Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjemmelaget vindmølle?

Startet av EV-O, tirsdag 16. august 2011, klokken 12:43

« forrige - neste »

EV-O

EV Oslo tilbyr et utvalg av de beste elektriske urbane kjøretøy, på 2 eller 4 hjul.
EV Oslo drives av Espen Bjerk, designsjef hos Buddy fra 2004 til 2010.

EV Oslo forhandler:
Tazzari elbiler, vi venter inn deres herlige cabrioletmodell, Tazzari Speedster nå i juli, hvit med italienskfargede striper.


Tante Paula er en fantastisk, tyskprodusert sammenlaggbar el-scooter. Dette er kanskje det coolste to-hjuls bykjøretøy som finnes!
Priser fra kr.11.900,- til 15.900,-
Sjekk video:

PDT Sprint er en verdig konkurrent til el-scooteren Vextrix. Toppfart 100 km/t, rekkevidde opp mot 10 mil. LiFe batterier, 5kw navnmotor, 160Nm, reverse, programerbar regen med 5 modus. Helt stillegående, meget komfortable, og rask!
Test av Teknisk Ukeblad in tittelen "Det perfekte el-kjøretøy" :http://www.tu.no/motor/article287460.ece
Pris fra kr.45.000,-

ZAP VK er et noe rimeligere alternativ til PDT. Lengre akselavstand gjør den ekstremt stabil, fin pendlerscooter med 180Nm dreimoment som bidrar til kjøreglede ;D

EV Oslo: tlf 950 27 990, mail: espen@ev-o.no

mohpet

Sitat fra: EV-O på tirsdag 12. juli 2011, klokken 10:04
Tante Paula er en fantastisk, tyskprodusert sammenlaggbar el-scooter. Dette er kanskje det coolste to-hjuls bykjøretøy som finnes!
Priser fra kr.9.900,- til 15.900,-
Sjekk video:
Hvor lovlige er disse for bruk på offentlig vei? Jeg bruker selv en el-sparkesykkel Motorboard 2000X med LiPo som er helt ypperlig på sommeren.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

EV-O

Hei. Tante Paula er så lovlig som de kommer! Det foreligger norsk typegodkjenning, og selvsagt EU-type-approval.
Dette er en forutsetning for salg.
EV-O er importør med eksklusiv rett for Norge.
EV-O har begge modeller, altså Ferdinand og Maximilian, registrert på norske skilt.
Takket være en avtale med Tryg forsikring, betaler man kun kr.350,- i året for ansvarforsikring.

Joachim

Ser jo morsom ut denne, men med topphastighet på 32km/t er det jo ikke noe særlig å kjøre på veien med. På sykkelstier (der den egner seg) vil den jo være ulovlig. Eller tar jeg feil?

nofuelno

Dette kjøretøyet er beregnet på småkjøring i indre by, og da går det ikke stort raskere med andre fremkomstmidler heller.

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Joachim

Ok, men en elsykkel vil være mer fleksibel da du kan benytte deg av gangveier/sykkelveier i parker, langs veier osv.

Med elsykkel slipper man også påbudet om hjelm, lys og forsikring. Hvor bra det er kan man jo sikkert diskutere.

jkirkebo

Sitat fra: Joachim på torsdag 14. juli 2011, klokken 14:41
Ok, men en elsykkel vil være mer fleksibel da du kan benytte deg av gangveier/sykkelveier i parker, langs veier osv.

Med elsykkel slipper man også påbudet om hjelm, lys og forsikring. Hvor bra det er kan man jo sikkert diskutere.

Høh, lys (når det er mørkt) er vel akkurat like påbudt på el-sykler som på vanlige sykler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Joachim


elektrolux

#8
Med en gang det blir skilt på sykkelen koster den like mye å ha registrert som en vanlig Elbil.

Forsikring og årsavgift er deverre det samme. Hjelmpåbud, 16 års aldersgrense og forbud mot kjøring i gågater hjelper heller ikke på.

Da jeg "oppdaget" dette røk skiltene av EVT'en. Synd egentlig, da det ellers hadde vært kult å hatt en slik i bagasjerommet.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

mohpet

Men hva slags type skilt/registrering er det snakk om her? Moped? Bil? Elbil? Mc?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

mohpet

Og da er vel hjelm påbudt, eller?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

elektrolux

#13
Synd hvordan Norske regler ødelegger for utvalgte kjøretøy.

Følgende er andre eksempler på kjøretøy Norske regler ødelegger for:

Lettvekt motorsykler: Norsk pris med sertifikat for en 16 åring kommer på 50000-100000 NOK. I min tid var det mulig å ta motorsykkellappen tidlig som 16 åring og slippe å ta den om igjen når en ble 18 år. Dermed var det i praksis bare prisen på en ny Lettvekter til 8000-12000 nok denne gleden kom på.

Kitcars/Epatraktorer: Tenk hva en ung eller gammel ungdom kunne lært seg av å mekke eget kjøretøy. Nei for all del vi bor jo i Norge. Det er bedre at de henger på hjørnet eller raver fulle rundt i byen.

Mopedbiler som fram til ca 2001 kunne kjøres av 16 åringer med mopedsertifikat, og som sørget for å få disse tørt og trygt og varmt fram til skole og fritidsaktiviteter er nå forbeholdt personer over 18 år. Er dermed stort sett uinterresante for folk flest, og 16 åringene står uten eget vinterkjøretøy.


Vectrix Scooter: Regnes som lett motorsykkel i alle andre land. Dermed kan denne fantastiske scooteren kjøres fra en er 14-16 år gammel. I Norge blir den av ukjent grunn kun typegodkjent som mellomklassesykkel, og er dermed uinterresant for det norske markedet.  

Segway 2 hjuls gåbrett: Ulovlig i Norge

Westfalia Marco Polo og California campere: Ble fram til 1.1.2009 regnes som bobiler med de skattefordelene dette medførte. F.eks kunne barnefamilier ha et familievennlig kjøretøy som tillot en overnatting i det fri, samtidig som de kunne bruke bilen som et vanlig langtransport kjøretøy som brukte under 1 liter/mil. Etter nevnte dato regnes full avgift på vekt og effekt, og bilene steg 300-400000 NOK over natten, og ingen slike biler er registrerte etter det. Westfalia fabrikken mistet et viktig marked og holdt på å gå konkurs.  


Derimot forhærliges disse:

FTW  (fuck the world autos) Svære monsterbiler som registreres som lastebiler og dermed slipper unna personbilbeskatning. At de bare på en oppstart bruker like mye energi som vi bruker på 100km transport er ikke viktig.

SUV'er. Store stygge biler på stylter med dieselmotorer som "desverre" ikke bruker mer enn den gamle Corollaen på langkjøring. Staten frister med redusert årsavgift siden den har partikkelfilter, og ingen tør si hva den egentlig bruker til og fra barnehagen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ladefabrikken

Noen har det for seg at alt dette du nevner er så farlig kjøre rundt i. Derfor lager de tullereglene som forbyr det.
Suv,er tro alle er veldig trygge biler å kjøre rundt i. Men det viser seg at det er denne typen biler som ligger oftes uti grøfta om vinteren.
Folk glemmer at det er være å stoppe dette Suv dråget enn en mindre og lettere bil.

Hadde det ikke vært for alle biljournalistene som skryter så mye av disse tulle bilene, tror jeg ikke vi hadde hatt så mange av dem  i Norge >:(
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA