Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladning med skjøteledning.

Startet av Saxo, fredag 02. september 2011, klokken 22:50

« forrige - neste »

Aspiranten

Over en måned siden jeg spurte min forhandler om de kom til å bryte kontrakten når de ikke fikk signaturen vår. Ikkenosvar, men så er jo selgeren enda på ferie også.
Nissan Leaf

Kallagtunet

Sitat fra: Aspiranten på fredag 11. november 2011, klokken 21:30
Over en måned siden jeg spurte min forhandler om de kom til å bryte kontrakten når de ikke fikk signaturen vår. Ikkenosvar, men så er jo selgeren enda på ferie også.

Har de ferie året rundt hos Nissan forhandlererme på Østlandet .... Merkelig praksis :-D

Lynet

Nissan support ringte i dag og fortalte at de hadde fått en henvendelse til ang infoskrivet. Begge er sendt oppover i systemet.

Er det virkelig ingen andre som har fått stopp på leveringen på grunn av dette skrivet? Etter temperaturen på denne tråden å dømme trodde jeg ikke det kom ut mange løv på vegen  ::) men ble stående og visne hos forhandleren  :o

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

RogerB

nei nei, jeg skrev under på andre skrivet.
Beklager jeg har ikke tid å miste.

Jeg applauderer personer som har tid og råd til å sloss for saken.

Jeg har ikke det.

Dersom du kan lønne meg med 4500 kr pr måned uten at jeg trenger å bevege meg utenfor husets fire vegger så er jeg med.

Spør du meg om det er penger som driver meg til å kjøre EV?   så JA!
Hadde noen betalt meg for å kjøre Camaroen til jobben med tilsvarende så hadde jeg gjordt det oxo.
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Kallagtunet

Sitat fra: RogerB på lørdag 12. november 2011, klokken 00:19
Dersom du kan lønne meg med 4500 kr pr måned uten at jeg trenger å bevege meg utenfor husets fire vegger så er jeg med.

Har du regnet inn nedskriving til kroner 0 eller deromkring som i ytterste konsekvens er trolig hvis batteriet ikke holder lenger enn 5 år?

daggad

Jeg skrev også under. Synes ikke det er så galt som det fremstilles.
Det er heller ikke for økonomien i det jeg handler, men fordi jeg bare elsker ny teknologi, samt at jeg er så ræva skuffet over den første (og siste) dieselen jeg kjøpte for knappe 3 år siden.. :(
Følelsen når jeg prøvekjørte iMiev var bare så syk bra !!  ;D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Aspiranten

Jeg skriver ikke under på ett infoskriv. Hvis det er ett infoskriv så trenger de heller ikke min signatur  ;) En signatur er rettslig bindende. Hvorfor skal de ha noe som er rettslig bindende på ett "infoskriv" ?  ;)
Nissan Leaf

eivisa

Da blir du ikke skuffet når du får "løvet". 8)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

daggad

Sitat fra: Aspiranten på lørdag 12. november 2011, klokken 01:06
Jeg skriver ikke under på ett infoskriv. Hvis det er ett infoskriv så trenger de heller ikke min signatur  ;) En signatur er rettslig bindende. Hvorfor skal de ha noe som er rettslig bindende på ett "infoskriv" ?  ;)

Jeg skjønner det, og ideelt sett så burde de ikke hatt det. Men lysten overvant fornuften...nok en gang.  ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Radiobil1

Syntes ikke den amerikanske teksten var så gal, den hadde jeg signert.

Er det noen som har peiling på hva et nytt batteri vil koste, med gammelt i innbytte?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

BE

Den er bedre enn den norske utgaven, det er helt sikkert!

Det jeg liker best med den er nettopp avsnittet med gjenværende restkapasitet. Her har de med et tall(*) på forventet restkapasitet samt informasjon om hva som kan gjøres for å bevare batteriet.

"Gradual loss of battery capacity. Like all lithium ion batteries, the Nissan LEAF battery will experience a reduction in the amount of electricity or charge it can hold over time, resulting in a reduction in the vehicle's range. This is normal and expected. The rate of reduction cannot be assured, however, the battery is expected to maintain approximately 80% of its' initial capacity after 5 years of normal operation and recommended care, but this is not guaranteed. This number may be higher or lower depending upon usage and care. Factors that will affect and may hasten the rate of capacity loss include, but are not limited to: very high (above 120°F) ambient outside temperature when the vehicle is operated or charged, driving habits, vehicle usage, and charging habits (Quick Charging the vehicle more than once per day)."

Det kan da ikke være så veldig vanskelig å få oversatt dette til Norsk?

(*)Uten et tall på restverdien er dette en risikosport uten like.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

el-snorre

Jeg kommer til å skrive under, vel vitende om at skrivet ikke kan sette sette forbrukerrettighetene til side.
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Kallagtunet

#462
Det er tydelig at entusiasmen vinner over fornuften her. Bra for Nissan, dårlig for elbilsaken på lang sikt...

BE

#463
Får å kunne påberope oss våre forbrukerrettigheter må vi ha et tall å forholde oss til. Dette finnes ikke et tall for minste gjenværende restkapasitet etter 5 år i lovverket.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kallagtunet

#464
Jes synes det er hakket bedre men ikke bra nok før en definerer en verdi der batteriet er regnet som defekt innenfor garanti perioden. Slik dette er formulert er det for fortsatt Nissan som sitter med alle kortene i forhold til ett eventuelt batteri med rask reduksjon av kapasitet...

Men situasjonen er likevel mer fair i usa da kundene får og må akseptere dette før de bestiller bil, ikke slik som her at denne vesentlige begrensningen kommer etter at avtaler er inngått...

Sitat fra: BE på lørdag 12. november 2011, klokken 09:46
Den er bedre enn den norske utgaven, det er helt sikkert!

Det jeg liker best med den er nettopp avsnittet med gjenværende restkapasitet. Her har de med et tall(*) på forventet restkapasitet samt informasjon om hva som kan gjøres for å bevare batteriet.

"Gradual loss of battery capacity. Like all lithium ion batteries, the Nissan LEAF battery will experience a reduction in the amount of electricity or charge it can hold over time, resulting in a reduction in the vehicle's range. This is normal and expected. The rate of reduction cannot be assured, however, the battery is expected to maintain approximately 80% of its' initial capacity after 5 years of normal operation and recommended care, but this is not guaranteed. This number may be higher or lower depending upon usage and care. Factors that will affect and may hasten the rate of capacity loss include, but are not limited to: very high (above 120°F) ambient outside temperature when the vehicle is operated or charged, driving habits, vehicle usage, and charging habits (Quick Charging the vehicle more than once per day)."

Det kan da ikke være så veldig vanskelig å få oversatt dette til Norsk?

(*)Uten et tall på restverdien er dette en risikosport uten like.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA