Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering Mai, tidligJuni 2018

Startet av Henning Tveiten Østeby, søndag 08. april 2018, klokken 11:56

« forrige - neste »

AhmerS

Hei folkens.
Håper at noen har kan hjelpe meg da informasjonen på MyTesla er mangelfull samtidig som selger ikke har nødvending informasjon.
Jeg bestilte en X75D, og fikk bestillingen bekreftet den 21.3.2018. I hele April og frem til første uken i mai var bilen under produksjon. Siden begynnelsen av mai, sier my tesla at bilen er proudsert og transporteres til en havn i USA. Frem til i dag er det ingen endring i status, men jeg leser her at folk som bestilte omtrent samtidig som meg har fått beskjed fra DS at de kan hente bilen de nærmeste dagene. Jeg har sendt en mail til Delivery uten at de har gitt meg respons. Har flere her erfart at myTesla sin status ikke er oppdatert og at de plutselig kan få en tlf fra DS at bilen er ankommet? Jeg skal få bilen levert i Bergen

PR

Sitat fra: AhmerS på tirsdag 22. mai 2018, klokken 12:19
Hei folkens.
Håper at noen har kan hjelpe meg da informasjonen på MyTesla er mangelfull samtidig som selger ikke har nødvending informasjon.
Jeg bestilte en X75D, og fikk bestillingen bekreftet den 21.3.2018. I hele April og frem til første uken i mai var bilen under produksjon. Siden begynnelsen av mai, sier my tesla at bilen er proudsert og transporteres til en havn i USA. Frem til i dag er det ingen endring i status, men jeg leser her at folk som bestilte omtrent samtidig som meg har fått beskjed fra DS at de kan hente bilen de nærmeste dagene. Har flere her erfart at myTesla sin status ikke er oppdatert og at de plutselig kan få en tlf fra DS at bilen er ankommet? Jeg skal få bilen levert i Bergen

Hei.
Min Model S 75D ble låst 28. april, og produsert første uken i Mai. Siden ca den 5-6. Mai har det stått at den er produsert og på vei til havnen i USA. Ingen endring på MyTesla. Men selger ringte meg den 14. Mai og sa at bilen ble lastet opp, og var på vei til Belgia. Mest sannsynlig denne båten: https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:455931/mmsi:369327000/vessel:FREEDOM
så da får jeg håpe at de bare er trege med å oppdatere siden min!!

AhmerS

Får du din bil også levert til Bergen?

Øyvind.h

Bil bestilt 3. mars. Bekreftet ca 9. mars. Står fortsatt at den er på båten. DS ringte nylig og estimerte levering i Oslo i midten av juni.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

eques

Hei folkens.
Jeg bestilte en X75D, og fikk bestillingen bekreftet den 21.3.2018. I hele April og frem til første uken i mai var bilen under produksjon. Siden begynnelsen av mai, sier my tesla at bilen er proudsert og transporteres til en havn i USA. Frem til i dag er det ingen endring i status, men jeg leser her at folk som bestilte omtrent samtidig som meg har fått beskjed fra DS at de kan hente bilen de nærmeste dagene. Jeg har sendt en mail til Delivery uten at de har gitt meg respons. Har flere her erfart at myTesla sin status ikke er oppdatert og at de plutselig kan få en tlf fra DS at bilen er ankommet? Jeg skal få bilen levert i Bergen

Hei,

Jeg anbefaler å ikke ta Model S produksjonen som referanse hvis du har bestilt en Model X, dette er noe jeg har lært fra dagen jeg bestilte til og med i dag ;)

Hvis du vil bruke min erfaring så langt som referanse, du har mer info her: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37898.0

18/1: bestilt RN19*****, levering i april
25/1: bekreftet
1/3: I produksjon
8/4: Beregnet leveringstid: Mai - Tidlig juni
21/4: Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA. (Dvs. 52 dager "i produksjon"  >:( >:( >:()
8/5: Beregnet leveringstid: Sent i mai - June
8/5: Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa. (dvs. 17 dager for transport til Baltimore)
16/5: Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. (8 dager, eller halv parten av tiden som tok mellom Freemont og Baltimore)

Jeg bestilte i januar og har ikke fått bilen ennå... Hvis du har mistet kvartal "cut", jeg anbefaler også at du bestiller tålmodighet så fort som mulig... men jeg håper at du får bilen din i juni.

PR

Sitat fra: AhmerS på tirsdag 22. mai 2018, klokken 12:31
Får du din bil også levert til Bergen?
Nei, min blir levert til Drammen.
Skal visstnok være klar en gang etter midten av juni

GeirHM

Jeg synes det internasjonale regnearket som brukes av kjøpere av Model X er svært nyttig:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1p5vN-xTC5yM0siwdP9XCldds2b_CGV36yuJvs1PHp48/htmlview#

Av en eller annen grunn er det lite brukt av norske kjøpere og de nordmenn som har registrert seg glemmer ofte å følge opp med info om mottak av bilen de bestilte. Uansett, om dere ser på de som bestilte tidlig etter årsskiftet har alle opplevd unormalt lang produksjonstid. Sjekk de som hentet bilen i Fremont. Arket viser at selv de som låste bestillingen de første dagene etter nyttår fikk ikke bilen ferdigprodusert før helt i slutten av mars og hentet ut bilene i månedsskiftet mars april.

Eques, du låste din i slutten av januar. Vi får derfor anta at den ble produsert ferdig rundt det samme månedsskiftet. Siden transport hit tar rundt 7 til 8 uker er det rimelig at du får den i månedsskiftet som kommer.

Vi som har bestilt i april fikk nok alle våre ferdigprodusert i begynnelsen av mai og får dem nok til kvartalsslutt eller deromkring.

eques

Det har tatt mye mindre tid å få bilen fra USA til Norge (blir i Drammen på torsdag) enn å sette bilen i produksjon eller produsere bilen ;)

Jeg fikk estimert leveringsdato den 8/6, men delivery vet godt (siden mars) at jeg trenger bilen 3 dager før den dato, så vi får se om de klarer å levere bilen før...

Nasatech

Skrev dette også i en annen tråd, men det er jo veldig aktuelt her også:

For dere som venter på inventory-biler så har jeg kjørt en liten statistikk.

Jeg har tatt utgangspunkt i data jeg har fra https://teslainventory.teslastats.no/ og slått den sammen med data jeg har fra https://teslastats.no

Det jeg kan se her er biler som "forsvinner" fra listen (altså blir solgt) og når de blir registrert hos Vegvesenet.

Tar jeg utgangspunkt i de 1268 bilene som dette gjelder (har da fjernet bilene som blir registrert først - altså: demobiler) så får jeg 32.4 dager i gjennomsnitt.

Så dere som bestiller inventory kan regne med at det tar ca. 1 måned å få bilen :)

whud

Sitat fra: whud på mandag 14. mai 2018, klokken 05:29
S 75D bestilt 23.03, est. levering sent juni

Fikk også en telefon fra DS før helgen om at bilen var i transit og forventet utlevert i Stavanger første halvdel av juni. Har fortrengt detaljene, men bilen skulle innom Hirtshals eller noe på veien for klargjøring(?)

Da har status endret seg til "Din Tesla har ankommet havnen i Europa.", her går det virkelig unna i svingene :)

Snapcase

Samme her.

Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet

Da var den ikke på den båten jeg trudde.

Cned86

Fikk tlf fra Tesla i dag . De sa at bilen min var i Belgia og jeg ville mest sannsynlig ikke motta bilen før i midten/3 uken av juni ! (Levering Ålesund) Auch! , hadde håpt på å få den noen uker før .. Jaja får prøve å utsette ferien en uke eller to [emoji848], ikke lett å slappe av på ferie når man kunne vært hjemme å hentet bilen :)

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Nasatech

Til alle dere som får «Din Tesla er ankommet havnen i Europa».

Dette stemmer ikke og har vært sånn med Tesla lenge. Så fort båten går fra USA så får den denne statusen ette bare noen dager.

Men, den kan være der. Hvis det er lenge siden den reiste fra USA. Men har båten nettopp reist fra USA så er nok bilen din fortsatt på vei over.

lolam

Sitat fra: eques på tirsdag 22. mai 2018, klokken 13:06
Hei folkens.

Hei,

Jeg anbefaler å ikke ta Model S produksjonen som referanse hvis du har bestilt en Model X, dette er noe jeg har lært fra dagen jeg bestilte til og med i dag ;)

Hvis du vil bruke min erfaring så langt som referanse, du har mer info her: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37898.0

18/1: bestilt RN19*****, levering i april
25/1: bekreftet
1/3: I produksjon
8/4: Beregnet leveringstid: Mai - Tidlig juni
21/4: Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA. (Dvs. 52 dager "i produksjon"  >:( >:( >:()
8/5: Beregnet leveringstid: Sent i mai - June
8/5: Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa. (dvs. 17 dager for transport til Baltimore)
16/5: Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet. (8 dager, eller halv parten av tiden som tok mellom Freemont og Baltimore)

Jeg bestilte i januar og har ikke fått bilen ennå... Hvis du har mistet kvartal "cut", jeg anbefaler også at du bestiller tålmodighet så fort som mulig... men jeg håper at du får bilen din i juni.

Jeg bestilte en dag før deg (X100D) og har samme skjebne som deg. Bilen kom til Europa 9 dager før din (7/5), men fikk beskjed om levering tidlig juni. Levering i Kristiansand. Ifølge DS står bilen min i Zeebrugge enda, merkelig nok, og de vet ikke når den blir videresendt derfra.

eques

Hvorfor ringer ikke Tesla til meg? Det virker som de ringer til alle men ikke til meg! Vil de ikke ringe med meg? Den eneste gang jeg har snakket med delivery var fordi jeg ringte... og sendte flere epost, men de har ikke tatt initiativ en gang!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA