Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vår nygamle Kangoo

Startet av aalbork, mandag 05. september 2011, klokken 01:32

« forrige - neste »

Lunde

#30
Jess mr. Waitz   Jeg tror faktisk han jobber som besatt med saken  :'(

Håper min holder til BMW kommer på banen, minimum. Skal jeg ha noen sjanser videre i kjeglerally må det være eneste utvei, øvrige konkurenter sålangt stiller i bobilklassen  ;D Om vi ser bort fra Tassari da muligens i kjeglerallyet om ikke annet  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

PerFrogn

Trist utvikling for Think er emnetittelen for denne "spalten". Ja, hva er egentlig utviklingen for Think? Hva skjer? Kan vi påvirke?
Det er sikkert mange av oss - private og firmaer - som nå er småputrende lei av å sitte relativt uvirksomme på hver vår tue og la ingenting skje.
Jeg vet ikke mer enn jeg leser meg fram til i forumet. Opplagt vet flere mer enn meg.  Slik jeg ser det må vi få fram et felles ståsted av oppdatert informasjon og deretter gjøre vår felles, samlede irritasjon, utålmodighet og krav synlig for den "nye" eieren. Dette må gjøres i en felles opptreden, som en gruppe, organisassjon el.
Jeg foreslår derfor at
1. Elbil foreningens daglige ledelse lager en research på hvor mange Think'er (prod etter 2008) som står til reparasjon, hvor mange Think'er nye og brukte som står til salg. Og, det lages en oppfølgende artikkel om hvordan situasjonen er pr idag hva angår planene for den nye Think-organisajonens virksomhet i innhold og tid. Med særlig vekt på tilveiebringelse og frigjøring av deler og instrumenter til reparasjon av Think'ene.
2. Det organiseres et interessefellesskap av Think-eiere for å synes og som snarest mulig kan legge relevant press på de(n) nye eieren(e) slik at deler og instrumenter for reparasjon blir tilgjengelig. I eller utenfor foreningen.
Demo-kjøpt Think Zebra senvinter 2011 av Think Global.
Kjørt 10500 km pr okt. 2012

Lunde

Godt forslag, er vel i samme bane dog med flere detaljer enn jeg viser til i noen kommentarer ovenfor.


Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

PerFrogn

Demo-kjøpt Think Zebra senvinter 2011 av Think Global.
Kjørt 10500 km pr okt. 2012

MortenT

Forslag støttes varmt!
Selv om bilen min nå går som en klokke er jeg redd for fremtiden - den er blant annet ikke vanntett og ruster...
Mathiesen har lovet å ta rusten og dører og bakluke justerer de nok i samme slengen.
De har vært svært imøtekommende så langt - så jeg er meget fornøyd med forhandleren.
Werre er det med andre  :P

Morten

commiesoft

Nå bør jaggu gi meg elbiforeningen få ut fingern å komme opp med info om
hva som egentlig er på gang med verdens mestselgende elbil, og hva vi som
kunder kan vente av de nye eierne.

Ta dere en tur til Finland, eller Tyskland og kom tilbake med noen meldinger.

Vær litt rampete, som miljøbevegelsen alltid har vært, og pirk litt i disse slappfiskene.  ???

Joakim Sveli

Til dere som ønsker omlevering eller heving. Dere må IKKE la bilen repareres hvis dere vil at dette kravet skal kunne være gylidig. Dersom bilen blir reparert før dere får svar så er kravet ikke lenger gyldig.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

jkirkebo

Sitat fra: commiesoft på søndag 11. september 2011, klokken 20:08
Nå bør jaggu gi meg elbiforeningen få ut fingern å komme opp med info om
hva som egentlig er på gang med verdens mestselgende elbil, og hva vi som
kunder kan vente av de nye eierne.

Mestselgende ? Hvor får du det ifra ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.


jkirkebo

Sitat fra: commiesoft på søndag 11. september 2011, klokken 21:42
http://e24.no/bil/think-er-verdens-mest-solgte-elbil/3852555

Blandt annet.

Vel, det er positivt feil. Artikkelen er fra i fjor høst, på et tidspunkt det allerede var produsert 5.000 iMiEV. Nå er antageligvis antallet på iMiEV over 20.000.

Nissan passerte 10.000 solgte Leaf i juli i år, nærmer seg nok 15.000 nå.

Så Think med sine 2500 ligger ganske langt bak i leksa, såvidt foran Tesla Roadster som nærmer seg 2500 nå.

Dessuten ble det solgt elektriske 5500 Saxoer i sin tid.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

POSi411

#40
Sitat fra: jkirkebo på søndag 11. september 2011, klokken 21:47
Sitat fra: commiesoft på søndag 11. september 2011, klokken 21:42
http://e24.no/bil/think-er-verdens-mest-solgte-elbil/3852555

Blandt annet.

Vel, det er positivt feil. Artikkelen er fra i fjor høst, på et tidspunkt det allerede var produsert 5.000 iMiEV. Nå er antageligvis antallet på iMiEV over 20.000.

Nissan passerte 10.000 solgte Leaf i juli i år, nærmer seg nok 15.000 nå.

Så Think med sine 2500 ligger ganske langt bak i leksa, såvidt foran Tesla Roadster som nærmer seg 2500 nå.

Dessuten ble det solgt elektriske 5500 Saxoer i sin tid.

I flg en Mitshubishiselger her på forumet var det levert 3000 iMiEV pr. Januar i år.
(Se tråden: Vinner bilgigantene eller innovatørene?)
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA