Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

For høy temperatur ?

Startet av Elisabet, lørdag 13. august 2011, klokken 12:06

« forrige - neste »

PerBear

Sitat fra: lamakul på fredag 08. juli 2011, klokken 20:23
SitatHehe, hver sin smak ja. Jeg fulgte litt med på en diskusjon om iMiEV og Think på en amerikansk side, et av utsagnene var "but the iMiEV looks like a million dollars compared to the Think". Jeg tror jeg er enig...

Seriøst? Designmessig er THINK fullstendig overlegen iMiEV. Det samme gjelder batterikapasitet ï vinterhalvåret.

Glem iMiEV - kjøp THINK.

Nytter ikke! De er kooonnnk!!!
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

jkirkebo

Sitat fra: lamakul på fredag 08. juli 2011, klokken 20:23
SitatHehe, hver sin smak ja. Jeg fulgte litt med på en diskusjon om iMiEV og Think på en amerikansk side, et av utsagnene var "but the iMiEV looks like a million dollars compared to the Think". Jeg tror jeg er enig...

Seriøst? Designmessig er THINK fullstendig overlegen iMiEV. Det samme gjelder batterikapasitet ï vinterhalvåret.

Glem iMiEV - kjøp THINK.

Vel, design er det som kjent delte meninger om. iMiEV synes jeg ser ut som en tøff og moderne småbil med friske linjer. Think ser ut som en gammel plastbøtte. Og om jeg noensinne hadde anskaffet en Think hadde det uansett blitt med Lithium-batteriet...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lunde

Konk ja, men litt tidlig å avskrive TH!NK enda. Nye eiere står på trappene med ambisjoner for den "vi" har og den nye som skulle sett dagens lys på få år. Du får kjøpt den enda og R&S mener vel eller regner med at de får kontroll på deler etc.

Smaken er som baken, men det er en kjennsgjerning at iMiev og TH!NK er to vitt forskjellige biler. Eneste de har felles er kraften i drivlinjen.

iMiev har fire seter og en romsligere kupe enn TH!NK (også me/fire seter men mindre kupe) iMiev er 20cm smalere, ikke egnet for langbente sjåfører, skulle hatt setet minst 5cm lengre bak. Den har også vesentlig kortere rekkevidde enn TH!NK hvilket i praksis ekskluderer den for mange til fordel for TH!NK og ventuelt LEAF.

TH!NKen har bedre ballanse og har bedre kjøreegenskaper om du ikke bare skal kjøre rett frem.
Derfor er ikke gitt at den ene eller den andre er best for alle (mange)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

El rayo

Sitat fra: gbzdoc på fredag 08. juli 2011, klokken 00:04
I 2012 kommer det "en drøss" med elbiler, og vi ser allerede hvordan Nissan og Mitsubishi m.fl. er priset nå. Det blir konkurranse, og eldre elbiler vil virke utdatert og blir vanskelig å selge.
Det er vanskelig å spå, særlig om framtiden.

Min spådom er som følger: Det vil gå flere tiår før bilprodusentene klarer å dekke etterspørselen på elbiler. Derfor vil elbiler holde seg mye bedre i pris enn fossilbiler.

Se bare på dette eksempelet fra i dag: 2002 Th!nk, 80.870 km, kr 89.900,-
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29507044&WT.synd_type=agent
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

#19
Sitat fra: lamakul på fredag 08. juli 2011, klokken 20:23
Designmessig er THINK fullstendig overlegen iMiEV.
Kunne ikke sagt det bedre selv! iMiEV har vel ikke fått noen pris for design, slik som Think.
http://www.tu.no/industri/article189565.ece
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elisabet

Tusen takk til alle som har gitt meg gode råd og tips! :)

Det blir nok en Think på meg, selv om det er en sjanse å ta i forhold til ekstradeler. De to bilene det er linket til i denne diskusjonen er de aktuelle, og hittil virker de som like gode valg, såfremt jeg får tilfredsstillende svar på e-postene jeg har sendt til selgerne. I så fall faller jeg på den billigste.

Har snakket med begge selgere nå, og selger av den dyreste bilen var åpen om at prisen på 170 000 var satt før Thinks konkurs, og at den derfor kunne forhandles ned.

Så da har jeg et spørsmål til, som jeg gjerne vil ha innspill på dersom noen der ute har det: hva slags pris kan jeg begynne på i en sånn forhandling, og hva kan jeg forvente å kjøpe for til sist? Hva er en slik bil egentlig verdt nå?

Igjen åpen for innspill og tips :)

elektrolux

Er selv overrasket over at de aktuelle bilene ikke allerede er solgt.

Når det gjelder prising gjelder det å ha is i magen. Du kan legge inn et bud med begrenset varighet. Får ikke selger et bedre bud innen dess, kan det hende du får den. Et argument i disse dager er at Imiev'en kommer med en prisredusert (og rekkevidderedusert ) modell til ca 160 KNOK om ikke alt for lenge. Prisestimatet mitt er bassert på forholdsberegning mellom de aktuelle modellene kombinert med dagens pris. Det kan jo hende forhandlerene tar en del av denne prisreduksjonen i egen lomme.

Husk også på at noen av disse bilene selges med Leasete batterier. Da kommer totalprisen let på 40000 NOK ekstra.

Ville selv verdsatt soltaket på den ene til opp mot 10000 NOK, men så er jo den gule fargen kulere...
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elisabet

Ja, det har forundret meg óg, spesielt når selgere sier at pågangen har vært liten. Ikke tiden for å kjøpe, kanskje? Uansett hjelper det jo meg.

Takk for tips!

Ingen av bilene har leasede batterier, heldigvis. Det er ikke noe stort poeng for meg å ha soltak, så det er godt å få vurdering av dets verdi - da kan jeg ta det med i det store bildet. Enig i at gult er kult :)

Joakim Sveli

Husk å sjekke hvor bilen er kjøpt ny. Det er fortsatt garanti på den iht. Forbrukerkjøpsloven. Jeg er dog usikker på hvordan den gjelder når MoveAbout kjøpte den ny. Det er ikke klassifisert som et forbrukerkjøp når salget skjer mellom to selskaper. Så lenge den ikke er kjøpt direkte fra Think Global, så bør det være et godt kjøp. Får du ned prisen med kr 10 000 på den blå bør du være fornøyd.

Du får mye bil for pengene!
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

voipe

Hva med å sjekke salgspanten på disse to eksemplarene?  ::)

hens

#25
Sitat fra: gbzdoc på fredag 08. juli 2011, klokken 00:04
I 2012 kommer det "en drøss" med elbiler, og vi ser allerede hvordan Nissan og Mitsubishi m.fl. er priset nå.
::)
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Elmo

Sitat fra: gbzdoc på fredag 08. juli 2011, klokken 00:04
I 2012 kommer det "en drøss" med elbiler, og vi ser allerede hvordan Nissan og Mitsubishi m.fl. er priset nå. Det blir konkurranse, og eldre elbiler vil virke utdatert og blir vanskelig å selge.

Det kommer ALLTID nye elbiler og nye revolusjonerende batteriteknologier "til neste år"

Kjøp nå, mens momsfritaket og de andre fordelene fremdeles gjelder.


Sitat fra: voipe på torsdag 21. juli 2011, klokken 20:09
Hva med å sjekke salgspanten på disse to eksemplarene? 
??? "salgspanten" ??? - mener du omregistreringavgiften ?
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.


Elmo

#28
Sitat fra: voipe på fredag 22. juli 2011, klokken 14:36
Nei, mener heftelsene som følger bilen:

http://w2.brreg.no/motorvogn/heftelser_motorvogn.jsp?regnr=EL12359
http://w2.brreg.no/motorvogn/heftelser_motorvogn.jsp?regnr=EL12134
OK ja - good point.

For det var voksne beløp, hhv 213.780,-  og  1.376.800,- kr  :o
Den siste ville jeg holdt meg laaaangt unna
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elisabet

Heftelsene skal ordnes før jeg kjøper - følger ikke med bilene, har jeg fått forsikret av begge selgerne :)

Jeg har sendt spørsmål om hvor bilene kommer fra, og krysser fingrene for at det er forhandler som er svaret.

Det er den gule bilen som er aktuell å forhandle ned i pris. Tar fortsatt gjerne imot innspill på hvordan dette kan/bør gjøres, og hva denne bilen er verdt nå.

Igjen - takk for alle svar!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA