Hovedmeny

Mitsubishi iEV

Startet av Boogie, fredag 19. oktober 2007, klokken 06:34

« forrige - neste »

Boogie

Ny bil på vei inn...

På tide at Th!nk kommer på veien med sin nye bil snart.

For selv om denne bilen først skal være klar i 2010 så er konseptet veldig likt.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/motors/article360284.ece

Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

HHF

Så ikke dum ut den! Bare 5 års levetid på batteriene lyder skummelt, men her skjønner jeg de skal jobbe med saken. Dette med lithiumbatterier er tydelig ikke noen enkel sak nei ...  Kunne godt meldt meg som frivillig testkjører for dem for å teste "nordiske forhold"  8)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Boogie

Det ser ut til at bilen vil være tilgjenngelig allerede i 2009!!!

http://www.forbes.com/markets/feeds/afx/2007/10/26/afx4265440.html

Den som lever får se...
Vi har vel hørt slike planer før...
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Lars C. Krogenæs

Vi har hørt om slike planer før. 3 år frem betyr 5 år. 5 år, betyr vage planer -kanskje om 10 år.

Her har de sagt 3, men sier nå 2! Dette lyder som musikk i mine ører, og betyr at de allerede har mye på plass. Det er morsomt å se at "alle" igjen satser på elbil, etter at "alle" de store begravde elbilen i 2003.

Nå ser de, det mange av oss vet, nemmelig at elbilen er fremtiden, og at de som behersker teknologien vil være med når hjullene begynner å snurre for alvor. Kundene er klare, samfunnet er klare, infrastrukturen er på plass, batteriene er der, da trenger vi bare noen store til å masseprodusere.

Bilen jeg kjøpte i sommer, S-max, var min siste bil basert på fossil teknologi. Neste bil familien skal ha, SKAL være elektrisk, evt. plugg-inn hybrid, om jeg så må vente i 10 år.

(S-maxen har forøvrig gått beskjedne 2600 km siden 1. juni, da el-saxoen er familiens nr1 bil.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

elektrolux

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 31. oktober 2007, klokken 20:39Neste bil familien skal ha, SKAL være elektrisk, evt. plugg-inn hybrid, om jeg så må vente i 10 år.

Godt standpunkt, og forhåpentligvis oppnåelig innen for den tidsrammen S-maxen er forventet å fungere.

Er selv stadig ute hos Volvo og sirkler på C-30. Selgerene prøver å pusche på med en fossil versjon, og argumenterer med at elversjonen ikke er rundt hjørnet.

Selv sier jeg at jeg umulig kan gå 10 år tilbake angående framdriftsmaskineri. Jer er perfekt fornøyd med 1996 AX'en med elmotor, og eneste grunnen til å kjøre Viano camper på Diesel er at den må til når vi skal sydover til Europa på ferier, og festivaler.

Å kjøpe en "vanlig" bil med fossilmotor er blitt utopi.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA