Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering Mai, tidligJuni 2018

Startet av Henning Tveiten Østeby, søndag 08. april 2018, klokken 11:56

« forrige - neste »

vsergiy

Sitat fra: glenn.sollid på onsdag 16. mai 2018, klokken 14:50
Jeg venter på bil til Trondheim. Har ikke hørt noe enda. bare at bilen var forventet klar til levering i midten av Juni. Bestilte 31/01.

Status endret i dag til: Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

Min ble bestilt noen dager for din, ferdig produsert i midten av April, men Status om bil i Europa var der siden 6 Mai... Så spørs om tesla henger etter ang status.
Det som er interessant å vite er om bilen din skal innom danmark eller ikke =)

MajorSmith

Jeg ble nå oppringt av DS, og de fortalte at bilen ikke var kommet til Belgia enda?
Status på Mytesla har sagt at bilen har ankommet Europa siden 7/5, så her er det noe som skurrer!
Hun hadde ingen forklaring på det, men sa at de hadde utfordringer på leveransesiden.

Jeg er fortsatt ganske sikker på at bilen ble lastet av Arabian Breeze i Drammen idag, men kan vel heller ikke snike meg inn der og lete etter den...hehe

Estimert levering var midten av Juni:-(

Ess

Var innom DS i Bergen i dag og fikk beskjed om at bilen har vært på Salome og er kommet til Europa. Ventet inn til DS 31.05 og klar for utlevering tidligst en uke etter det.

lolam

Sitat fra: whud på mandag 14. mai 2018, klokken 05:29
S 75D bestilt 23.03, est. levering sent juni

Fikk også en telefon fra DS før helgen om at bilen var i transit og forventet utlevert i Stavanger første halvdel av juni. Har fortrengt detaljene, men bilen skulle innom Hirtshals eller noe på veien for klargjøring(?)

Jeg fikk også beskjed om det samme. Bilen vår skal til Kristiansand da. Vi bestilte 2 mnd før deg X 100D

Kjell Arne

Nå har jeg akkurat snakket med DS og de kunne fortelle at bilen vil være klar for henting neste fredag.
En ferdigprodusert bil (estimert prod dato er slutten av Mars, begynnelsen av April) ble bestilt den 17. April og jeg får da bilen overlevert 25. Mai.

Dette imponerer og jeg tror er ganske heldig som slipper å vente lenger.

Henning Tveiten Østeby

Yes

Skal få overlevert bilen fredag kl 10:00.

Dette blir bra[emoji106][emoji3]

From Cayenne V8 to Tesla Model S 75D
Life is good

GeirHM

Syv uker fra ferdig produsert til overlevering er jo veldig bra! Håper det fortsetter slik!

MajorSmith

Jeg fikk Final Invoice idag, og levering står til 15/6:-(

Bestilte bilen 23\1 og den kom til Zebrugge 7\5, og der står den enda.
Synes det er så rart at den ikke kom med Arabian Breeze for to dager siden slik bilene for mange andre her på forumet gjorde? Min har lav VIN i 25XXX

Fikk forresten også samtidig en kreditnota på 30.000 for depositumet? Har dere andre fått det?

Kjell Arne

Sitat fra: MajorSmith på fredag 18. mai 2018, klokken 22:58

Synes det er så rart at den ikke kom med Arabian Breeze for to dager siden slik bilene for mange andre her på forumet gjorde? Min har lav VIN i 25XXX

Fikk forresten også samtidig en kreditnota på 30.000 for depositumet? Har dere andre fått det?

Jøss, Model X eller S?

MajorSmith

Sitat fra: Kjell Arne på lørdag 19. mai 2018, klokken 09:25

Jøss, Model X eller S?

Model S

Henning Tveiten Østeby

Har 250070, bestilte 21.januar.
Fått kreditt nota, og betalt egenkapital.
Levering fredag.

Life is good

Pekster

Fikk estimert leveringsdato i Final invoice satt til 11.6. Ser også at final invoice ble lagt inn 9.mai, så her har jeg vært sløv på å følge med...
Ja, det lå også en kreditnota på depositumet hos meg også.

glenn.sollid

Når hørte dere første gangen fra DS?

Henning Tveiten Østeby

Sitat fra: glenn.sollid på mandag 21. mai 2018, klokken 22:10
Jeg har brukt my Tesla siden aktivt, og sendt et par mailer til delivery.
Har også ringt selgeren jeg fikk tildelt, samt vært innom butikken  og snakka litt når anledningen har bydd seg.
Best svar har jeg fått fra my tesla siden[emoji16] og med litt svar her inne.

DS ringte meg for første gang for et en uke siden og fortalte at bilen kom til Drammen straks.
Så ringte de på fredag og avtalte levering nå til fredag.
Bestilte en uke før deg.

Life is good

whud

Sitat fra: glenn.sollid på mandag 21. mai 2018, klokken 22:10

Når bilen var lastet på båt. Dette var informasjon de hadde, status på tesla.com var enda at bilen var under transport fra fabrikk. Rundt en dag senere var tesla.com oppdatert.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA