Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sett og hørt fra Nissan-forhandlere

Startet av Kai, fredag 12. august 2011, klokken 10:39

« forrige - neste »

Stigzy

Var nettopp og snakket med Leaf i Stavanger og fikk vite at Nissan Leaf med vinterpakken kom på 269 000kr levert hos forhandler  :) Kunne prøvekjøre i August/September, bestille i Oktober og var leveringsklar slutten på Oktober/begynnelsen på November. Dette var de så og si ganske sikker på.

SvenF

Nissan Canada har släppt en tabell med godkända vinterdäck, se nedan.



Sitat fra: RuneW på tirsdag 19. juli 2011, klokken 09:58
Er det ikke unødvendig dyrt å kjøpe vinterhjul (dekk+felg) hos forhandler? Har alltid trodd det lønner seg å kjøpe dette hos tredjepart ala dette?

Så jeg er egentlig interessert i hva det blir av ekstrakostnader UTEN vinterhjul.

elektrolux

Det var noen rare dimensjoner. Ille nok på en elbil med 205 bredde, men å bruke så brede dekk på vinterføre vil ikke akkurat hjelpe på veigrepet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Blip

Med 205/55R16 som standard, bør vel også 195/65R15 passe greit på vinteren. Det passer meg veldig greit siden jeg allerede har noen sett av disse... ;)

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på torsdag 28. juli 2011, klokken 07:21
Det var noen rare dimensjoner. Ille nok på en elbil med 205 bredde, men å bruke så brede dekk på vinterføre vil ikke akkurat hjelpe på veigrepet.

Tja, det er jo ikke akkurat en lettvekter av en bil, så det er nok begrenset hvor smale dekk man kan få tak i som har høy nok load-index.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Blip på torsdag 28. juli 2011, klokken 09:45
Med 205/55R16 som standard, bør vel også 195/65R15 passe greit på vinteren. Det passer meg veldig greit siden jeg allerede har noen sett av disse... ;)

Det vil jeg tro går greit. Min nåværende Touran hadde også 205/55R16 som standarddimensjon men ruller nå på 195/65R15 både sommer og vinter.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jkirkebo

Jeg skal ned på lørdag om en uke. Er nok egentlig ganske sannsynlig at vi kjøper en ;)

Blir nok hvit isåfall. Får håpe på levering før jul...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

#54
Sitat fra: Griffel på mandag 11. juli 2011, klokken 01:11
Vel, jeg tok utgangspris i en artikkel i TU hva de hadde fått av Nissan 13 000, for stasjonen, og så spørs det selvfølgelig hvor mye en må gjøre hjemme. Har du allerede i garasjen en kurs som kan ofres blir det vel ikke så mye ekstra men skal en inn med en ny 20A kurs i sikringskapet for å kunne trekke ca. 4kW eller 25 A kurs for å kunne trekke ca. 5kW blir det fort litt ekstra. At prisen hos Clas Ohlson om noen år kan gå ned tror jeg gjerne, og jeg forstår egentlig ikke at den behøver å være så dyr som oppgitt idag, men akkurat nå tror jeg at dersom du trenger å lade raskere enn det som følger med blir det nok en ekstra utgift. US enheten er antagelig ikke lov å tilkoble om den ikke mot formodning er CE merket, og vil du koble din 250 000,- bil til noe som ikke er godkjent?

Med litt stykktall og konkuranse vil nok prisen gå ned adskillig.

Jeg har sjekket litt nå og SPX sin 32A portable EVSE er klargjort både for 230V 50Hz og 120/240V 60Hz og den blir CE-godkjent. Bare å sette på et 32A (eller 16A om det er alt du trenger) CEE-stikk og stille dip-switchene til ønsket maks-strøm. For Leaf sin del trengs jo foreløpig ikke mer enn 16A.

Jeg antar jeg bestiller en slik, virker som en allsidig modell og prisen på $749,- er jo også grei.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ovev

Hvor har du funnet prisen på $749? Vet du om det finnes noen form for avgifter på disse, utenom mva?
Er det denne, http://www.servicesolutions.spx.com/FullDisplay.aspx?id=26&l=1, du snakker om?
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

jkirkebo

Sitat fra: ovev på søndag 31. juli 2011, klokken 12:32
Hvor har du funnet prisen på $749? Vet du om det finnes noen form for avgifter på disse, utenom mva?
Er det denne, http://www.servicesolutions.spx.com/FullDisplay.aspx?id=26&l=1, du snakker om?

Ja, det er den. Men du må gå inn på en annen link:

https://www.homecharging.spx.com/Portal/Display.aspx?id=11&menu=8

Avgifter ? Nei, kun frakt, mva og evt. fortollingsgebyr (avhenger av forsendelsesmåte). Og så må man nok anskaffe en blå 16A CEE kontakt selv antar jeg, koster en femtilapp på Biltema.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Jeg var innom Brennes Auto i Sarpsborg nå og meldte min interesse for å kjøpe en Leaf. Jeg fikk en del interessant info:

Pris: Selgeren antydet 260.000 ferdig levert, + vinterdekk, metallic lakk osv. Dette var noe lavere enn jeg hadde ventet.

Mer info skulle komme 12/8. Ganske konkret tidsangivelse.

Hurtigladere: Nissan installerer TO stk. i Sarpsborg. De er under oppføring nå. Jeg så bare fundament til én, så det er mulig det er en modell med to utganger. De skal være åpne døgnet rundt. Spurte også om det ble betaling eller gratis, og om de var åpne for andre bilmerker. Det visste ikke selgeren noe om foreløpig. Hurtiglader i Sarpsborg (nær E6) er vel akkurat det Oslo-eiere trenger for å komme seg en tur til Svinesund/Strømstad ;)

Jeg spurte også om mulighet for DAB-radio, de visste ikke noe om dette ennå. Litt kjipt om ikke det kan ordnes, FM skal jo avlives i 2017. Får spørre og grave litt om det i Oslo til lørdag.

Levering var de ellers ganske sikre på at skulle skje SENEST i november. Tydelig at man venter å få ganske mange biler. Mer info om dette 12/8. Men det kan også tyde på at man må ta en av de bilene Nissan får inn, for de rekker vel neppe å ta inn spesialbestillinger i denne måneden og få levert de alt i november. Får håpe de tar inn mange hvite uten solcellepanelet...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Joakim Sveli

Det var pussig at du fikk pris på kr 260 000. Jeg har tidligere fått kr 270 000 ferdig levert Særp fra Brennes (uten ekstrautstyr)

Skal hurtigladeren du snakker om være inne på området hos Brennes? Det blir også en hurtiglader ved Toys R. Us -bygget. Viktig at det koster å lade ved disse, slik at det er interessant for private aktører å installere flere.

Synes for så vidt det er merkelig at det ikke går an å bestille før oktober når bilen skal leveres innen november.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

jkirkebo

Sitat fra: ElRey på mandag 01. august 2011, klokken 10:20
Det var pussig at du fikk pris på kr 260 000. Jeg har tidligere fått kr 270 000 ferdig levert Særp fra Brennes (uten ekstrautstyr)

Skal hurtigladeren du snakker om være inne på området hos Brennes? Det blir også en hurtiglader ved Toys R. Us -bygget. Viktig at det koster å lade ved disse, slik at det er interessant for private aktører å installere flere.

Synes for så vidt det er merkelig at det ikke går an å bestille før oktober når bilen skal leveres innen november.

Ja, det blir spennende å se hva prisen blir totalt. Jeg spurte spesifikt om det var inkl. leveringsomkostninger. Nissan skal forøvrig komme med en finansieringsløsning som visstnok skal være meget gunstig.

Hurtigladeren blir inne på Brennes-området ja. Når du kjører ned innkjørselen (den lille bakken) kommer den på venstre side etter ca. 20m.

Jeg fikk inntrykk av at det meste skulle ordnes ang. bestilling etter den 12/8.

Hvem setter opp hurtigladeren ved Toys-R-Us ? Og kan noen sette opp en i Gran og en i Dokka snart ? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA