Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Krasjet Think

Startet av OddHy, lørdag 20. oktober 2007, klokken 14:52

« forrige - neste »

OddHy

HAr importert en Saxo fra Tyskland. Noen som har tips til hvordan jeg raskest får tak i COC-sertifikat til denne bilen, som Biltilsynet krever før registrering?

Boogie

Mener at Citroen Norge burde kunne hjelpe deg med dette.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

elektrolux

Bilen må sannsynligvis godkjennes på dispensasjon, da den ikke har E merking.

I så fall må du reise til enten Drammen, eller Haugesund, da de er de eneste stasjonene som kan godkjenne biler under denne dispensasjonsregelen.

Ikke fortvil, det er egentlig bare en formalitet, og bilen vil bli godkjent forutsatt at den er i original stand, og er godkjent i et EU land eller USA. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

frank

Fikk godkjent min Peugeot 106E i Bergen i 2001, uten E merking.
Det som krevdes var et skriv fra importøren om at bremser og annet var tilsvarende en vanlig 106.
Lykke til

Frank
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

Olle

det er muli jeg kan skaffe dette fra sverige. Holder på og inportere en Clio. har bestilt papirer derfra. Jeg har time 30/10 da får vi se om det er godt nokk.
Kristiansand Kenneth Timenes Renault Clio -97 2687 mil nå registrert i Norge

Olle

Er det none som har ett slikt skriv fra importøren om at bremser og annet er tilsvarende en vanlig 106/ Clio. For det skrive jeg fikk fra Sveige var ikke bra nokk. Kunne ønske og få en kopi slik att jeg vet hvordan det skal se ut. Nå må jeg reise till Drammen.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Olle

Jeg venter på batterier. mone batterier står hos Julle i Nykøping. di får jeg i uke 47. og har time i Drammen 26/11. har snakket med biltilsyne. Så lenge bilen var registrert i Sverige skulle det ikke hvære problem og få den godkjent her. Håller på og kutte hull i gulve slik att jeg kan komme til batteriane ovenfra. Du skal få raport.

Olle

None problemer er det alti. Bilen er godkjent og klar. Di måtte bare få tilsent del en av det Svenske vognkorte. Da kan jeg hente mitt nye i Kristiansand. Hadde jeg hatt med meg både del 1 og 2 hadde jeg hatt skilt på bilen i dag. Tollvesne krevde moms på kjøpesummen. Dette var en feil og jeg har nå sent søknad om og få dette refundert. Gleder meg til min første tur :) ;)

Lars C. Krogenæs

Det var nok ikke tollvesenet som krekvde dette, men tollpapirene som var mangelfullt utfyllt, tipper jeg.....

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Olle

Det var ingen problemer for Tollvesnet. Det var biltilsynet som har den praksis. Probleme er att i Sverige må selger sende inn del 1. Og kjøper får del 2, så motar du nyt vognkort i 2 deler. Vist du handler av en forhandler så kan du få med begge deler.
Kenneth

Olle

OddHy

Fikk tilslutt skilter på min Saxo også..... Fikk nytt COC fra TÜF via noen kontakter, skal gå greit en annen gang, tror løypa er gått opp så om noen trenger det ved import fra tyskland kan jeg sikkert hjelpe.

Odd

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA