Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gamle batterier og krystallisering

Startet av Joakim Sveli, tirsdag 06. september 2011, klokken 12:12

« forrige - neste »

Joakim Sveli

Starter en ny tråd for alle ryktene fra forhandlerne da dette er smurt utover flere tråder.

Har snakket med Brennes Auto Sarpsborg. De er ganske sikre på å bli forhandler for LEAF og kunne fortelle at de får endelig revisjon i dag, fredag 12. To av deres selgere skal på kurs den 23. og 24. august( som oppfølging av kurset medio juli) for å bli klare til salgsstart. De har ikke fått noen annen informasjon fra Nissan enn at salget starter i første halvdel av september og at bilene leveres først i oktober. De har videre fått beskjed om at det ikke er grunn til bekymring om man får bil i år eller ikke fordi det vil komme "nok biler".

Når det gjelder køsystemet så er ikke registrering til nettsidene som bestilling å regne. Birger N. Haug har et eget køsystem, Brennes har ikke det men vil forholde seg til de som bestiller bilen først ved salgsstart. De som har registrert interesse vil dog få beskjed i god tid før salgsstart.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Trond.Strom

Stemmer fint med det jeg har hørt. Birger N Haug på Rud skal bli forhandler og har installert hurtiglader. De vil også få et batteriservice verksted der. Angående lister for kjøp stod/står jeg på en liste hos Birger N Haug i Oslo/Alna men har ikke hørt noe fra dem på lenge så stiller meg tvilende til at de blir forhandler i første omgang. Birger N AHaug på Rud har ingen prioritert liste men sier også at det er biler nok til alle og at de bruker sine lister med intressenter mot importøren for å siganlisere forventet salg.


akseln

Jeg ville bli svært overrasket hvis Birger N. Haug på Økern ikke blir forhandler av Leaf. Dette er tross alt den eneste forhandleren i selve Oslo. De hadde også selgere på Leaf-kurs i juli. Tror hovedselgeren av Leaf på Økern fortsatt er på ferie....

kenmyh

Sitat fra: akseln på fredag 12. august 2011, klokken 10:39
Jeg ville bli svært overrasket hvis Birger N. Haug på Økern ikke blir forhandler av Leaf. Dette er tross alt den eneste forhandleren i selve Oslo. De hadde også selgere på Leaf-kurs i juli. Tror hovedselgeren av Leaf på Økern fortsatt er på ferie....
Hovedselgeren på Økern har kommet hjem, jeg snakka med han på mandag ang. Leaf ;) Han var også den ENESTE der som hadde kontroll på dette med leaf, men til å ha kontroll, så hadde ikke så mye av det ::)

Men blir nå interessant og se hvordan dette køsystemet kommer til å funke, får vel bare være raskt ute med å bestille ;D
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

Trond.Strom

angående salg av leaf skal man vistnok ha hurtiglader montert for å få selge, dette er montert på Rud, men ikke på Økern. med salgstart i september så begynner de å få dårlig tid til å sette opp en stasjon....

Trond.Strom

Sitat fra: kenmyh på fredag 12. august 2011, klokken 10:42
Sitat fra: akseln på fredag 12. august 2011, klokken 10:39
Jeg ville bli svært overrasket hvis Birger N. Haug på Økern ikke blir forhandler av Leaf. Dette er tross alt den eneste forhandleren i selve Oslo. De hadde også selgere på Leaf-kurs i juli. Tror hovedselgeren av Leaf på Økern fortsatt er på ferie....
Hovedselgeren på Økern har kommet hjem, jeg snakka med han på mandag ang. Leaf ;) Han var også den ENESTE der som hadde kontroll på dette med leaf, men til å ha kontroll, så hadde ikke så mye av det ::)

Men blir nå interessant og se hvordan dette køsystemet kommer til å funke, får vel bare være raskt ute med å bestille ;D

Denne Hovedselgeren skulle vel ikke være Rune Hole vel?
kan ikke si at jeg har vært veldig happy med hvordan han har håndtert leaf salg frem til nå. JEg har skrevet kjøpskontrakt med ham og han skulle holde meg oppdatert. Men hvem gidder ikke si ifra om Leaf Tour på Aker brygge??


kenmyh

Sitat fra: Trond.Strom på fredag 12. august 2011, klokken 14:09
Sitat fra: kenmyh på fredag 12. august 2011, klokken 10:42
Sitat fra: akseln på fredag 12. august 2011, klokken 10:39
Jeg ville bli svært overrasket hvis Birger N. Haug på Økern ikke blir forhandler av Leaf. Dette er tross alt den eneste forhandleren i selve Oslo. De hadde også selgere på Leaf-kurs i juli. Tror hovedselgeren av Leaf på Økern fortsatt er på ferie....
Hovedselgeren på Økern har kommet hjem, jeg snakka med han på mandag ang. Leaf ;) Han var også den ENESTE der som hadde kontroll på dette med leaf, men til å ha kontroll, så hadde ikke så mye av det ::)

Men blir nå interessant og se hvordan dette køsystemet kommer til å funke, får vel bare være raskt ute med å bestille ;D


Denne Hovedselgeren skulle vel ikke være Rune Hole vel?
kan ikke si at jeg har vært veldig happy med hvordan han har håndtert leaf salg frem til nå. JEg har skrevet kjøpskontrakt med ham og han skulle holde meg oppdatert. Men hvem gidder ikke si ifra om Leaf Tour på Aker brygge??



Nop, han her het så mye som Eirik Nilsen. Jeg ble henvist til han, av de andre selgerene der, iom at de ikke hatt peiling på leaf..

Men som det har vært sagt tidligere, virker det rart om Økern ikke skal selge, iom at denne ligger såppas sentralt ???
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

akseln

Trond.Strom, det stemmer! Jeg har samme status som deg.

Baltor

Det burde nå være mulig å finne ut hvem som skal selge og hvem som ikke skal selge.

Dette vil da være basert på satsing, og tro på elbiler hos forhandlerne, i og med at de selv må ta kostnadene til hurtiglader og kursing.

Dere som kunder kan påvirke denne type vurdering ved å etterspørre elbiler..

Ålgård Auto i Sandnes dekker Rogaland, de har laget en bestillingsliste og ber nå kundene bestemme farge og skrive under kontrakt slik at alt kan legges raskt inn når "bestillingssystemet" åpner i september
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Trond.Strom

Sitat fra: kenmyh på fredag 12. august 2011, klokken 14:20
Sitat fra: Trond.Strom på fredag 12. august 2011, klokken 14:09
Sitat fra: kenmyh på fredag 12. august 2011, klokken 10:42
Sitat fra: akseln på fredag 12. august 2011, klokken 10:39
Jeg ville bli svært overrasket hvis Birger N. Haug på Økern ikke blir forhandler av Leaf. Dette er tross alt den eneste forhandleren i selve Oslo. De hadde også selgere på Leaf-kurs i juli. Tror hovedselgeren av Leaf på Økern fortsatt er på ferie....
Hovedselgeren på Økern har kommet hjem, jeg snakka med han på mandag ang. Leaf ;) Han var også den ENESTE der som hadde kontroll på dette med leaf, men til å ha kontroll, så hadde ikke så mye av det ::)

Men blir nå interessant og se hvordan dette køsystemet kommer til å funke, får vel bare være raskt ute med å bestille ;D


Denne Hovedselgeren skulle vel ikke være Rune Hole vel?
kan ikke si at jeg har vært veldig happy med hvordan han har håndtert leaf salg frem til nå. JEg har skrevet kjøpskontrakt med ham og han skulle holde meg oppdatert. Men hvem gidder ikke si ifra om Leaf Tour på Aker brygge??



Nop, han her het så mye som Eirik Nilsen. Jeg ble henvist til han, av de andre selgerene der, iom at de ikke hatt peiling på leaf..

Men som det har vært sagt tidligere, virker det rart om Økern ikke skal selge, iom at denne ligger såppas sentralt ???

Sant nok, men de regner vel med at hovedtyngden blir solgt til kunder i asker/bærum. og er ikke så langt for kunder på østsiden av oslo å dra til rud heller. Så få opp en selger i stor oslo, med flere kommende etter i 2012 høres ut som en fornuftig strategi spør du meg




Arha

Statoil på Økern som ligger 100-200 meter fra Birger N. Haug skal åpne en hurtiglader rundt månedsskiftet august/september, så de har kanskje tenkt å bruke denne?
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

kenmyh

Sitat fra: Arha på fredag 12. august 2011, klokken 16:37
Statoil på Økern som ligger 100-200 meter fra Birger N. Haug skal åpne en hurtiglader rundt månedsskiftet august/september, så de har kanskje tenkt å bruke denne?

Det er ikke umulig. For jeg syns det virker ganske rart at en av de større forhandlerene for Nissan, ikke skal selge denne bilen. Det virka på selgeren som jeg snakka med, at det skulle bli solgt biler derfra. Men kan jo være jeg som fikk feil oppfatning.. Men det virker jo rart at man skal kunne sett seg på en liste hos en forhandler som ikke skal selge bilen...
Skedsmo | Mekaniker for Henningstad Racing Team - www.henningstad.com

Svart Leaf levert 07.02.12, kjørt 31000 km!

daggad

SitatJEg har skrevet kjøpskontrakt med ham og han skulle holde meg oppdatert
Hmmm....javel, så det er slik at en faktisk KAN bestille nå for å komme først i køen ?

Om dette stemmer så lyger altså Nissan til folk. Om ikke så blir du lurt av en sleip bilselger..  ::)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

jkirkebo

Sitat fra: ElRey på fredag 12. august 2011, klokken 10:14
Har snakket med Brennes Auto Sarpsborg. De er ganske sikre på å bli forhandler for LEAF og kunne fortelle at de får endelig revisjon i dag, fredag 12. To av deres selgere skal på kurs den 23. og 24. august( som oppfølging av kurset medio juli) for å bli klare til salgsstart. De har ikke fått noen annen informasjon fra Nissan enn at salget starter i første halvdel av september og at bilene leveres først i oktober. De har videre fått beskjed om at det ikke er grunn til bekymring om man får bil i år eller ikke fordi det vil komme "nok biler".

Jeg fikk også telefon fra Brennes i dag. De lovte mer info den 25/8 etter at det nevnte kurset er gjennomført. Han mente forøvrig at det var ca. 700 biler som var ventet til Norge i år.

Hurtigladeren der er ikke klar ennå. Fundamentet er støpt og laderen står på en pall i verkstedet så det som gjenstår er kabeltrekking og montering.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Joakim Sveli

Sitat fra: Arha på fredag 12. august 2011, klokken 16:37
Statoil på Økern som ligger 100-200 meter fra Birger N. Haug skal åpne en hurtiglader rundt månedsskiftet august/september, så de har kanskje tenkt å bruke denne?

Reglene til Nissan er veldig strenger. I Sarpsborg vil det bygges en hurtiglader 200m lenger borti veien fra Brennes Auto, men dette ble ikke godkjent som Brennes Autos hurtiglader og oppfyllelse av krav. Brennes sier at kravene er absolutte og veldig strenge.

Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA