Hovedmeny

Dashcam Blackvue 750S-2ch

Startet av e-tron 2018, onsdag 25. april 2018, klokken 11:38

« forrige - neste »

e-tron 2018

Heisann
Har nettopp koblet opp Blackvue 750S-2ch mot obd2 porten i TMX. Er det noen som har erfaring hvor lenge bilen kan stå i ro uten att 12V blir tappet for mye slik at det kan bli ødelagt? Eller styrer bilen ladingen av 12V batteriet selv? Bilen vil ikke være tilkoblet.

V65

Mitt kamera har vært tilkoblet OBD-II porten hele tiden. Ingen problem med at 12V batteri går tomt. Det blir ladet opp automatisk.
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)

geear

Hvordan monterte du kameraet? Dobbeltsidig teip i ruta?

Noen som har testet EDR-Auto.fr sitt adapter? Ser det er noen på nett som klager på at det er et eller annet klips som knekker. Ugunstig pris og, går akkurat over tollgrensa så det blir tollbehandling og moms.

Ser mange har gått over på BlendMount, men det er enda dyrere, og ser ikke like smooth ut..

https://store.blendmount.com/blendmount-dashcam-aluminum-rearview-mirror-mountspecialty-seriesbbv-2035blackvue-dr900sdr750s-p3895.aspx

Erfaringer?

k1

Sitat fra: gr på fredag 01. juni 2018, klokken 22:34
Noen som har testet EDR-Auto.fr sitt adapter? Ser det er noen på nett som klager på at det er et eller annet klips som knekker.

Du tenker på denne: https://www.edr-auto.fr/shop/en/tesla/238-support-integre-tesla-s-ap2-blackvue-dr900-gw-et-s.html ?

Jeg har denne, og ja, det er ikke beste kvalitet. Den er 3D-printet og ikke helt glatt/litt ru, og disse klipsene må man være forsiktig med da de knekker lett. Følger man anvisningen om å presse rett opp når man skal feste det og ikke rugge frem og tilbake (i mangel på en bedre forklaring), så knekker de nok ikke. Knakk jo selvfølgelig ett klips selv av å rugge, men den sitter godt allikevel.

Fordelen er at det hele ser veldig mye bedre ut enn det medfølgende festet med dobbeltsidig teip i ruta. Den blir sentrert midt i ruta, bak speil og ses nesten ikke. Det tok max 5 min å rigge opp - veldig enkelt, tror det var 4 skruer å løsne under dekslet som vippes av for å komme til, for å løsne originalt.

Jo, en liten siste ting er at kameraet kommer nå litt lenger inn/bak i bilen, og dermed får man med mer kant i bildet, enten speilfestedekselet rett over, eller panser nede alt etter som hvordan man vinkler kameraet. Synes ikke dette har noen stor betydning for meg.

geear

Jess, akkurat det. Takk for god "review", bestiller nok et slikt selv, bare synd det blir sikkert 550-600,- i stedet for 390,- bare for de 40,- over tollgrensa. :(

mack_

Jeg har også festet fra der-auto. Meget skral kvalitet på 3d-printingen til den prisen vil jeg si. Tydelig fargeforskjell og ru overflate, men jeg er fornøyd med løsningen. Kameraet vises minimalt og ser nesten originalt ut. Knakk alle bortsett fra ett feste da jeg satte det på, så vær ekstremt forsiktig!

geear

Har bestilt, så vi får prøve.

Synd han som sitter på modellen ikke kan få dette produsert på en bedre printer.

Andre tips i forhold til strøm og kabling?

O'hoolahaan

Sitat fra: e-tron 2018 på onsdag 25. april 2018, klokken 11:38
Heisann
Har nettopp koblet opp Blackvue 750S-2ch mot obd2 porten i TMX. Er det noen som har erfaring hvor lenge bilen kan stå i ro uten att 12V blir tappet for mye slik at det kan bli ødelagt? Eller styrer bilen ladingen av 12V batteriet selv? Bilen vil ikke være tilkoblet.

Hvordan koblet du opp dashcam-en til ODB2 kontakten? adaptere eller lagde du en kobling selv? monterte du kameraet selv? fornøyd så langt?

geear

Bruk pigtail til elektronisk hengerbrems heller!

30A sikring og alltid strøm. Ferdig med plugg, bak panelet til venstre for pedalene. Pigtailen lå i hengerfesteetuiet på min.

o.b.lix

obd2 til dasjkam og pigtail til kjøleboks her.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

O'hoolahaan

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 08. august 2018, klokken 08:28
obd2 til dasjkam og pigtail til kjøleboks her.

Hvor kjøpte du OBD2? koblet du til en Hunn sigarettenner?

o.b.lix

Sitat fra: O'hoolahaan på onsdag 08. august 2018, klokken 14:01
Hvor kjøpte du OBD2? koblet du til en Hunn sigarettenner?

Kjøpte en slik på ebay, loddet av 5V-kretsen og loddet hunn sigarettenner på ja.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA