Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe Reva

Startet av POSi411, fredag 02. september 2011, klokken 10:38

« forrige - neste »

POSi411

POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

hens

Men hvorfor må det være induktiv overføring? Det er en ineffektiv måte å overføre energi på, med uprøvet teknologi og mange ukjente faktorer. Tog, trikk, metro og trolleybuss har fungert i 100 år med direkte kontaktskinne, med minimale problemer. 
I vårt kuperte land ville det være tilstrekkelig med en strømførende skinne langs veien i motbakkene, med en to- eller trepolet slepesko på bilen. Skinnen kunne levere en eller trefas vekselstrøm, med likeretter i bilen.  Da slapp en lysbuer ved til og frakobling.
På de fleste hovedveier er det allikevel en skinne langs veien som kunne tilpasses strømforsyning.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Høres ut som et spennende konsept. ::)

Spesielt om vinteren når veien skal pløyes og saltes. Ser for meg store lysbuer i den forbindelsen. :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA