Programmering av HomeLink på Tesla X mot LiftMaster garasjeport

Startet av skrepak, torsdag 01. februar 2018, klokken 09:44

« forrige - neste »

skrepak

Hei,

har noen erfaring med å programmere HomeLink på Tesla X mot LiftMaster garasjeport? Modell er LM70EV.

Framgangsmåte:
1. Lage en ny HomeLink --> continue
2. Trykke og holde knapp på fjernkontroll mot fronten før hovedlyktene blinker.
3.  Gå tilbake til bilen --> trykke Continue og deretter trykke på HomeLink knappen på toppen av skjermen. 1, 2 ganger. Garasjeport fungerer ikke.
4. Har prøvd med både Standard og Universal mode

Noen tanker, kommentarer?
Takk.

sjokomelk

Etter at du har lært bilen din hvordan fjernkontrollen "ser ut", så må du lære selve garasjeportåpneren din hvordan bilen "ser ut".
Se i manualen til garasjeportåpneren og finn ut hvor "LEARN"-knappen er. Normalt skal du trykke på denne, og så løpe inn i bilen og trykke på Homelink-knappen på skjermen der. Og så skal ting snakke sammen.

Tror også at det står info om dette på skjermen i bilen når du programmerer ny fjernkontroll.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

skrepak

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 01. februar 2018, klokken 12:39
Etter at du har lært bilen din hvordan fjernkontrollen "ser ut", så må du lære selve garasjeportåpneren din hvordan bilen "ser ut".
Se i manualen til garasjeportåpneren og finn ut hvor "LEARN"-knappen er. Normalt skal du trykke på denne, og så løpe inn i bilen og trykke på Homelink-knappen på skjermen der. Og så skal ting snakke sammen.

Tror også at det står info om dette på skjermen i bilen når du programmerer ny fjernkontroll.

Hei og takk for svaret. Jeg har trikket på garasje knappen men fikk ikke garasje link til å fungere. Når knappen lyser så virker ikke fjernkontroll til porten. Måtte trikke et par ganger til slik at fjernkontroll skal fungere igjen. Litt redd til å resete hele åpner siden jeg deler den med nabo :=)

Trond Strømberg

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 01. februar 2018, klokken 12:39

Sjokomelk. I min TMX-mottatt i desember 2017, så mangler det neste steget i programmeringen. Dvs. steget hvor du lærer garasjeporten å kjenne bila.
Etter å ha lært bila hvordan håndkontrolleren virker så får jeg beskjed om å trykke Home-knappen for å teste om programmeringen virker. Får aldri beskjed om å trykke learn på garasjemotoren for å lære den å kjenne bila.
:'(

Hjelp :)
TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

Quiste1

Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

Leif1

Måtte gjøre dette på min Model S ihvertfall. Har en Hørmann åpner. Litt eldre variant, dum som et brød. Etter å ha gjennomført stegene i bilen lærte portåpneren bilen.
Konvertitt fra S til X

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA