Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladning med skjøteledning.

Startet av Saxo, fredag 02. september 2011, klokken 22:50

« forrige - neste »

CarlosJardinero

"Tap av batteriets kapasitet som følge av gradvis kapasitetsreduksjon dekkes ikke av
garantien."

...Ikke ett ord om en maksimal akseptert kapasitetsreduksjon. Dermed kansellerer jeg bestillingen min.

CarlosJardinero

Sitat fra: Aspiranten på mandag 31. oktober 2011, klokken 13:40
Sitat fra: BE på mandag 31. oktober 2011, klokken 13:38
Jeg har aldri i mitt liv vært så glad i en totalt ukjent person som jeg er i Lars akkurat nå. Her taler du virkelig vår sak, stå på, jeg kan ikke huske jeg har vært så enig med et annet menneske på lenge!

Stiller meg bak denne nå.



Og jeg! Bra jobbet Lars!

dissern

Til dere som kansellerer bestillingen deres (kansellerer signert kontrakt?), jeg er veldig spent på hvilken reaksjon dere får på dette fra forhandler!
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Aspiranten

Sitat fra: dissern på mandag 31. oktober 2011, klokken 13:48
Til dere som kansellerer bestillingen deres (kansellerer signert kontrakt?), jeg er veldig spent på hvilken reaksjon dere får på dette fra forhandler!

Det står med liten skrift at det fint går an å kansellere, men man må da regne med å måtte betale evt. utgifter forhandleren har fått som en følge av dette.

Dermed må vi regne med å klage forhandlerene våre inn til forbrukerrådet dersom de ønsker å kreve oss for penger. Dette fordi det er Nissans falske garanti som er årsaken til kansellering, og ingen endrede forhold hos oss som er problemet.

Vi kjøper en bil med 5 års garanti på batteriet. Intet mindre.
Nissan Leaf

CarlosJardinero

Dissern: Ser ingen grunn til å frykte forhandleren. Min erfaring er at forhandleren selv har sagt at det var en garanti som inkluderte et maksimalt akseptabelt kapasitetstap. Dermed er det kontraktsbrudd.

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Aspiranten på mandag 31. oktober 2011, klokken 13:40
Sitat fra: BE på mandag 31. oktober 2011, klokken 13:38
Jeg har aldri i mitt liv vært så glad i en totalt ukjent person som jeg er i Lars akkurat nå. Her taler du virkelig vår sak, stå på, jeg kan ikke huske jeg har vært så enig med et annet menneske på lenge!
Stiller meg bak denne nå.

Rødme - rødme

Lars
Beware my Power
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Gemini

Nå er jeg veldig glad i Lars! Skulle gjerne bakt en kake til deg og servert på døren! Flott at du har gjort dette!!! Det er slike som deg som rydder vei!

:)
Har en blå Leaf i carporten :-D

Aspiranten

Jeg har nå talt min sak til min forhandler og han skal ta saken videre til importøren, NNE.

Inntil vi hører noe mer derifra står vår bestilling ved lag, og vi krysser nok en gang fingrene for at enten NNE eller Forbrukerrådet kommer med en endelig og fastsatt bransjenorm på batterigaranti. Da skal vi ta denne til etterretning og avgjøre om vi skal bli lykkelige Leaf eiere eller ulykkelige fossilsjåfører enda ett år.
Nissan Leaf

daggad

Wow..her skjer det. Håper vi ikke ser militante avgreninger i elbilmiljøet fremover !  ;D
Hmm..elbilforeningen selger vel ikke ryggmerker en kan få kjøpt vel ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

el-snorre

Jeg overvar i dag overleveringen av den første kunde overleveringen av en Nissan Leaf. Det skjedde ved Birger N Haug på Rud, det antar jeg dere leser på elbil.no i morgen.  ;D 8)
Etter hva jeg vet så var ikke batterilevealderen og hjem værende effekt på batteriet.

Vi, (Norsk Elbilforening på sin side og dere her på forumet) har klart å ha flyttet Nissan et godt stykke med tanke på infoskrivet. De som kjenner Nissan systemet vet at det normalt ikke er gjort i en håndvending, men vi har klart det (noe). Som det står på elbil.no, vi vil fortsette å ha fokus på forventet batterikapasitet i tiden fremover. Men vi er nødt til å løfte denne saken til et høyere plan, da dette gjelder alle elbilleverandørene, og kommende elbilleverandører.

Nissan har i dialogen med foreningen før og gjennom helgen komunisere at dette er et infoskriv, som kun er ment for at punktene er gjennomgått ved overlevering.



Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Joachim

Infoskriv eller ei. Det står svart på hvitt at gradvis redusert kapasitet ikke dekkes av garanti. Det er jo det som er sakens kjerne. Dette skaper litt mer usikkerhet rundt dette kjøpet enn jeg er komfortabel med...

dissern

Sitat fra: el-snorre på mandag 31. oktober 2011, klokken 18:44
Nissan har i dialogen med foreningen før og gjennom helgen komunisere at dette er et infoskriv, som kun er ment for at punktene er gjennomgått ved overlevering.

Hvis de virkelig mener dette så kan jeg ikke forstå at signatur er annet enn høyst frivillig.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

elektrolux

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 31. oktober 2011, klokken 13:34
Jeg tror det er bedre å ta en liten kamp nå, for å få dette klarlagt, enn å få kjempeproblemer den dagen du ikke lenger kommer frem og tilbake fra jobb.

Lars

Stå på Lars. Senere blir dette et problem mellom de enkelte eierene, og et massivt konsern som enkelt kan forhale saken til eierene blir lei.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

mariowing

Sitat fra: elektrolux på mandag 31. oktober 2011, klokken 19:22
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 31. oktober 2011, klokken 13:34
Jeg tror det er bedre å ta en liten kamp nå, for å få dette klarlagt, enn å få kjempeproblemer den dagen du ikke lenger kommer frem og tilbake fra jobb.

Lars

Stå på Lars. Senere blir dette et problem mellom de enkelte eierene, og et massivt konsern som enkelt kan forhale saken til eierene blir lei.

Flott at dere står på! Husk også at det kan hende at dette aldri blir noe problem. Synes vel kanskje at enkelte hisser seg veldig mye opp her, er jo tross alt hverken gitt at alle batteriene i alle bilene er ubrukelige om fire år eller at Nissan kommer til å nekte for alt uansett. Har selv hatt seks fabrikksnye biler fra seks ulike fabrikker siden 2001 med ulike feil og har aldri måttet betale for å fikse på noen av dem så jeg har generelt tiltro til at bilforhandler er interessert i å ordne opp.

Jeg synes Elbilforeningen har et fornuftig standpunkt når de sier at dette må løftes og gjøres til et generelt spørsmål som krever en avklaring. For meg fremstår skrivet fra Nissan nå på linje med det man kan lese i en hver bruksanvisning for en DVD spiller eller en hekksaks...

Så er jo jeg også ganske godtroende da ;-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA