2017 E-Golf tar inn vann i tak

Startet av Øyvind Fredriksen, mandag 05. februar 2018, klokken 08:25

« forrige - neste »

Øyvind Fredriksen

Heisann.
Kjøpte meg en flunke ny EGolf i juli 2017.Hadde oss en kraftig regnskyll en gang i august/sept hvor bilen begynte å ta inn vann i bakluke/tak over hattehylle.Hørte skvulping i bakluken,stoppet og åpnet bagasjerom og da fosset d vann ut av selve luken (plastikken bak lys etc).
Bilen dro på verksted hvor den ble stående til vanning etc for å se om de kunne finne lekkasjen.De fant ingenting,og bilen har vært tett frem til idag.
Kom hjem fra hytta i går etter å ha kjørt ekstra bilen dit.Skulle kjøre fruen på jobb i morgest,og da drøp d vann fra solbrille-boksen oppe i taket fremme over gearspak.
Er det noen andre som har opplevd slikt?

Mvh
Øyvind F

j-Golf

Har ikke oplevet det, men det lyder som utæthed ved antenne på taget.

jan-c

Har hatt lignende opplevelse etter at frontrute ble skiftet etter steinsprang. Oppstod 2 ganger med flere ukers mellomrom. Dette etter kraftige regnskyll, vind og 70-80 km/t. Det viste seg at frontruten ikke var satt inn med tilfredsstillende tetting. Ble fikset hos Møller uten diskusjon. Ingen vanningstest uten vindtunnel/høytrykkspyling, tror jeg, ville framprovosert lekkasjen.
Redigert i kursiv
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

lux

Hei Øyvind,

Jeg hadde samme opplevelsen med min eGolf: det var vann i dekselet bak baklys.
Møller brukte lang tid på å finne lekkasjen, men det var i forbindelse med selve baklysene at de til slutt fant den.
Høres kanskje ut som om det er flere / større lekkasjer hos deg dessverre, siden det du beskriver høres mer alvorlig ut.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA