Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vanlige feil samt løsninger på problemer ved nye Think

Startet av Sonus, onsdag 31. august 2011, klokken 16:00

« forrige - neste »

Sonus

Hei alle Think-entusiaster

Vi vurderer å bytte ut vår Volvo V50 med en elbil og har kommet over en 2008 Think med Zebrabatterier.

Denne er eid av ett firma som kjøpte den hos Røhne & Selmer, men de leaset batteriene.

Tilbudsprisen på bilen er inklusive det det koseter å kjøpe ut batterien fra leasing avtalen. Spørsmålet mitt er Hvordan gjør man det nå når Think er konkurs? Hva er kostnaden med å kjøpe ut batterier fra 2008?

Angående reklamasjonsrett - er den den samme selv om bilen i utgangspunktet ble kjøpt av et firma? Garantien vil jo vel ikke gjelde da ett firma anses som profesjonell bruker?

Lars C. Krogenæs

Vær oppmerksom på at ting desverre ikke ser så bra ut, som vi har trodd, når det gjelder garantiansvar for Think biler.

Det vil antagelig komme en avklaring rundt dette i løpet av uken, så hvis du kan vente litt, tror jeg man vet mer om garantiansvar enn vi gjør i dag.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Sonus

Jeg sendte nettopp en e-post til forbrukerrådet angående problemstillingen. Skal melde tilbake når jeg får svar.

Vet du noe om dette med utkjøp av leaset batteri?

Elmo

Sitat fra: Sonus på mandag 08. august 2011, klokken 13:57
Tilbudsprisen på bilen er inklusive det det koseter å kjøpe ut batterien fra leasing avtalen. Spørsmålet mitt er Hvordan gjør man det nå når Think er konkurs?

Leasingavtalen på batteriene er vel ikke med Think, men en eller annen bank (var det DNB?) ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

el nino

Leasingavtalen ble gjort med Siemens, hvis det gjelder Zebra. Har selv tenkt å kjøpe ut batteriet fra dem, hvis det går---- :-\

Sonus

Sitat fra: el nino på mandag 08. august 2011, klokken 20:54
Leasingavtalen ble gjort med Siemens, hvis det gjelder Zebra. Har selv tenkt å kjøpe ut batteriet fra dem, hvis det går---- :-\

Hvem kontakter man i Siemens?

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Griffel

Sitat fra: Sonus på tirsdag 09. august 2011, klokken 13:31
Sitat fra: el nino på mandag 08. august 2011, klokken 20:54
Leasingavtalen ble gjort med Siemens, hvis det gjelder Zebra. Har selv tenkt å kjøpe ut batteriet fra dem, hvis det går---- :-\

Hvem kontakter man i Siemens?

Prøv disse:
http://finance.siemens.com/FINANCIALSERVICES/NOR/Pages/Hjem.aspx
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Elmo

Den som leaser noe må da vite hvem han betaler til ?!!!
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Sonus

Ja selger vet helt sikkert det, men jeg vil gjerne gjøre mine egne undersøkelser før jeg aksepterer å kjøpe en bil som i utgangspunktet har leasede batterier ;)

Studleif

Jeg ringte SFS for en tid tilbaker og fikk beskjed om at det var uproblematisk. Kunne kjøpe batteriet av de ved å betale restbeløpet på leasing avtalen. Litt usikker på hva 28 kWh Zebra koster, men lurer på om startprisen var 60 000 kr? Fint om noen arresterer meg om de kjenner det riktige tallet.

Det du må betale blir følgelig 60 000 minus de innbetalingene du har gjort til Siemens.

elektrolux

For et år siden kostet det 40-50K å kjøpe ut batteriet. Det skal betales gebyrer, og leie ut denne og neste måned etc. Etter 5 år er batteriet nedbetalt og blir stående i bilen. ( mener jeg å ha lest, men sjekk dette opp)

Bør derfor vurdere å bare fullføre leieavtalen, eller be eieren om å ordne dette før kjøp, slik at du får en sum å forholde deg til.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

el nino

Jeg har nettopp ringt SFS og fått vite at han som har med leasingavtaler å gjøre heter Jan Morten Augeberg tlf. 22633080. Men han er ikke tilbake fra ferie før 22/8.
Det nytter ikke å ringe kundeservice, de vet ingenting om dette ;)

Studleif

Blir battteriet stående i bilen eller ikke, når leasingavtalen med Siemens går ut?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA