Hva er årsaken til lang leveringstid?

Startet av Mst026, tirsdag 27. februar 2018, klokken 14:14

« forrige - neste »

Mst026

Hei!

Har forstått det sånn at det er kun Dresden som nå produserer E-golf (hvertfall for Norge). Det har stått i flere medier (internasjonale) at Dresden fra og med mars i år skal begynne å doble produksjonen fra 35 til 70 e-golf per dag. Når de er oppe i 70 e-golf om dagen vites ikke.

Problemet her er jo leveringstiden med Active info display. Noen som vet den konkrete årsaken til at det er 1-3 mnd lengere leveringstid på dette? Vil den økte produksjonen i Dresden ha noe å si på de som bestiller med Active info? De e-golfene uten AID får jo hvertfall kortere leveringstid, men hvor mange er det som faktisk bestilles uten AID? Hjelper vel lite å doble kapasiteten hvis brorparten likevel velger AID eller?

Mobileum

Det produseres e-Golf i Wolfsburg også. Min siste er produsert der.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Mst026

Har forstått at alt nå var samlet i Dresden, men jeg kan jo selvfølgelig ta feil.

Bjarkaffi

Jeg har også forstått det slik at den kun produseres i Dresden.
Jeg søkte litt på det og ser at de sakene der det skrives om at de skal starte produksjon i Dresden, så kan det tolkes som at det er paralell produksjon. Det er jo forsåvidt en god nyhet mtp. at de produserer da mer en 35 biler om dagen men til gjengjeld så vil det si at det kun er Dresden som dobler produksjonen.

Det kan vel tenkes at de litt mer spekkede bilene produseres i Wolfsburg og at de i Dresden produserer litt mer standard biler.

https://www.volkswagenag.com/en/news/2016/11/GMD.html#  les overskriften her.

- e-Golf FL bestilt 10.11.17
- Golf GTE 20.07.16 - 19.12.17

Oddlef

Larsbjoernar

Min ble produsert i Wolfsburg i uke 5, så dette stemmer ikke helt.

Apache

Jeg trudde problemet til VW var leveranse av batterier var hovedårsaken, men at active info display og dynamiske baklys ikke hjalp på revelings tiden heller.
Husker ikke i farta om det Panasonic eller Samsung som produserer batterier og skulle øke produksjonen slik at VW kunne øke sin produksjon av eGolf

geear

Panasonic i 190km og Samsung i 300km tror jeg, uten at jeg skal si om det er noen sikker fasit. Kan hende de kjøper fra flere for å klare å levere?

Larsbjoernar

Har sett at det er Samsung som leverer til facelift, var bilde av en merkelapp til et batteri som var tatt ut av en bil jeg så en eller annen plass.

Mst026

Takk for info.

Er det noen som har bestilt e-golf i desember med AID som har fått vite noe konkret rundt leveringstidspunkt?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA