Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering Mai, tidligJuni 2018

Startet av Henning Tveiten Østeby, søndag 08. april 2018, klokken 11:56

« forrige - neste »

Nasatech

Sitat fra: AhmerS på fredag 25. mai 2018, klokken 10:26
Jeg fikk en tlf fra Tesla idag. De sa at bilen TMX-en min blir lastet på et skip i Baltimore idag. Forventet levering nå er endret til slutten av juni - begynnelsen av juli.

Min ble lastet på skip 24. april. Levering (første mulige) ble 1. juni.

mentol87

Fikk dere melding om når bil var lastet på båt fra Baltimore? om ja, kan dere si noe om hvor lang tid  det tok fra bil var lastet om bord til melding kom i mytesla?

Nasatech

Sitat fra: mentol87 på mandag 28. mai 2018, klokken 14:34
Fikk dere melding om når bil var lastet på båt fra Baltimore? om ja, kan dere si noe om hvor lang tid  det tok fra bil var lastet om bord til melding kom i mytesla?

Jeg fikk melding på MyTesla. Teksten endrer seg fra «transport til port i USA» til «lastet på båt». Etter 2-3 dager på båt blir den satt til å være i Europa (selv om den ikke er det). Fulgte ikke med hvilken båt eller om det stemte med oppdateringen på MyTesla.

mentol87

Takk for svar. Hvor lang tid i forveien mottar man Final Invoice da?

Nasatech

Jeg mottok faktura 17. mai. Bilen leveres ut fredag 1. juni.

glenn.sollid

Er antatt leveringsdato på Final Invoice den man forholder seg til eller kan det skje endringer?

Nasatech

Sitat fra: glenn.sollid på mandag 28. mai 2018, klokken 23:27
Er antatt leveringsdato på Final Invoice den man forholder seg til eller kan det skje endringer?

Nei, på min stod det 8. juni og får den som sagt 1. juni.

eques

Arabian Breeze nærmer seg til Drammen igjen med ca 280 Tesla bil ombord.

eques

Sitat fra: eques på onsdag 30. mai 2018, klokken 11:28
Arabian Breeze nærmer seg til Drammen igjen med ca 280 Tesla bil ombord.

whud

Fikk beskjed fra DS i dag om at min bil som skal til Stavanger etter planen sendes fra Belgia søndag 3. juni, med mulig utlevering neste 1-2 uker.

Det er bare 16 dager siden melding om at den var lastet på båt i statene.

Foreløpig ser dette ut til å gå veldig på skinner, så her er det bare å krysse fingrene.

Nasatech

Fikk skilter i dag [emoji106][emoji122]

MajorSmith

Sitat fra: Nasatech på onsdag 30. mai 2018, klokken 17:08
Fikk skilter i dag [emoji106][emoji122]

Jeg fikk også skilter idag, og skal hente bilen i Drammen kl. 12.oo imorgen :+1:

Tror det blir vanskelig å sove i natt, og ikke minst vanskelig å konsentrere seg på jobb frem til utlevering....

eques

eques

Bestillingen av TMX 75D i Black obsidian og 7-S ble bekreftet den 25/1. Personen som hjalp oss hos Tesla med prøvekjøring og bestilling i Oslo bemerket at bilen kunne komme allerede i mars, men jeg tviler på det.

TMX 75D, Black obsidian, svart premium interiør med carbon, 7-S, med referal code og estimert levering i april.

18/1: bestilt RN19*****, levering i april
25/1: bekreftet
1/3: I produksjon
8/4: Beregnet leveringstid: Mai - Tidlig juni
21/4: Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA. (Dvs. 52 dager "i produksjon"  >:( >:( >:()
8/5: Beregnet leveringstid: Sent i mai - June
8/5: Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa. (dvs. 17 dager for transport til Baltimore)
16/5: Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. (8 dager, eller halv parten av tiden som tok mellom Freemont og Baltimore)
31/5: Jeg ble oppringt av Delivery. Bilen er klart for levering (avtalt 7/6).

eques

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA