Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladning med skjøteledning.

Startet av Saxo, fredag 02. september 2011, klokken 22:50

« forrige - neste »

MARIUS_EL

Da har jeg hentet det nye gliste ;D

Kjørte bilen fra økern til Tønsberg, og hadde vel 10 km igjen på måleren når jeg kom hjem. (115 km en vei). Fort gikk det heller ikke. Lå vel i 80 stort sett hele veien..

MEN, det som virkelig var interessant var når selger la frem det berømte skrivet. Jeg leste igjennom, og da sa han noe som overrasket meg. " du trenger ikke skrive under hvis du ikke vil" ble veldig overrasket, men valge selvsagt å ikke skrive under...

Så da er det vel ingenting å klage på?


Aspiranten

Sitat fra: MARIUS_EL på tirsdag 15. november 2011, klokken 19:43
MEN, det som virkelig var interessant var når selger la frem det berømte skrivet. Jeg leste igjennom, og da sa han noe som overrasket meg. " du trenger ikke skrive under hvis du ikke vil" ble veldig overrasket, men valge selvsagt å ikke skrive under...

Flott!

Hvilken forhandler var dette?

Dette er helt andre signaler enn hva vi tidligere har fått fra forhandlere rundt omkring. Jeg har også etterspurt om de vil bryte kontrakten vår hvis vi ikke skriver under (vi vil fremdeles ha Leaf, men ikke signere.) og så har jeg ikke hørt noe mer fra dem.

Dette kan bli kveldens godnyhet du kom med her Marius  :D
Nissan Leaf

MARIUS_EL

Hentet bilen på BnH på økern i Oslo.
Bruk det for alt det er verdt.. Kan ikke kreve at noen skal skrive under og noen ikke..

Kallagtunet

#558
Sitat fra: MARIUS_EL på tirsdag 15. november 2011, klokken 19:43
Så da er det vel ingenting å klage på?

Bortsett fra at en ikke har en fornuftig garanti da...

Men definitivt interessante opplysninger. Har muligens har Nissan endret praksis? Jeg vet jo at journalister ringer dem for tiden så kanskje det har fått dem på bedre tanker...

Hvis dette er en delseier så er det bare siste skanse at batteriet får definert hva som er uvanlig mye kapasitetreduksjon etter 5 år eler 100.000 km og dermed dekket ett bytte via garanti uten snikksnakk .-D

P.S. GRATULERER MED NYBIL!

Aspiranten

Ja nå tar jeg definitivt den nye undersøkelsen som ett klart signal på at ting er i ferd med å skje hos Nissan.

Håper virkelig at det skjer ting raskt nå, og at de sammen med forbrukerrådet klart definerer "maksimal risiko" for oss kunder i form av minstekapasitet før Nissan tar på seg ansvaret. Dersom Nissan snur nå og det kommer en skittkastingskampanje i mediene samtidig, så kan vi være sikre på at "folk flest" får med seg at batterier er steindyrt. Men de kommer nok ikke til å lese at Nissan til slutt garanterte for dem...
Nissan Leaf

Kallagtunet

Ja dette må være en TAP TAP situasjon for Nissan hvis de ikke tar til vettet nå... Tenk deg alternativet å gi noe som kan markedsføres som den BESTE garantien på batterier samtidig som man har den BESTE bilen... Da tror jeg trillingene må må settes ned i pris fler ganger før de kan konkurrere....

Kallagtunet

Har lest nærmere på følgebrevet som lå med skrivet til Nissan (min utheving):

«Vedlagt ligger også ett informasjonsskriv fra Nissan, som vi ber deg gå gjennom. Bilen ble forhåndsbestilt av veldig mange kunder før den offisielle salgsstarten. Nødvendige formalia var derfor ikke klare. Ved kontraktsinngåelse etter salgsstart er dette standard prosedyre. Skrivet er ment som en bekreftelse på at De har mottatt informasjonen fra Nissan. Vi ber derfor om å få dette tilbake i underskrevet stand»

Har folk som bestilte bil etter at den offisielle salgsstart begynte (8 oktober var det ikke det?) fått denne informasjonen? I så fall i hvilken form? Muntlig? Står det innført i betingelsene i salgskontrakten?

Leif

Kan bekrefte at jeg opplevde det samme, med unntak av at jeg ikke engang ble forelagt
skrivet.
Bilen var bestilt lenge før oktober og overlevert forrige uke.
Nissan Leaf - 2011

Kallagtunet

Takk for at du deler med info "utkant" :D

eirikw

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 15. november 2011, klokken 20:29
Har lest nærmere på følgebrevet som lå med skrivet til Nissan (min utheving):

«Vedlagt ligger også ett informasjonsskriv fra Nissan, som vi ber deg gå gjennom. Bilen ble forhåndsbestilt av veldig mange kunder før den offisielle salgsstarten. Nødvendige formalia var derfor ikke klare. Ved kontraktsinngåelse etter salgsstart er dette standard prosedyre. Skrivet er ment som en bekreftelse på at De har mottatt informasjonen fra Nissan. Vi ber derfor om å få dette tilbake i underskrevet stand»

Har folk som bestilte bil etter at den offisielle salgsstart begynte (8 oktober var det ikke det?) fått denne informasjonen? I så fall i hvilken form? Muntlig? Står det innført i betingelsene i salgskontrakten?

Jeg fikk ingen informasjon om noe skriv og jeg signerte 20.10 i ski... I etterkant har jeg spurt om å få se dette skrivet men det skulle redigeres og har siden ikke hørt ett kvidder

Saxo

Skal være forsiktige med å ta seiren på forskudd her. Jeg stoler på at "høvdingene" har fullt trykk på dette.  Over 13000 visninger på denne tråden må jo nærme seg rekord på dette forumet. Håper at denne ballen blir lagt dø så snart som mulig. Det fortjener denne bilen og alle tilhengere av denne teknologien !
Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

Kallagtunet

#566
Tro meg jeg skal i alle fall holde stand   ;D

Det er bra hvis fler tipser journalister om denne saken, jeg har sendt ut meldinger til ett bar håndfulle og det er fler som har tung riksdekkende nedslag om har svart og takket for tipset og at de skal vurdere å se på saken.

Det får vi håpe både Kong Lars og Elbilforeningen nå forer riksdekkende journalister med med fakta om denne saken, fakta som ikke gjør seg så godt i ett kritisk lys...

Lars C. Krogenæs

Fått svar fra Forbrukerombudet. De har mye og gjøre, og har ikke kapasitet til å prioritere dette, da de i følge sin 5-års plan, skal prioritere Finansielle tjenester, IKT, bolig og unge forbrukere. Saken blir derfor ikke realitetsbehandlet i denne omgang.

Går og lurer på om jeg skal klage på at de ikke realitetsbehandler saken, slik at den blir oversendt Markedsrådet. Det må i såfall gjøres i løpet av november.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Kallagtunet

Det var ikke mye å skryte av nei... Da er det vel pressen vi har å støtte oss på... La merke til at ett av kriteriene de vurderte ut i fra var antall klager på sammr tema. Hvis fler av oss her spiller inn saken så kanskje det kan hjelpe...

Aspiranten

#569
Sitat fra: Lars C. Krogenæs på tirsdag 15. november 2011, klokken 23:17
Fått svar fra Forbrukerombudet. De har mye og gjøre, og har ikke kapasitet til å prioritere dette, da de i følge sin 5-års plan, skal prioritere Finansielle tjenester, IKT, bolig og unge forbrukere. Saken blir derfor ikke realitetsbehandlet i denne omgang.

Går og lurer på om jeg skal klage på at de ikke realitetsbehandler saken, slik at den blir oversendt Markedsrådet. Det må i såfall gjøres i løpet av november.



Jeg skjønner at forbrukerrådet ønsker å se nærmere på bolig og finansielle tjenester, for der er det mye villvesten ute å går, men jeg skjønner fremdeles ikke at de prioriterer bort elbiler.

Det er en potensielt tikkende bombe og før eller siden må de ta stilling til spørsmålene ettersom sakene kommer til rådet.

Men da er det interessant å se da ihvertfall, at vi i praksis ikke har noe som heter "ulovlig markedsføring" og at det dermed er fritt frem for alle  ::) Deres 5 års plan betyr vel da også at vi ikke kan regne med finansiell støtte mot Nissan når vi trenger nye batterier...

Edit: Og ja Lars, det er jo ikke noe å lure på. Jeg spanderer en kaffe ved første anledning hvis du klager på vedtaket  ;)
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA