Think blir Tyrkisk ?

Startet av HHF, onsdag 06. juli 2011, klokken 08:33

« forrige - neste »

HHF

http://www.hegnar.no/motor/article624682.ece

Blir nesten business as usual da?  Utvikling i Oslo og produksjon i utlandet    ;). Noen vil vel mene at finnene er mer åpenbare bilprodusenter enn tyrkerne, men hvem vet ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

el nino

Styreleder Osman Boyner sier i samme artikkel at han ikke kjenner til denne pressemeldingen----Men at de er "svært interesserte i Think". Så det som nå er sikkert, er at alt er usikkert-----foreløpig ;D Men vi får håpe på en løsning. Alt er bedre enn nedleggelse av Think >:( Og i Tyrkia er lønningene betydelig lavere enn i Finland--------- ;)

POSi411

Sitat fra: HHF på onsdag 06. juli 2011, klokken 08:33
Noen vil vel mene at finnene er mer åpenbare bilprodusenter enn tyrkerne, men hvem vet ...
Ganske sikker på at Tyrkia produserer langt flere biler pr. år enn Finland.
POSi411
Jessheim
2008 Th!nk City Zebra med soltak og rødt interiør

POSi411

Sitat fra: el nino på onsdag 06. juli 2011, klokken 10:59
Styreleder Osman Boyner sier i samme artikkel at han ikke kjenner til denne pressemeldingen
Men han bekrefter planene i TU: http://www.tu.no/motor/article288861.ece
POSi411
Jessheim
2008 Th!nk City Zebra med soltak og rødt interiør

Lunde

TH!NK var vel strengt tatt mest Russisk på slutten. Dvs kapitalen som stod bak var det.
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

froland

Samme hvem som produserer denne fantastiske bilen når APkattene sendte den ut av landet. Bare de kommer i gang så fort som mulig med å produsere og ta vare på de som er solgt. Jeg har bare lovord å si, og når jeg nå har sett og tatt på den stygge japanske drittbilen. Kalles vist Imiev eller noe så er jeg virkelig stolt av den bilen jeg har. Ekte bil kalles vist den, ja da lurer jeg på hvor mange tusen kroner de journalistene  fikk som skrev det.
                             
                                God sommer til alle Elbileiere! Mest til Thinkere da!  ;D



                                                                         Regards Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

elektrolux

Froland da.

Slike kommentarer medfører bare tilsvarende kommentarer tilbake om de bilene du liker.

Tilslutt blir alle bilene vi liker rakket ned på.

Trillingbilen er veldig bra på det aller meste. Der vil likevel alltid være noen som ikke er fornøyde med alt, men den fortjener virkelig ikke en slik omtale, spesielt ikke på dette forumet som ellers holder en høy standard på innleggene.

Jeg har latt være å qoute deg, slik at det blir enklere å endre inlegget ditt skulle du se anderledes på saken etter en god natts søvn. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lunde

Er vel bare å innse at nevnte biler er vitt forskjellige på mange punkter og når frem til sine grupper av brukere.

Kjenner mange meg selv inkludert som etter noen år med TH!NK rett å slett er bortskjemte med det som virkelig er av betydning. Å sitte godt er for meg og mine lange ben en forutsettning. iMiev har også fått kritikk for det samme i flere tester. "Langbente sitter ikke godt" . Rekkevidden er også et ikke uvesentlig punkt som gjør at mange må se andre veier.

MEN når det er sagt. Ikke alle som skal sitte foran har lange ben og ikke alle har behov for mer enn 7-10 mils rekkevidde. Har de i tillegg et behov for fire seter med mer plass enn TH!NK er valget klart å da blir det en av trillingene .

Om ikke TH!NK kommer på banen igjen må de som skal langt med lange ben finne seg i å vente på helt andre modeller som garantert vil komme  ;D

I mellomtiden synes jeg flest kan spare seg fra å kåre "den beste bilen" når alle vet at det er helt avhengig av hva man må ha og ikke minst vil ha på fire hjul  ;)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

erik e

Som BIL er vel alle EL-BILER  "steinalder" kjøretøy og noe "dritt". Prøve en ny småbil til 250 000 kr,det er ganske flott. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

HHF

Mener du da eksempelvis at Mitsubishis Miew er bedre enn iMiew ?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Boogie

Sitat fra: HHF på søndag 10. juli 2011, klokken 19:31
Mener du da eksempelvis at Mitsubishis Miew er bedre enn iMiew ?

Regner med at du tenker på Mitsubishi "i", siden MiEV bare betyr elektrisk bil.
Det kommer flere elbiler fra Mitsubishi etterhvert, og de vil også få betegnelsen MiEV etter det opprinnelige navnet.
Derfor liker jeg i-electric bedre enn iMiEV som jeg synes er både tungt og forvirrende.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

HHF

Helt riktig - her rota jeg skikkelig rundt i bokstavene - det var "i" jeg tenkte på, som jo bør være ganske sammenlignbar.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

erik e

En Miev ville vel kostet ca. 110 000 kr. Men f.eks. en VW Polo til 250 000 kr. Den blir flott. Har selv en i-Miev,er som min første bil i 1979. En Opel Kadet B 1,1. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Boogie

Fint om du kunne lagt til litt info om hvor du holder til, og hvilken elbil du kjører "erik e" i bunn av profilen din.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

erik e

Det står jo at jeg har i-Miev,skal du komme og rappe den?  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA