varmgang og det fungerer fint.

STØPSEL GUMMI VINKEL 16A SORT
http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/productdet.asp?gid=39&subgid=39&wwwalias=kontaktem&pid=670

Har bestillt.Men firmaet har problemer med å levere.Bestillte derfor fra http://www.ebay.co.uk/itm/160733450894?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Venter på Kia E Niro

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA