Gode grunner til å kjøpe Tesla X istedet for Audi e-tron!

Startet av Touring, torsdag 15. februar 2018, klokken 20:07

« forrige - neste »

Touring

Det jeg kommer på i farten:
-Audi har ikke Elon
-superladenettverket. Ionity vil aldri konkurrere på pris og tilgjengelighet.
-X er utrolig praktisk
-Garantert tilhengerfeste
-OTA
-7 seter
-Tesla tjener ikke penger på å selge fossile biler.
-Slipper å forholde seg til Møller-systemet.
-FWD

Flere grunner?

andrefrogner

andrefrogner

JTB

Å kjøpe elbil fra en produsent som egentlig ikke vil lage elbil er jo grunn til å vurdere litt i seg selv...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

Inge__1976

Setter meg tilbake med popcornet for å se hvor forutsigbar Tesla-menigheten er mtp å hylle sin egen sekt. haha

Amatøren

-Liker å slenge dritt?

-Liker at dørene slår seg inn biler og vegger ved siden av.
-Liker at FW dørene slår i taket.
-Liker at bilene har ekstra lav lysstyrke på hovedlys så man kan spare noen dollar på å skippe lyktespylere.
-Liker at den ikke er utstyrt med vinduspusser på den ekstra skrå bakruten.
-Liker at "million bilen" står lenge på verksted.
-Liker å kjøre leiebil i stedet for bilen man har kjøpt.

Kan sikkert komme med mer hvis man skal rakke ned på andre merker.

Kanskje greit å ikke slenge dritt?

Ja, det er som å kaste sten i glasshus ved å skrive dette, men gjorde det for å vise en annen side ved dette.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Øyvind.h

- Supercharger-nettverket
- Utrolig praktiske dører som har fungert feilfritt siden 2016
- Bilen er tilgjengelig og har vært tilgjengelig siden 2016
- Plass til 6-7 personer
- Liker at selskapet jobber knallhardt for å dra seg selv og andre produsenter over i den elektriske tidsalder
- Liker nettbutikken

Hva E-tron kan levere på som jeg vil foretrekke ved den over Model X gjenstår å se :)

Å slenge dritt holder jeg meg for god til. Fokuserer på det jeg liker med Teslaen som jeg vet E-tron ikke kan levere på :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: Amatøren på torsdag 15. februar 2018, klokken 20:35
Kanskje greit å ikke slenge dritt?

Ja, det er som å kaste sten i glasshus ved å skrive dette, men gjorde det for å vise en annen side ved dette.
Hadde OP postet i etron delen av forumet så hadde det vært en idiot post. Siden det er i X delen av forumet så er det du som idiotposter. OP spurte etter grunner til å kjøpe X over etron, ikke etter hva som er feil med X, det er nok av de. Virker som du har ett  veldig behov for å forsvare din preferanse for etron.

Ellers så er kritikken på mangel på visker på bakrute noe av det mest idiotiske jeg har lest. Visker på bakruten trengs på biler med tverr bakrute. Prøv og sjekk hvor skitten legger seg bak på Teslaer.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Ellers til OP, så er VAG konsernets politikk og Møllers service nok til å ikke være interessert i å kjøpe etron (og jeg har kjøpt mange nye VW og Audi). Setter man kun bilene opp mot hverandre (når etron blir tilgjengelig) så kan det jo bli spennende, men hvem vet hvordan X ser ut da...

Litt off topic: Folk er glade i å kritisere at Tesla bruker lang tid på å fikse feil, men Møller brukte 18mnd på å ikke fikse keyless på vår Touareg, og jeg måtte kjøre til Tyskland for å ettermontere original DAB radio på en Q5 til en kostnad på 10k+ som selger hadde sagt skulle være en del av teknikk pakken.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: Inge__1976 på torsdag 15. februar 2018, klokken 20:30
Setter meg tilbake med popcornet for å se hvor forutsigbar Tesla-menigheten er mtp å hylle sin egen sekt. haha

Tja, å slippe å forholde meg til VAG og Møller er jo et stort pluss. Hadde det vært f.eks Lexus som laget e-tron hadde den plutselig vært MYE mer interessant i mine øyne. Forutsatt at den får brukbar hengerfestevekt da (minimum 2 tonn).
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Amatøren

Vel jeg har aldri fått bedre service noe annet sted enn det Møller har gitt meg.

Da med både salg, service og garanti oppfølging.

Alt er avhengig av personellet man treffer. Noen er man heldige med og andre opplever man som "pine in the as".... Dessverre er det slik.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Espen Hugaas Andersen

Min liste over grunner er:

- Supercharger.
- Ikke en kjedelig Audi e.l. Model X er fyllt med morsomme detaljer.
- Veldig romslig kupe, med enorm frontrute. Ca alle andre biler føles trange når man har vent seg til Model X.
- Ekstremt trygg.
- Tilgjengelig i dag.
- 17" skjerm, med moderne grensesnitt og trådløse oppdateringer.
- Utprøvd og debugget elektrisk drivlinje. Ikke ny og uprøvd drivlinje fra en nykommer på elbilmarkedet.
- Støtter pådriveren for batterielektrisk transport, i stedet for et selskap som er kjent for å gasse asmatikere i hjel. (Egentlig rart ikke flere i ledelsen i Audi er fengslet.)
- Mer plass enn etron. (Men ikke heelt nok - fikk prøvd ut at en ferdig montert Billy hylle fra Ikea akkurat *ikke* går inn i bagasjerommet. Måtte stroppe bagasjeluken etter den sto på gløtt 2-3 cm. 5 cm ekstra hadde vært bra.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Luring

X er sikkert større enn ein e-tron, men å seie det er god plass i ein X er vel kun korrekt relativt til småbiler.
Etter å ha gått fra ein landcruiser (stor type) må eg nå gå til innkjøp av skaphenger.
Bakluka øydelegg alle muligheter til å med seg noko meir enn ein tannbørste....

Eller er vel ikkje FWD ein god grunn til kjøpe X? 200 kg med lemaikk på taket? Det er kun ungene som liker de hos oss iallefall og muligens dei som må stå og feste setebelter på for andre.

Frontruta er også ein ting som kun er gimmic (slik som FWD), å konstant har blinking fra veglys som fyker forbi er irriterende for å ikkje å snakke om sola når den ein skjelden gang er på besøk....

Ellers er jo Møller grunn nok til å velge Tesla; det er eg enig i sjølv om det er nok mange utfordringer der også, men VAG arrogansen er iallefall fraværende. Det var jo VAG som sa at bilene var så gode at forbrukerene trengte ikkje meir enn 1 års garanti....

Espen Hugaas Andersen

Jeg har femseter, og i mitt syn er det en ganske romslig bil. Noen andre SUVer og så klart varebiler og slikt har mer plass, men det er plass til ganske mye. Den nye sjuseteren er trolig ganske tilsvarende, uten at jeg har prøvd den.

Jeg kunne levd med sekseteren, men den orginale sjuseteren hadde ikke hatt god nok plass for meg.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA