Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladning med skjøteledning.

Startet av Saxo, fredag 02. september 2011, klokken 22:50

« forrige - neste »

daggad

SitatNye prisen er nå 220 for trillingene synes jeg jeg så i en avisanonnse?

Positivt om det stemmer, men jeg mener fortsatt Leaf er verd 43 lapper ekstra.
Men Leaf blir nok billigere etterhvert den også. Det er skjeldent økonomisk å være først ute. Prisavslaget på trillingene (om det stemmer) forteller litt om hva de faktisk tjener på disse bilene.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Aspiranten

Enig Daggad. Leafen er jo tross alt en bil8)

Når det gjelder Peugots holdning til "garanti" så blir jeg litt oppgitt.

En ting er jo at vi her inne kjenner våre rettigheter og at vi kommer til å stå sammen for å forsvare dem- og at vi kommer til å oppnå dem i retten, men hva med alle bestemødrene som kommer til å bli "trettet ut" slik at de til slutt tar regningen selv?

Det er jo klart at det er stor gevinst i å rømme fra ansvaret og skrive en hel masse obskure brev om det etterpå. Forvirring kan være god butikk, det.
Nissan Leaf

Kallagtunet

#362
Jeg tror nok Peugeot og må krype til korset i alle fall med hensyn på anonsering og allerede solgte biler.

Når det gjelder pris så var det en anonnse om en "kampanje" på Mitsu jeg så og om det var 220 eller 230 levert i Stavanger klarer jeg ikke å huske. Den ble bare sett i forbifarten da den med 4 seter ikke dekker vårt behov.

Lipo

Sitat fra: ElRey på tirsdag 01. november 2011, klokken 21:23
Etter å ha kranglet med Think-gjengen gjennom Forbrukerrådet en stund, så anbefaler jeg alle LEAF- kunder på det sterkeste å lagre og arkivere alt av markedsføringsmateriell og uttalelser fra Nissan om deres produkt. Du vet aldri når det kan være avgjørende i en reklamasjons- eller garantisak.

Det skal i alle fall jeg gjøre.



Annonsene er lagret i sin helhet :) Det kan bli gode å ha ja.

Kallagtunet

Smart, screenshots av all online info om batteri er nok nødvendig for de uheldige om 4.5 år hvis ikke Nissan tar til fornuft...

Kallagtunet

Fint hvis dere som jobber med saken holder oss som er i tenkeboksen oppdatert om det er noen utvikling:-D
Har du fått noen respons på fra forbrukerombudet Lars? Hvis ikke når kan en vente noen respons derfra?

Er det noe status på arbeidet elbilforeningen gjør i sin flerfront strategi sammen med NAF mot leverandørene, El-Snorre? Er det tegn på at det skjer noen utvikling hos noen av dem?

Har sendt mine bekymringer og at vi vurderer å avbestille vår Leaf til forhandler.  De lovte at de skulle komme tilbake med en respons på våre spørsmål fra Nissan i løpet av noen dager. Våre bekymringer ble ikke kommentert ut over det...

Hans Håvard Kvisle

I midten av neste uke har NAF med deres juridiske avdeling og vi et møte om garantiforhold for elbilbatterier. Prosesser er igang. Men sannelig er noen litt utålmodige ;)

Forøvrig vil jeg benytte anledningen til å si at jeg synes det er kjempefint med engasjementet til de snart nye elbilistene. Kom med ønsker, still krav og si hva dere vil. Det viser bare at nye elbilister er akkurat som gamle elbilister. Sjølsagt blir alle etterhvert også medlemmer i foreningen.

Men det dere nye må lære dere: Ikke skryt for mye av administrator. Det går fort til hodet på han. Nå signerer han alle eposter til meg med Pave Lars 1 fordi han mener at kombinasjon av religiøst og nasjonalt overhode er det mest effektive for å utøve makt. Så vær litt forsiktig med Lars, er dere snille ;D
St.Hanshaugen

daggad

Litt på siden men: medemsmassen har vel økt betydelig siste året med tanke på trillingene ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Kallagtunet

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 03. november 2011, klokken 18:07
Sjølsagt blir alle etterhvert også medlemmer i foreningen.

Det er bare å få på plass garanti som også omfatter levetid og rekkevidde på batteriene det så blir det det MANGE nye medlemmer til dere :-D

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 03. november 2011, klokken 18:07
Men det dere nye må lære dere: Ikke skryt for mye av administrator. Det går fort til hodet på han. Nå signerer han alle eposter til meg med Pave Lars 1 fordi han mener at kombinasjon av religiøst og nasjonalt overhode er det mest effektive for å utøve makt. Så vær litt forsiktig med Lars, er dere snille ;D

Hva med Kong Lars den første da?

;D

RuneW

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 03. november 2011, klokken 18:07
I midten av neste uke har NAF med deres juridiske avdeling og vi et møte om garantiforhold for elbilbatterier. Prosesser er igang. Men sannelig er noen litt utålmodige ;)

Du aner ikke hvor vondt det gjør å sitte på et gjerde i mange måneder i strekk...  ;D

For mitt vedkommende er utfallet av denne saken helt avgjørende for om jeg handler Leaf eller ikke. Og jeg begynner å bli småsår...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

eirikw

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 03. november 2011, klokken 15:52
Fint hvis dere som jobber med saken holder oss som er i tenkeboksen oppdatert om det er noen utvikling:-D
Har du fått noen respons på fra forbrukerombudet Lars? Hvis ikke når kan en vente noen respons derfra?

Er det noe status på arbeidet elbilforeningen gjør i sin flerfront strategi sammen med NAF mot leverandørene, El-Snorre? Er det tegn på at det skjer noen utvikling hos noen av dem?

Har sendt mine bekymringer og at vi vurderer å avbestille vår Leaf til forhandler.  De lovte at de skulle komme tilbake med en respons på våre spørsmål fra Nissan i løpet av noen dager. Våre bekymringer ble ikke kommentert ut over det...

vurderer å avbestille? jeg var også innom nissan med mine bekymringer rundt dette og at leveringsdatoen enda ikke er fastsatt.. selger mener at det er avbestillingsgebyr på 10% av kjøpesummen og dette har jeg skrevet under på.. Jeg finner ikke dette no sted i min kontrakt.! er det noen av dere som har dette i sin kontrakt? ja det står at de kan kreve erstatning for sitt påregnelige og påviselige økonomiske tap som følge av avbestillingen, men kan da ikke fatte at det kan være så mye som 29500 nå bilen ikke engang er på vei til norge?

dissern

Sitat fra: eirikw på mandag 07. november 2011, klokken 19:28
Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 03. november 2011, klokken 15:52
Fint hvis dere som jobber med saken holder oss som er i tenkeboksen oppdatert om det er noen utvikling:-D
Har du fått noen respons på fra forbrukerombudet Lars? Hvis ikke når kan en vente noen respons derfra?

Er det noe status på arbeidet elbilforeningen gjør i sin flerfront strategi sammen med NAF mot leverandørene, El-Snorre? Er det tegn på at det skjer noen utvikling hos noen av dem?

Har sendt mine bekymringer og at vi vurderer å avbestille vår Leaf til forhandler.  De lovte at de skulle komme tilbake med en respons på våre spørsmål fra Nissan i løpet av noen dager. Våre bekymringer ble ikke kommentert ut over det...

vurderer å avbestille? jeg var også innom nissan med mine bekymringer rundt dette og at leveringsdatoen enda ikke er fastsatt.. selger mener at det er avbestillingsgebyr på 10% av kjøpesummen og dette har jeg skrevet under på.. Jeg finner ikke dette no sted i min kontrakt.! er det noen av dere som har dette i sin kontrakt? ja det står at de kan kreve erstatning for sitt påregnelige og påviselige økonomiske tap som følge av avbestillingen, men kan da ikke fatte at det kan være så mye som 29500 nå bilen ikke engang er på vei til norge?


10 % avbestillingsgebyr står det ingenting om i min kontrakt. Spørsmålet blir jo hvem som evt. bryter kontrakten - om Nissan nekter å levere deg bilen om du nekter å signere "infoskrivet".

Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Aspiranten

Det er bare tullpreik som de lirer av seg for å få deg til å fastholde på ditt kjøp.

De taper ikke 29,500,- på at du avbestiller. Alle Leafene er "identiske" i oppbygning, så det vil bli enkelt å selge den til noen andre, risikovillige. Dessuten må vi klage de individuelle forhandlerene inn til forbrukerrådet dersom de prøver å kreve oppreisning. Dette fordi det er DE som bryter kontrakten (5 års garanti ved avtaleinngåelse).
Nissan Leaf

Kallagtunet

#373
Her er jeg HELT sikker på at alle som avbestiller på grunn av at Nissan ikke leverer ett produkt som er i tråd med egen markedsføring ikke har noe å bekymre seg for.

Men når det er sagt så ville det beste for alle parter være at de faktisk tar til vett og kommer med en garanti som har verdi for kjøper. Det må jo være ett spørsmål om tid før andre og mer riksdekkende presse begynner å skrive om dette og det vil Nissan og også importørene av trillingene tape mye på. Renault derimot ser ut som de satser på en mye mer forbrukervennlig tilnærming der kunden kun leier batteripakken....

jkirkebo

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 07. november 2011, klokken 20:57
Renault derimot ser ut som de satser på en mye mer forbrukervennlig tilnærming der kunden kun leier batteripakken....

Spørs om det kan regnes som så veldig kundevennlig å tvinge kundene til å betale en masse moms da.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA