Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladning med skjøteledning.

Startet av Saxo, fredag 02. september 2011, klokken 22:50

« forrige - neste »

Focus

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 29. november 2011, klokken 09:04
Da har Mitsibushi endret sin garanti på batterier, til det de opprinnelig sa. Nå har de tydeligvis tenkt nøye over garantiproblematikken, og landet der de burde lande. Det er meget positivt, og vi får håpe Nissan vil gjøre tilsvarende for sine batterier.

Dette står det nå på elbil.no om endringer i elbilveilederen:

I tillegg har de (Mitsibushi importøren) bedt oss om å endre informasjonen under punktet om «Minste kapasitet». Siden i våres har det stått «Diagnosetester vil avgjøre defekter i batteriet». Mitsubishi-importøren i Norge vender nå tilbake til den tidligere gitte opplysningen om 80%. Dette tallet må ses i sammenheng med forklaringen i elbilmatrisen: «Minste kapasitet = Leverandørens grense for når batteripakka anses som utslitt og klar for bytte, enten på garanti eller kundens regning. Angis som en prosentverdi av 100%-ytelsen til batteriene da de var nye.»

Det betyr i klartekst, slik jeg tolker det, at Mitsibushi nå gir garanti på at batteriet har en kapasitet på minst 80% etter 5 år, i forhold til da bilen var ny. Dette er strålende nyheter for hele bransjen, da det tar bort usikkerheten rundt holdbarheten på batterier til elbiler. Vi gleder oss til de andre følger opp.

Stor honnør til Mitsibushi !

Lars

Hører ikke denne gode nyheten hjemme i mitsubishi tråden  ;D
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

Primus

#646
Sitat fra: iOnas på tirsdag 29. november 2011, klokken 11:11
Jeg fikk nettopp mail fra forhandleren med beskjed om å returnere infoskrivet signert. Var sikker på at jeg skulle slippe dette. I mailen står følgende formulering:
"Det vi ønsker å oppnå ved å be deg signere på dokumentet, er å sikre at alle LEAF-kunder har mottatt den viktige produktinformasjonen og fått det godt forklart. Din signatur betyr på ingen måte at du gitt fra deg noen rettigheter med hensyn til garanti eller andre rettigheter; dette er kun et informasjonsbrev. "

Dette står jo i kontrast til informasjonen her: http://www.elbil.no/elbiler/527-presiseringer-om-nissans-infoskriv

Gleder meg til ny bil, men dette er et lite skår i gleden. Har dere andre som har hentet bilen skrevet under?

Hei iOnas, antar du handler på Witro bil i Trondheim. Vi sa at vi forholdt oss til "Nissan Norge Country Manager" og velger og ikke skrive under. Fikk bekreftet at det var ok. Mvh Primus



(Edit forum admin: rettet opp sitatboks)
Toyota Prius fra 2009
Nissan Leaf fra 2011
Trondheim

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: I-MIEV på tirsdag 29. november 2011, klokken 17:50
Hører ikke denne gode nyheten hjemme i mitsubishi tråden  ;D

Har nå postet den gode nyheten der den egentlig hører hjemme:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4476.0.html

Det er likevel viktig å legge den her, da vi nå har en samlet elbilbransje, bortsett fra Nissan, som gir garanti i forhold til minstekapasitet på batteriene.

Kaktus blir sendt Nissan hvis de ikke ordner opp!

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Kallagtunet

Betyr det at inportørene av de to siste av trillingene gir denne garantien?

iOnas

Sitat fra: Primus på tirsdag 29. november 2011, klokken 21:37


Hei iOnas, antar du handler på Witro bil i Trondheim. Vi sa at vi forholdt oss til "Nissan Norge Country Manager" og velger og ikke skrive under. Fikk bekreftet at det var ok. Mvh Primus

Hei Primus, det stemmer at jeg handler på Witro. Sendte e-post og fikk positivt svar, dvs , jeg slipper å skrive under.

Må si at jeg gleder meg veldig mye mer enn jeg bekymrer meg for å få bilen. 15 dager, 2 timer og 23 minutter igjen nå:-)

Bosted: Nordmøre.

Primus

Supert !!

Vi har 11 dager, 21 timer og 5 minutter igjen å vente. Hadde ikke vært like morsomt om vi måtte signere dette tulle skrivet. Et lite tillitsbrudd fra Nissan.

Nå gleder vi oss maksimalt   ;D

Mvh Primus
Toyota Prius fra 2009
Nissan Leaf fra 2011
Trondheim

Primus

Vil også si at vi er utrolig takknemmelig til Elbilforeningen som tok opp denne saken og fikk Nissan Norge til å snu i "infobrev" saken!!

Mvh Primus (snart Leaf, da blir nok Toyota'n mindre i bruk).
Toyota Prius fra 2009
Nissan Leaf fra 2011
Trondheim

Lynet

Ja var det elbilforeningen som fikk dem til å snu? Så det var flere fra styret i elbilforeningen som hadde signert skrivet!!
Eller var det alle henvendelsene fra enkeltkunder til Nissan``s kundeservice og denne tråden som gjorde utslaget, og kanskje oppslagene i TU??
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

el-snorre

Sitat fra: Lynet på lørdag 03. desember 2011, klokken 17:24
Ja var det elbilforeningen som fikk dem til å snu? Så det var flere fra styret i elbilforeningen som hadde signert skrivet!!
Eller var det alle henvendelsene fra enkeltkunder til Nissan``s kundeservice og denne tråden som gjorde utslaget, og kanskje oppslagene i TU??

Det var uten tvil Elbilforeninga som fikk Nissan til å snu i skrivet. Skrivet var stoppet og under omarbeidelse på det tidspunkt TU begynte å skrive om det. Forøvrig er da forumet en del av Elbilforeningen, siden det drives av foreninga.
Det er forøvrig ingen i styret som har signert skrivet, da det ikke er noen i styret som har fått sine Leaf enda. 8)
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Kallagtunet

Sitat fra: el-snorre på lørdag 12. november 2011, klokken 09:47
Jeg kommer til å skrive under, vel vitende om at skrivet ikke kan sette sette forbrukerrettighetene til side.

el-snorre

Fortsatt ikke fått bil, og skrev ikke under ved kontrakt. ;)
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Lynet

At elbilforumum "drives" av foreningen kan jo diskuteres, uten medlemmene av forumet som skriver innlegg er det ikke blitt mye til forum.
Og man trenger jo ikke være medlem av elbilforeningen for å være medlem i forumet.

Det som provoserte i saken var at styremedlemmer sa at de ville skrive under.

Men uansett var det supert at Nissan tok til vettet  ;D

En STOR honnør til ALLE som stod på i denne saken, både elbilforeningen og enkeltmedlemmer  :) :)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kallagtunet

Sitat fra: Lynet på lørdag 03. desember 2011, klokken 22:00

Men uansett var det supert at Nissan tok til vettet  ;D


Denne saken er på ingen måte over i mine øyne. Nissan Leaf har fortsatt INGEN garanti so dekker unormal stor reduksjon av kapasitet på batteriet og ei heller ikke noen definert minimumsverdi etter 5 år (som det nå virker som mitsu har fått) dette står i klartekst i "garanti" heftet som jeg var så heldig å få med bilen.

Det at man ikke trenger å skrive under på tulle skrivet som Nissan hadde laget er jo bra men betyr ikke så mye fra eller til så lenge NISSAN ikke har en garanti vilkår som en eksplisitt sier at dette IKKE er dekket...

Ja jeg vet at vi muligens har en grei sak i forhold til kjøpsloven men jeg har bedre ting enn å gjøre enn å krangle med forhandlere som ofte er resultatet når ting ikke er dekket av garanti og en må hevde rettigheter i forhold til lovverket...

Jeg håper nå fortsatt at saken kjøres både av elbilforeningen og andre. Forhåpentligvis HARDT! Det mye omtalte møte bør ikke bli ett kosemøte over en god middag!!! Ikke så mye som et VIENERBRØD skal serveres før dette er på plass :-D

Hører du Snorre!
;-D

RuneW

Her på berget er det selvsagt alt for tidlig å snakke om slikt, men over dammen er det vel Leaf'er som har gått i over ett år. Er det noen som henger på amerikanske fora som vet om noen har registrert/målt noen form for redusert batterikapasitet enda?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Thomas Parsli

#659
Jeg har lest om flere som har vært innom på årlig kontroll og har kjørt opp mot 30.000km uten målt reduksjon.

En tråd her, som er ganske informativ: http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=27&t=7497

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA