Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: System failure og Charging fault

Startet av Boogie, mandag 22. oktober 2007, klokken 06:49

« forrige - neste »

Boogie

Ny bil på vei inn...

På tide at Th!nk kommer på veien med sin nye bil snart.

For selv om denne bilen først skal være klar i 2010 så er konseptet veldig likt.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/motors/article360284.ece

Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

HHF

Så ikke dum ut den! Bare 5 års levetid på batteriene lyder skummelt, men her skjønner jeg de skal jobbe med saken. Dette med lithiumbatterier er tydelig ikke noen enkel sak nei ...  Kunne godt meldt meg som frivillig testkjører for dem for å teste "nordiske forhold"  8)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Boogie

Det ser ut til at bilen vil være tilgjenngelig allerede i 2009!!!

http://www.forbes.com/markets/feeds/afx/2007/10/26/afx4265440.html

Den som lever får se...
Vi har vel hørt slike planer før...
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Lars C. Krogenæs

Vi har hørt om slike planer før. 3 år frem betyr 5 år. 5 år, betyr vage planer -kanskje om 10 år.

Her har de sagt 3, men sier nå 2! Dette lyder som musikk i mine ører, og betyr at de allerede har mye på plass. Det er morsomt å se at "alle" igjen satser på elbil, etter at "alle" de store begravde elbilen i 2003.

Nå ser de, det mange av oss vet, nemmelig at elbilen er fremtiden, og at de som behersker teknologien vil være med når hjullene begynner å snurre for alvor. Kundene er klare, samfunnet er klare, infrastrukturen er på plass, batteriene er der, da trenger vi bare noen store til å masseprodusere.

Bilen jeg kjøpte i sommer, S-max, var min siste bil basert på fossil teknologi. Neste bil familien skal ha, SKAL være elektrisk, evt. plugg-inn hybrid, om jeg så må vente i 10 år.

(S-maxen har forøvrig gått beskjedne 2600 km siden 1. juni, da el-saxoen er familiens nr1 bil.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 31. oktober 2007, klokken 20:39Neste bil familien skal ha, SKAL være elektrisk, evt. plugg-inn hybrid, om jeg så må vente i 10 år.

Godt standpunkt, og forhåpentligvis oppnåelig innen for den tidsrammen S-maxen er forventet å fungere.

Er selv stadig ute hos Volvo og sirkler på C-30. Selgerene prøver å pusche på med en fossil versjon, og argumenterer med at elversjonen ikke er rundt hjørnet.

Selv sier jeg at jeg umulig kan gå 10 år tilbake angående framdriftsmaskineri. Jer er perfekt fornøyd med 1996 AX'en med elmotor, og eneste grunnen til å kjøre Viano camper på Diesel er at den må til når vi skal sydover til Europa på ferier, og festivaler.

Å kjøpe en "vanlig" bil med fossilmotor er blitt utopi.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA