Når kommer model S v2.0 og hva blir nytt?

Startet av Simen1, onsdag 07. mars 2018, klokken 09:42

« forrige - neste »

Muffinman

...bæsjapparatet.

Mitt er for øvrig helt enig med siste taler. Jeg drømmer om ny S i en fjern fremtid, men ikke med TM3-inspirert interiør.

TeslaK

Det blir lekkert, nytt model 3 type interiør, liten skjerm i dash foran fører og passasjer, colored led lights, nye doorseals, nye seter med kjøling, ny bakfanger, ny arero spoiler foran og bak, nye lykter foran og bak ++.

Tipper prisen skal opp en del og at Ludi blir default på Performance. Dermed faller free ludi bort og vi er tilbake på ca. 1.1 mill for perf. My 5 cents. Derfor jeg har bestilt Ludi nå til 945k.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

emmern

Luxury sedan og 3-interiør er en selvmotsigelse
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Ørjan Stv

Ta ut inventory med 100 pakke nå i juni som er bra priset eller vente til de skal selge ut lageret av modeller med oppgradert motor og fjæring. det blir vel i august før nytt interiør blir levert ..... ??

daktari

Ryktene fra TMC sier lansering september 2019.
Levering i USA har historisk startet ganske tett etter, mens EU drøyer kjapt 3-4 måneder minst.
Det er også en revisjon av 100-pakken ute nå knyttet til "Raven"-drivverket.
De som vil ha gammelt interiør og nytt drivverk med CCS bør bestille ny nå for levering sent i sommer.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

OlaM

Sitat fra: daktari på torsdag 30. mai 2019, klokken 14:39
Levering i USA har historisk startet ganske tett etter, mens EU drøyer kjapt 3-4 måneder minst.
De som vil ha gammelt interiør og nytt drivverk med CCS bør bestille ny nå for levering sent i sommer.

Jepp. Ikke bare hvis man er skeptisk til nytt interiør heller, men også hvis man vil ha Teslaen med flest kurerte (i teorien) barnesykdommer.
'21 3LR

TeslaK

Sitat fra: daktari på torsdag 30. mai 2019, klokken 14:39

Ikke CCS på nye, kun med adapter
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

ToWalkOrDrive

Sitat fra: TeslaK på onsdag 29. mai 2019, klokken 19:39
Det blir lekkert, nytt model 3 type interiør, liten skjerm i dash foran fører og passasjer, colored led lights, nye doorseals, nye seter med kjøling, ny bakfanger, ny arero spoiler foran og bak, nye lykter foran og bak ++.

Tipper prisen skal opp en del og at Ludi blir default på Performance. Dermed faller free ludi bort og vi er tilbake på ca. 1.1 mill for perf. My 5 cents. Derfor jeg har bestilt Ludi nå til 945k.
Jeg så CNBC skrev at den nye Model S får premiumsetene fra Model 3. Det er ganske rimelige seter. Hvis de bruker Model 3-type batterier så er nok ikke de så dyre heller, selv om de må putte inn flere....men færre enn i dag, siden de vel er større fysisk. I tillegg har batteripriser gått ned. Musk har tidligere og skrevet at han ikke ser for seg å øke batterikapasiteten siden det er sløs, og en bruker en del knappe ressurser på å lage de. Men bilen skal ifølge CNBC kunne kjøre 400 miles, som tilsvarer 643km (regner med EPA). Så det er jo mye. På Model 3 så finnes det ingen Ludi-knapp, men den gjør likevel 0-100 på ca 3,5 sekunder. Kan jo være at en slipper en Ludi-funksjon for å få Ludi-hurtighet på Model S og...så lenge en går for Performance. I tillegg håper jeg de endrer dørhåndtak til noe som ikke har en motor per dørhåndtak med masse løse ledninger...Model 3 funker passe greit, men de finner gjerne på noe enda smartere...samtidig som det er rimelig og driftssikkert. I tillegg har konkurrentene kommet med biler som starter på ca 650.000.

Poenget mitt er at jeg tror det vil være mulig å få seg en Tesla Model S som kjører 0-100 under 3,5 sekunder med rekkevidde på 50 praktiske mil for 700.000. Gjør de ikke det vil de få problemer med å få volum på bilen.
Tesla Model Y                         2021-

Simen1

Personlig synes jeg model 3 er for liten så den konkurrerer uansett ikke mot model S i mitt tilfelle. Jeg skjønner mange andre mener de konkurrerer, men folk ser og skjønner jo at de er i litt ulike klasser likevel. Model 3 har sine fordeler, særegenheter og ulemper kontra S. Poenget mitt er at jeg tror ikke det er nødvendig med 0-100 på 3,5s for å konkurrere mot Model 3 Performance.

Men det er en hel del andre ting som begynner å bli modent for oppgradering. Blant annet:

- 21700-batterier (vektreduksjon vs økt kapasitet. I begge tilfeller økt ladehastighet)
- Hengerfeste (ja, jeg tror det er teknisk mulig, til tross for tidligere bortforklaringer)
- Dashen, skjermen og rattet
- Forbedret lyddemping
- Redesign under panseret for å gi større frunk
- Generelle hardware bugfikser som reduserer reparasjoner
- Generell vektreduksjon
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Simen1 på fredag 31. mai 2019, klokken 14:06
Personlig synes jeg model 3 er for liten så den konkurrerer uansett ikke mot model S i mitt tilfelle. Jeg skjønner mange andre mener de konkurrerer, men folk ser og skjønner jo at de er i litt ulike klasser likevel. Model 3 har sine fordeler, særegenheter og ulemper kontra S. Poenget mitt er at jeg tror ikke det er nødvendig med 0-100 på 3,5s for å konkurrere mot Model 3 Performance.

Men det er en hel del andre ting som begynner å bli modent for oppgradering. Blant annet:

- 21700-batterier (vektreduksjon vs økt kapasitet. I begge tilfeller økt ladehastighet)
- Hengerfeste (ja, jeg tror det er teknisk mulig, til tross for tidligere bortforklaringer)
- Dashen, skjermen og rattet
- Forbedret lyddemping
- Redesign under panseret for å gi større frunk
- Generelle hardware bugfikser som reduserer reparasjoner
- Generell vektreduksjon
Poenget mitt med de 3,5sek (som var svar til TeslaK) var at hvis de putter Model 3-type motorer og Model 3 type batterier, bare flere, så bør en kunne regne med Model 3-type Performance ytelser....uten Ludi, siden det ikke finnes på Model 3. I tilleg så kan jeg ikke skjønne hvorfor Model S skal bli veldig mye dyrere. Sånn at Ludi til 945.000 gjerne ikke er et kupp..men hvis en vil godt ned på 2-tallet så blir neppe det særlig billigere heller.
Tesla Model Y                         2021-

Newbee

Sitat fra: Simen1 på tirsdag 21. mai 2019, klokken 09:11
Jeg liker det enkelt og informativt. Det burde stått P100DL og lignende.

Veldig enig. Men de trenger kanskje å lage et skille til siste refresh?
Påskriften «2.6» hadde også vært tilstrekkelig informativt :)
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Klykken

Du leser ikke innlegget over før du gyver løs?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Simen1

Jeg håper de ikke går for model 3 interiøret. Spesielt det med å skvise alt inn på en skjerm og attpåtil krympe skjermen misliker jeg.

Touch har sine fordeler, men til de mest brukte funksjonene så liker jeg dedikerte knapper for enklere bruk både i mørket og når det skjer så mye i trafikken at jeg ikke bør flytte blikket bort.

En annen ting er at jeg øyner et håp for at model S får hengerfeste og mer driftssikre håndtak og en haug med andre forbedringer.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA