Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladning med skjøteledning.

Startet av Saxo, fredag 02. september 2011, klokken 22:50

« forrige - neste »

Aspiranten

Vi gav 278,000 for en bil som har 5 års garanti på batteriet.

Ikke interessert i å betale en krone ekstra for noe vi ble fortalt var inkludert i prisen ved avtaleinngåelse.
Nissan Leaf

Kallagtunet

Sitat fra: Aspiranten på lørdag 29. oktober 2011, klokken 20:07
Vi gav 278,000 for en bil som har 5 års garanti på batteriet.

Ikke interessert i å betale en krone ekstra for noe vi ble fortalt var inkludert i prisen ved avtaleinngåelse.

Det er jeg helt enig i og for oss så vil det ikke bli noe kjøp hvis Nissan ikke står ved det. Spørsmålet er hvor mye mer er 8 år og 150 tusen km med 80% garanti verd mer enn det en allerede har blitt forespeilet av forhandlerne.

CarlosJardinero

Kallagtunet: jeg hadde betalt noen ti-tusener ekstra for en slik garanti.

Men jeg tviler på at det kan skje nå, Nissan må jo være altfor stort og rigid til å snu om på ting på så kort varsel. Samme gjelder jo en eventuell leie av batteriene i stedet. Slik at man kunne leid nye etter 3-5 år i stedet.

Kanskje ting blir bedre ved neste modell. Og kanskje jeg heller skal vente til neste generasjon Leaf. Alt avhenger av hva responsen fra Nissan Japan blir. Men jeg er allerede godt mentalt forberedt på at verden og høstens store gave til meg selv blir avbestilt.  :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Aspiranten

Vi får krysse fingrene for at Nissan tar til vett og gir oss garantien de har markedsført.

Hadde virkelig håpet på å kunne markedsføre Leaf som det moderne kjøretøyet, men uten garanti vil jeg ikke anbefale det til folk jeg ikke kjenner engang.
Nissan Leaf

Saxo

Details on Nissan Leaf battery pack, including how recharging speed affects battery life:
http://green.autoblog.com/2010/05/27/details-on-nissan-leaf-battery-pack-including-how-recharging-sp/

Sitat:
How you recharge the pack will affect its life. Nissan has said it expects to Leaf drivers to have around 70 to 80 percent capacity left in the pack after ten years. What will get drivers to the upper or lower end of that range? The amount of fast charging one does. With regular Level 2 charging, drivers should expect 80 percent live left in the battery. With a lot of Level 3 charging – two or three times a day – the pack will only be at the 70 percent level. Level 3 charging is appealing because it can get the battery from zero to 80 percent full in under 30 minutes, but there is a very clear drawback if it becomes a habit. Perry said that most people will be happy with 240V home charging:

For meg er det uaktuellt å betale mer for bilen for å få utvidet batteri garranti. All kommunikasjon fra Nissan med unntak av det nevnte skrivet gir ett inntrykk av at batteriene skal holde 70-80  % etter 10 år. Nissan må gi en reell garanti i forhold til denne kommunikasjonen. Venter spent på nytt skriv fra Nissan !



Trondheim
Eier av 2003 Mod Saxo siden 2005.
Leaf nr.1 i Trondheim.

Lars C. Krogenæs

Nissan skal levere ut første Leaf til kunde på tirsdag 1. nov. Tipper dette blir EL15000. Dette skjer antagelig med full pressedekning. Kanskje en fin anledning for oss å evt. markere en manglende garanti på bilen? Skjer dette i samband med åpning av ny hurtiglader på Økern....?
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Ludwig

Helt enig i det. Det er negativ omtale i media de reagerer på ...ikke debatter på et forum som bare spesielt interesserte som oss leser...
Jeg synes synd på vedkommende som får bil på tirsdag uten at garantispørsmålet er avklart. ...
Nesøya, think 2001 USA, Leaf

Kallagtunet

#232
Sitat fra: Ludwig på søndag 30. oktober 2011, klokken 08:45
Helt enig i det. Det er negativ omtale i media de reagerer på ...ikke debatter på et forum som bare spesielt interesserte som oss leser...
Jeg synes synd på vedkommende som får bil på tirsdag uten at garantispørsmålet er avklart. ...

Hvis det er en kjendis som får den gratis så betyr det kanskje ikke så mye for vedkommende... Når det er sagt så er jeg enig at debatten på ett for vanlig folk obskurt forum har nok desverre ingen effekt ut over den effekten deltakerne her har i sin omtale av Leaf og manglende garanti til vanlige venner og kjente...

Kallagtunet

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på lørdag 29. oktober 2011, klokken 22:29
Nissan skal levere ut første Leaf til kunde på tirsdag 1. nov. Tipper dette blir EL15000. Dette skjer antagelig med full pressedekning. Kanskje en fin anledning for oss å evt. markere en manglende garanti på bilen? Skjer dette i samband med åpning av ny hurtiglader på Økern....?

Noen plakater og intens forbrukeropplysning til oppmøtte journalist kan kanskje gjøre fokuset litt anderledes enn tenkt? Litt langt unna men elbilfoeningen er kanskje på plass og blir intervjuet?

Morbus_76


Ikke undervurder effekten av forumet, denne tråden har allrede resultert i artikkel på tu.no og at Nissan endrer på infoskrivet sitt  :D
Melhus
Hvit Leaf (levert 12/12/11)

Kallagtunet

Jeg jubler ikke før jeg ser innholdet i de endringene. Så langt så er det vel som er kommunisert at det skal gjøres klarere språkmessing og det hjelper dessverre ikke. Å skrive enda tydeligere at de ikke kan garantere noe som helst mhp levetid på batteriene løser ikke dette problemet dessverre.

daggad

Etter å ha lest de engelske og amerikanske skrivene så tror jeg ikke vi skal vente oss for mye. Dårlig ordbruk i den norske, men det står jo egentlig det samme i de andre landene også.

Men vi kan håpe da.. !  :)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

sven erik

hei
synn det er blitt sån  dette virket som en låvende bil  jeg gikk for i miev  til slutt før jeg hørte dette med ladre men er litt rart de kommer med eksakt samme  bateri type  samme ladre men  i mive med 16 amper som de går god for  å de går å  god for hurtigladinger  så lenge du ikke presser på mer en 80% per gang har de ikke maks antal ganger per dag   bare et en skal ha en vanlig lading per uke der en fyller bilen helt  for å få 5 års garanti   hvorfor tør ikke nissan det samme da   å sælig  når de sender med en 10 amper  men det er kansje  for 10 er for lite til å lade bilen siklig  for mye motstand 

daggad

Noen som vet prisen på en iMiev ladekabel ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

xzornixz


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA