Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilsk - elbilismens språk /sosiolekt

Startet av Go-carter, fredag 02. september 2011, klokken 09:28

« forrige - neste »

bkv

#15
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 04. april 2012, klokken 14:01
Sitat fra: bkv på onsdag 04. april 2012, klokken 13:51
Får man ladet nok til å komme seg hjem igjen da? Det er ca 11 mil fra Tøcksfors og hjem til meg. Uansett i lengste laget for min i-Miev, tror jeg.

Selv om den er fulladet ? Nå, som det ikke trengs varme, hadde jeg ikke betenkt meg et øyeblikk på å kjøre 11 mil med Leafen selv om batteriet var ladet kun til 80%. Med 100% ladet batteri har jeg igjen ca. 40% etter 96km kjørt på motorvei. Med 80% lading (som egentlig er 82%) ville jeg hatt igjen ca. 13% etter 110km.

Jeg vet ærlig talt ikke så sikkert. Har bare hatt den noen uker. Dessuten må jeg jo hjem igjen, og jeg vet ikke om jeg holder ut noe mer en to timer på et sånt kjøpesenter.
Mitsubishi i-Miev 2012.

mariowing

Det er planlagt hurtiglader på ny Statoil stasjon utenfor Askim så selv om den (trolig) får Statoils psyke pris for lading så vil det jo gjøre det enklere og mer gjennomførbart å kjøre fra f.eks. Oslo til Töcksfors :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

sven erik

trode set skulle bli hurtig ladre i sverige å  siden det dkulle hvære  hurtiglade vei fra oslo til gjøteborg   det er jo derfor det kom hurtigladre først i østfold  sa de   men en fin tur er å kjøre moss lade der så  hurtig lade så og si fult i sarpsborg  så har man fint til norby lade der en time eller to å enten kjøre opp i gjen eller  kjøre stromsta ferge til sandefjord  så horten moss å hurtig lade der så til oslo

11 mil på en tank med i miev er helt ok med vinter dekkene  men ikke sælig mer   nen da ligger en  ikke over 70 km å en kommer ned en del i bakker  kjører en i 70-80 hele tiden å gir siklig på   vill man kunn komme 8 mil med vinter dekk  har prøvd det messte med bilen  etter påske  skal jeg bytte dekk å da får en se om vi kommer mye lenger

ps skjekk luftrykk ofte  det å ha nokk luft er viktig på disse

Olofm

Har idag fått bekreftet følgende fra senterleder ved Tøckfors shoppingsenter (gammelt senter) om ladestasjoner.

"
Ja, det har vi! Det ble installert i forrige uke, så vi har ikke fått merket dette ennå, men vi har tre ulike stasjoner nede i P-huset. Bak den røde veggen i hver ende av p-huset (under rullebanen), samt ved stor hvit stolpe midt i p-hus!

Du er velkommen!

Med vennlig hilsen,
Lars Erik Erøy
Centerchef
"

Så da finnes det ladeplasser på begge senter på Tøckfors slik at det er mulig å gjøre handleturen enda billigere.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

EL gringo

Sitat fra: Rilum på mandag 19. mars 2012, klokken 13:30
Sitat fra: gbzdoc på mandag 19. mars 2012, klokken 13:22
Det ser vedig ut som vanlig 1-fas blå 16A "philip hauge".

Men er litt skeptisk til at det ser ut som alle tre uttakene er kobla i parallell på samme kurs??

Jeg lurer også litt på hvordan det er koblet, men håper hovedkablen innholder 3 par med ledere sånn at det er egen 16A kurs pr parkering (om den deles på de 2 kontaktene er jo greit da man ikke skal bruke begge samtidig).

Har et par gratis biletter med colorline sandefjord-strømstad liggende om noen av dere skal ta dere en tur å sjekke  ;)


Jeg var der på søndag. Hadde ikke noe å åpne boksen med, men jeg tror det er 3 16A 400V faser + N leder i tilførselen. så hver ladeplass har 16A kurs som forsyner stikken og philip hauge.

mariowing

Har et par erfaringer fra Töckfors jeg legger inn her. Selv om tråden er gammel så kommer kanskje mine tips opp i et søkeresultet i alle fall :-)

Jeg ladet for et par uker siden med 16 amp lader på Thon Shopping (gammelt senter) i Töckfors og det fungerte helt strålende. Flyttet meg etterhvert over til det nye senteret (Töckfors Handelspark?) og her var det fine ladestolper med to kontakter i hver stolpe slik at to plasser delte på en stolpe.

Når jeg plugget i laderen så ble det mørkt gitt. Jeg prøvde også stolpen ved siden av med samme resultet. Disse stolpene tåler med andre ord IKKE 16 amp lading og de vil følgelig heller ikke tåle 10 amp lading med to ladere i samme stolpen slik de er satt opp nå.

Så moralen er; 16 amp lading på gammelt senter og maks 10 amp (vil jeg tro - testet det aldri) på nye senteret.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA