Hovedmeny

Dimensjoner og sammenligninger

Startet av daktari, fredag 02. mars 2018, klokken 12:16

« forrige - neste »

scholro

Bagasjeplass bak er på ca. 650 liter (ikke 550 som det var på konseptbilen).

PionerThink

Ser at hengerfeste er utelatt i sammeligningen med Model S ???
Selv om Gen.1 av I-Pace bare får 750 kg vil jo dette i det minste dekke behovet for mange i motsetning til TMS?
Må jo innrømme at størrelsen på I-Pace er mer tiltrekkende enn TMS da den er veldig stor, men bagasjerommet på TMS er jo en sikker vinner :+1:
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 146'km i daglig bruk i Kristiansand
Porsche Boxster 2011, Solskinnsbil

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: PionerThink på onsdag 07. mars 2018, klokken 11:46Ser at hengerfeste er utelatt i sammeligningen med Model S ???
Selv om Gen.1 av I-Pace bare får 750 kg vil jo dette i det minste dekke behovet for mange i motsetning til TMS?
Jepp, tok ikke med hengerfeste for å forsøke å sammenligne likt med likt, til størst mulig grad. Jeg tenker at om man trenger hengerfeste så vil man uansett vurdere i-Pace opp mot Model X, ikke Model S.

Om man vil ha med hengerfeste i sammenligningen med Model S så kan man plusse på 19.000 kroner på i-Pace.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

moe696

Burde ikke varmepumpe ligge inne i skjemaet også?

Espen Hugaas Andersen

Oppdaterte skjemaene med de nye begrensningene, og noen forbedringer/feilrettinger.

[attachment id=0 msg=666655]

[attachment id=1 msg=666655]
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Knut@@

Det som slår meg ved sammenligningen er hvor like I-Pace og X fremstår, selv om det er to veldig forskjellige biler!

Og så lurer jeg på hvorfor du tar med ionisering av luften, hvis det er for å kompensere for Bio defence mode så er det to veldig forskjellige ting! Jeg ville ikke betalt for noen av dem om det var valgfritt.

Espen Hugaas Andersen

Jeg ville heller ikke betalt for ionisering av luften, men Model S/X har det standard. Biodefence er noe annet, og ingen av S/X jeg sammenligner med har det, da det ligger i premium-pakken.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

ludwig_holberg

Jeg ville heller ikke betalt for elektrisk bakluke ++. Jeg tror jeg er ganske representativ for hvermansen i at jeg ville endt opp med å specce en S til ca kr. 650.000 inkl. vinterpakke - og at "tilsvarende" S eller X da ville kostet henholdsvis 675.000,- og 907.000 (hvis man skal ha levelig rekkevidde på X). S konkurrerer ok mot I-Pace, mens X fremstår som et rasjonelt valg først når man trenger mer enn 5 seter (eller henger som tar mer enn 750kg).

4Matic Fanatic

Hvis du først skal sammenligne S og SE, hvorfor ikke putte på det ekstrautstyret som du har sagt NEI på nå?
Av det som listes er det kun signaturlys og lyktespylere som ikke kan fås på S...
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

Espen Hugaas Andersen

Tanken var å utstyre bilene nærmest mulig Tesla. Jeg kunne ha droppet SE, men jeg syns den sammenligningen også var relevant.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: ludwig_holberg på fredag 16. mars 2018, klokken 20:08
Jeg ville heller ikke betalt for elektrisk bakluke ++. Jeg tror jeg er ganske representativ for hvermansen i at jeg ville endt opp med å specce en S til ca kr. 650.000 inkl. vinterpakke - og at "tilsvarende" S eller X da ville kostet henholdsvis 675.000,- og 907.000 (hvis man skal ha levelig rekkevidde på X). S konkurrerer ok mot I-Pace, mens X fremstår som et rasjonelt valg først når man trenger mer enn 5 seter (eller henger som tar mer enn 750kg).
Eller ~1000 liter mer bagasjeplass. Eller mer rekkevidde, superlading, raskere saktelading, mer romslig kupe, osv. Det er mange grunner for å velge de forskjellige bilene, noe oversikten viser.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

moe696

Burde vel også legge inn akustisk laminerte front og sideruter.  Det er standard på alle Ipace modeller.

I tillegg ville vel oversikten gitt mere verdi dersom viktige valgmuligheter er vist. For eksempel er det interessant for mange at tilhengerfeste er en valgmulighet, samt head up display.

Motortype kan også være relevant å sammenligne. IPace og TM3 motorer er. vel mer moderne enn MX og MS´s.

Forøvrig en fin sammenstilling.

Tellus

Disse oppsettene til Andersen er laget kun i et forsøk på å fremheve tesla sine modeller sammenlignet med konkurrentene. Alt standardutstyr i Tesla blir ført inn. Standardutstyr på konkurrentene som teslamodellene ikke har eller kan utstyres med hoppes det over.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Tellus på lørdag 17. mars 2018, klokken 11:05Disse oppsettene til Andersen er laget kun i et forsøk på å fremheve tesla sine modeller sammenlignet med konkurrentene. Alt standardutstyr i Tesla blir ført inn. Standardutstyr på konkurrentene som teslamodellene ikke har eller kan utstyres med hoppes det over.
Gjerne nevn noe jeg har glemt.

Akustisk laminert glass kunne jeg hatt i listen, men det er ikke spesielt kvantifiserbart, i mitt syn. En bil uten akustisk laminert glass kan jo være stillere enn en bil med det - ikke at jeg sier at Tesla er stillere. Det hadde vært bedre om produsentene målte lydnivået på en standardisert måte. Da hadde man hatt noe å sammenligne.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA