Hovedmeny

Ferielading i3

Startet av vidarh, torsdag 29. mars 2018, klokken 00:03

« forrige - neste »

Jarv!s

Beklager avsporingen!!

Igjen, jeg har lest og hørt at det anbefales å ha lader i, hvis man er borte i mer enn en uke, men kan hende dette var mest med tanke på kalde omgivelser.. Personlig tror jeg kanskje jeg ville latt lader stå i, men vet ikke hva som er riktig. Har du hørt med bmw?
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Vind

Jeg har prøvd begge deler, og en gang lot jeg bilen være 100% ladet, og lot den stå uten lader (men i garage).  Sjekket app noen ganger, og ingen reduskjon i % etter tre uker. 

..men har man mulighet ville jeg latt laderen stå i.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Orbit

App oppdateres uheldigvis bare når prosenten går opp, ikke ned, når bilen er parkert! F.eks om du starter oppvarmingen uten tilkoblet strøm, viser app ennå samme prosent etterpå, selv om du mistet ca 5%. I bilen vil du se riktig prosent.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

vidarh

Hei
Tilbake fra strandværet i Spania.
Jeg kunne jammen følge med på hvordan bilen hadde det derfra også :-) IP er en kjekk protokoll...

Batterriet hadde bare tappet seg 2% i vårdkulda.

Da stemte det med hva vår hyggelige selger hos Bavaria på Hasle sa!

Hilsen JR BMW eier Vidar
PS har i gamle dager harr noen fantastiske turer med 2-2 dobbel i det var bil det, men da snakker vi om grom fossil. + noen M'er...

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA